کد خبر 428999
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵

گزارش‌های میدانی24 ساعت گذشته نشان می‌دهد، در عملیات‌ ارتش سوریه در 6 جبهه، علاوه‌بر هلاکت ده‌ها تروریست، دست‌کم 22سرکرده و فرمانده میدانی هم کشته شدند که مرد شماره 2 گروه تکفیری «انصارالشریعه» تونس سرشناس‌ترین آنها بشمار می‌آید.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی سوریه در چند هفته اخیر روند سریع‌تر و شتاب‌زده‌تری بخود گرفته است، بگونه‌ای که هر روز شاهد تحولی جدید در این عرصه هستیم.

یکی از مهمترین رخ دادهای میدانی که این روزها نگاه‌ها را به خود معطوف کرده، کشته شدن روزانه ده‌ها و حتی صدها تروریست مسلح در عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در جبهه‌های عملیاتی مختلف این کشور است.

نکته قابل تامل آنکه این تلفات تنها عناصر گروه‌های تروریستی مسلح را در برنمی‌گیرد، بلکه در میان این کشته‌ها تعداد قابل ملاحظه‌ای از سرکردگان و فرماندهان میدانی این گروه‌ها نیز مشاهده می‌شوند.

براساس این گزارش‌ها، ظرف 24 ساعت گذشته دست‌کم 22 سرکرده گروه‌های مسلح در 6 منطقه عملیاتی سوریه به هلاکت رسیده‌اند که نشان می‌دهد، این گروه‌ها متحمل چه ضرباتی شده‌اند.

ریف حسکه

بی‌تردید مهمترین و در عین حال خطرناک‌ترین سرکرده تکفیری کشته شده ظرف 24 ساعت گذشته در سوریه «کمال زروق»، مرد شماره 2 گروه تروریستی تکفیری «انصار الشریعه» تونس است که در صفوف «داعش» در سوریه مبارزه می‌کرد.

زروق در جریان درگیری‌های رخ داده در نزدیکی شهر «تل تمر» در 40 کیلومتری شهر حسکه مرکز استان حسکه که داعش آن را «ولایت برکت» می‌نامد، کشته شد.

کمال زروق همانگونه که گفته شد، یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان گروه‌های تروریستی تکفیری در تونس و مرد شماره 2 انصار الشریعه تونس شمرده می‌شد که سال گذشته پس از فرار از تونس وارد سوریه شد.

تحقیقات قضایی درباره زروق ثابت کرد که وی در ترورهای سیاسی و حمله به نیروهای امنیتی و ارتش تونس و ارسال جوانان این کشور به سوریه جهت پیوستن به گروه‌های تکفیری دست داشته است.

وی پس از ورود به سوریه و پیوستن به صفوف داعش در قتل و ذبح تعداد زیادی از نیروهای ارتش و مسلح سوریه دست داشته است.

ریف ادلب

«مصطفی الدبل»، ملقب به «ابو محمد الشامی» از سرکردگان گروه مسلح تروریستی «آزادگان شام» در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در ریف ادلب، در شمال غربی سوریه به هلاکت رسید.

ریف حمص

در ریف حمص، واقع در مرکز سوریه درگیری‌های رخ داده و کمین‌های گذاشته شده توسط ارتش سوریه هلاکت ده‌ها تروریست مسلح را درپی داشت که عمدتا تلاش داشتند، از مناطق مرزی لبنان وارد خاک سوریه شوند.

در میان کشته‌های این کمین‌ها و درگیری‌ها «سعید الایوبی» دارای تابعیت لبنانی که در صفوف داعش در حمص مبارزه می‌کرد و از سرکردگان این گروه در این استان شمرده می‌شد، به همراه «احمد عاصم هریش» ملقب به «ابو مصعب مقدسی» که وی نیز از سرکردگان داعش در این استان و دارای تابعیت لبنانی است، شناسایی شدند.

ریف حماه

در ریف حماه نیروی زمینی ارتش سوریه در عملیات‌های خود موفق شد، فرماندهان میدانی و سرکردگانی مانند «محمد عبدو الکردی»، «نجدت عبد الجواد الریم»، «محمد رشید نبهان» و «مجد عبد المحسن عبد الکریم» را به هلاکت برساند و این جدای از ده‌ها تروریستی است که در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

اما نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در ادامه عملیات‌های موفق خود علیه مقرها و مواضع گروه‌های تروریستی شب گذشته ضمن هدف گرفتن یک نشست محرمانه سرکردگان گروه‌های تروریستی در شهر «اللطامنه»، در شمال محرده بیش از 100 تروریست مسلح را به هلاکت برساند که اغلب آنها سرکردگان گروه‌های مسلح با تابعیت غیر سوری و خارجی بودند.

«جمیل الصالح» سرگرد فراری ارتش سوریه که سرکردگی گروه مسلح موسوم به «العزه» را در اللطامنه برعهده داشت، از جمله این سرکرده‌های کشته شده است.

ریف دمشق

پایگاه «شام تایمز» نیز در گزارشی نوشت: در عملیات‌ نیروی هوایی ارتش سوریه در در محور عربین – زملکا واقع در منطقه غوطه شرقی دمشق، ده‌ها تروریست مسلح کشته شدند که تاکنون در میان کشته‌های این حمله «سطام محمد عیسى الشهری»، یکی از سرکردگان سعودی گروه تروریستی «لواء الاسلام»، «ناجی قدوره»، «سلیمان القتابی»، «مسعود مصطفى» و «سعید صایمة» از فرماندهان میدانی گروه تروریستی آزادگان شام شناسایی شده‌اند.

ریف درعا

در ریف درعا، واقع در جنوب سوریه جنگنده‌های ارتش این کشور در حمله‌ای که مواضع و مقرهای گروه‌های مسلح تروریستی در شهر «نوی» واقع در ریف درعا را هدف گرفته بود، ده‌ها تروریست مسلح را کشته و زخمی کردند و مقادیر زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی و خودروهای مجهز به تیربارهای سنگین . زره پوش‌های وابسته به این گروه‌ها را منهدم کردند.

در این عملیات نیز تاکنون فرماندهان میدانی و سرکردگانی مانند «مروان العبده» و «محمود عثمان» هر دو دارای تابعیت لبنانی و «عبد الرحمن الحماصنه» دارای تابعیت فلسطینی و «مصعب الحموی» و «ابو ماریا» دارای تابعیت اردنی به هلاکت رسیدند.

همچینن در دیگر مناطق ریف درعا شاهد کشته شدن «مهند حریری» و «احمد محمد حمد الحسن الزعبی» وابسته به جبهه النصره بودیم.

ریف سویداء

در جریان درگیری‌های جاری اطراف فرودگاه نظامی «الثعله» تنها از جبهه النصره بیش از 25 نفر کشته شدند که در میان آنها «محمد عبد الرزاق نسب» اردنی که از سرکردگان این گروه در این منطقه شمرده می‌شود، شناسایی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    برید به جهنم به عمو حرمله سلام برسونید
  • عین سین ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    امیدواریم بزودی جشن نابودی اینها و حامیانشان را بگیریم
  • سجاد ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    ولی با توجه به این کارا ، بازم شهرا سقوط میکنه :|
  • یاشار ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    جهنم شلوغتر شد
  • ناشناس ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظرم این تروریست ها به مقصود خود رسیدند . الان دارن تو اون دنیا با حوریه آهنگ حبیبی حبیبی می خونند . البته با حوریای جهنمی !!! لطفا هیزم.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین خداوند ظلم داعش وصهیونیست ها رابه خودشان برگرداند انشاءالله
  • اوس قاسم ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    اونجا (جهنم)جا برای همه شما حرومزاده ها هست !
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    رویتان سیاه ملعونها
  • دیده بان ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    بابت عملیاتهای فوق العاده عالی نیروی هوایی ارتش سوریه به خصوص در این دو هفته گذشته باید جدا تشکر کرد
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    به حرمله لعنت ما رو برسونید
  • دیده بان ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    بابت عملیاتهای فوق العاده عالی نیروی هوایی ارتش سوریه به خصوص در این دو هفته گذشته باید جدا تشکر کرد
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    یک خورده فکر هم موقع نوشتن کلمات بد نیست. عمو حرمله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی برادری باباته؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس