کد خبر 427486
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵

نامزد احتمالی جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که رئیس جمهور روسیه یک قلدر است و آمریکا و متحدان اروپایی اش باید پاسخ قاطعی به تجاوز روسیه بدهند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا و نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی روز چهارشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در برلین تصریح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک فرد قلدر است و آمریکا و متحدانش در اروپا باید پاسخ قاطعی به تجاوز روسیه بدهند.

جب بوش برادر جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا در سفری 5 روزه به اروپا سعی دارد تا سیاست خارجی خود را پیش از اعلام رسمی نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، معرفی کند.

وی افزود: من در نهایت فکر می کنم که برای برخورد با پوتین باید از موضع قدرت با وی برخورد کنید. وی یک قلدر است و زمانی که با فردی مثل او روبرو هستید می توانید از رفتار بد استفاده کنید.

بوش در ادامه گفت: نشان دادن تحریم های بیشتری که ممکن است علیه روسیه اعمال شود و همین طور اطمینان دادن به لهستان و کشورهای بالتیک در خصوص اینکه آمریکا به تعهدات خود در قبال ناتو عمل خواهد کرد و حمله به یک کشور عضو ناتو را حمله به کل ائتلاف تلقی می کند، در متوقف کردن تجاوز روسیه مفید و موثر خواهد بود.

جب بوش اظهار داشت: اگر پوتین تصور کند که ما پاسخ ما قاطع خواهد بود، فکر می کنم این بیشترین احتمال ممکن خواهد بود تا وی این گونه تجاوزات مسکو را متوقف کند.

پوتین بارها کی یف و کشورهای غربی را عامل اصلی بحران کنونی در اوکراین معرفی کرده است. پوتین معتقد است که مقام های کنونی اوکراین و کشورهای غربی با برپایی کودتا در این کشور، به قدرت رسیده اند. پوتین همچنین ارسال سلاح و حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین را رد کرده است.

بوش پس از ترک برلین به لهستان و استونی سفر خواهد کرد. بوش تاکید کرد: تمرینات نظامی در لهستان و کشورهای بالتیک باید قاطعانه تر باشد. در حالی که مسکو ده ها هزار نظامی خود را در نزدیکی مرزهای متحدان آمریکا مستقر کرده است، پاسخ واشنگتن دور از منطق است.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    از داداشت خنگ تری
  • محسن از اصفهان ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    اینم یک گاو چران مانند پدر و برادرش است و از کشورداری فقط جنگ راه انداختن را خوب بلد است. ولی اینکه چگونه باید از جنگ خارج شد نمی داند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس