کد خبر 424988
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴

یک کارشناس منطقه غرب آسیا گفت: با توجه به چرخش‌هایی سیاسی آمریکا در افغانستان و وساطت قطر، ایالات متحده پذیرفته‌ که طالبان را در جرگه تروریست‌ خوب قرار دهد از این رو آنها بسیاری از محدودیت‌ها را از این گروه برداشته و حتی در آینده سیاسی افغانستان برایشان جایگاه تعریف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، آمریکا بسیاری از محدودیت‌ها را از طالبان برداشته و حتی در آینده سیاسی افغانستان برای آنها جایگاه تعریف کرده است"حسین کنعانی مقدم" با اشاره به سیاست‌های دو گانه آمریکا در قبال تروریست‌ها اظهار داشت: آمریکایی‌ها تروریست‌ها را به دو نوع تروریست خوب و تروریست بد تعریف کرده‌اند که تروریست‌های خوب (مانند جبهه النصره، داعش، طالبان و در برخی موارد القاعده) گروه‌هایی هستند که با وجود تروریست بودن همگام با سیاست‌های آمریکا پیش رفته و ایالات متحده امکانات مادی در اختیارشان گذاشته و برای نفوذ در حوزه‌های مد نظر امریکا از آن‌ها بهره برداری می‌کند.

وی ادامه داد: تروریست‌های بد هم متقابلا گروه‌هایی هستند که در راستای سیاست‌های آمریکا نبوده و عمدتا با نشست‌های آزادی بخش به دنبال حقوق ملت ها هستند(مانند حماس، حزب الله و حتی انصارالله) که اقدامات نظامی آمریکا علیه آنان قابل مشاهده است.

این کارشناس منطقه غرب آسیا با اشاره به بحث اخیر احتمال ازادی برخی سر کرده‌های طالبان گفت : آمریکا با توجه به اینکه چرخش‌هایی سیاسی در افغانستان داشته، با وساطت قطر پذیرفته‌ شده که طالبان جز تروریست‌های خوب برای آمریکا به حساب آید در نتیجه ایالات متحده  هم بسیاری از محدودیت‌ها را از این گروه برداشته و حتی در آینده سیاسی افغانستان برای آنها جایگاه تعریف کرده است.

کنعانی‌مقدم درباه نفوذ آمریکا به افغانستان اظهار داشت: مشخص است که امروزه آمریکا از طالبان به عنوان ابزار سلطه و نفوذ در داخل افغانستان استفاده می‌کند.

وی با اشاره به قدرت و اختیار دولت افغانستان در موضع طالبان نیز خاطرنشان کرد: در چارچوب توافق نامه امنیتی آمریکا و افغانستان مسائل مربوط به طالبان به عهده آمریکا گذاشته شده‌ است یعنی اگر آمریکا این افراد را آزاد کند این گروه تروریستی شامل عفو شده و دولت افغانستان دخالتی نمی‌تواند بکند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس