کد خبر 424996
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲

مدیر یک اندیشکده ژئوپلیتیک تاکید کرد که واشنگتن از گروه تروریستی داعش در خاورمیانه برای مهار سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، لئونید ایواشوف مدیر آکادمی مسائل ژئوپلیتیک و مقام سابق وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که دولت آمریکا از داعش به عنوان ابزاری برای مهار سوریه استفاده کرده است.

علی رغم حدود یک سال حملات هوایی گسترده علیه داعش در خاورمیانه، ائتلاف به رهبری آمریکا نتوانسته است این گروه تروریستی را شکست دهد.

مدیر آکادمی مسائل ژئوپلیتیک روسیه تصریح کرد: از یک سو، آنها واقعا نگران داعش و ظهور رادیکالیسم اسلامی هستند. ولی از سوی دیگر، نیروی پشت پرده داعش را هدایت می کنند و از آن به عنوان ابزاری برای نابود کردن تمدن و فرهنگ اسلامی استفاده می کنند. داعش همچنین ابزاری برای اعمال فشار بر سوریه، ایران و کنترل عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی منطقه است.

ایواشوف گفت: واشنگتن تنها نگران این است که کشورهایی با ذخایر غنی نفت به دست داعش بیفتد ولی شکست دادن داعش یک اولویت برای آمریکا نیست. آمریکا خواستار گسترش داعش به آسیای مرکزی و منطقه قفقاز روسیه است.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس