روزنامه جمهوریت ترکیه در شماره روز جمعه خود بار دیگر بر دست داشتن ترکیه در ورود عناصر مسلح به سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، روزنامه جمهوریت نوشت سرویس های اطلاعاتی ترکیه در ژانویه 2014 دو اتوبوس را به ورود غیر قانونی ده ها نفر از عناصر مسلح به سوریه از طریق گذرگاه مرزی «ریحانلی» اختصاص داده اند.

این روزنامه هفته گذشته نیز تصاویری از دو کامیون حامل سلاح به سوریه منتشر کرد که به ظاهر حامل کمک های انسانی به سوریه بودند. جمهوریت نوشت: راننده دو دستگاه کامیون که برای مدت کوتاهی بازداشت بودند در جریان بازجویی اعتراف کردند خودروهایشان توسط نیروهای اطلاعاتی ترکیه اجاره گرفته شده است.

بر این اساس انتشار این تصاویر باعث به وجود آمدن رسوایی سیاسی برای دولت ترکیه شده و سوالات و ابهامات زیادی را در مورد دست داشتن آنکارا در کمک به تروریست های سوریه ایجاد کرده است.

در واکنش به انتشار تصاویر حمل سلاح به سوریه رجب طيب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: روزنامه نگاری که تصاویری از کامیون های حامل سلاح برای گروه های مسلح در سوریه را منتشر کرده است، مجازات خواهد شد.

اردوغان اقدام «جمهوریت» را غیرقانونی دانست و این روزنامه را به دست داشتن در فعالیت های جاسوسی متهم کرد. رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد که تصویربرداری از کامیون های حامل سلاح ، به دستور دشمنش «فتح الله گولن» صورت گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس