کد خبر 410773
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دو حزب «تورات متحده» و «کلنا» به توافق اولیه دست یافت و با درخواست رهبر «خانه یهودی» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش موافقت کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» با دو حزب «تورات متحده»‌ و «کلنا» به توافق اولیه دست یافت و با درخواست «نفتالی بنت» برای انتصاب وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»،‌ تیم‌های مذاکره‌کننده حزب «لیکود» (به رهبری «بنیامین نتانیاهو») و «کلنا» (به رهبری «موشه کهلون») روز گذشته (سه‌شنبه) در مذاکرات ائتلاف به توافق دست یافتند و قرار است توافقنامه نهایی امروز (چهارشنبه) به امضا برسد.

بر اساس این توافق، «موشه کهلون» به عنوان وزیر دارایی منصوب خواهد شد و مسئولیت سازمان ساخت‌وساز و طراحی را بر عهده خواهد گرفت. «یواف گالانت» یکی از اعضا این حزب وزیر مسکن خواهد شد و «الی آلالوف» نیز به عنوان وزیر حفاظت از محیط زیست منصوب خواهد شد.

از سوی دیگر، بعد از اینکه حزب «خانه یهودی» مذاکرات ائتلاف را متوقف کرد، نمایندگان لیکود به این حزب اعلام کردند، نتانیاهو با درخواست «نفتالی بنت» برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش موافقت خواهد کرد. ظاهرا بنت فرصت را از دست نداده و خواستار افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش به 260 میلیون دلار شده است!

«خانه یهودی» همچنین خواستار این شده که یکی از اعضا این حزب به عنوان معاون وزیر امور مذهبی انتخاب شود و علاوه بر این، نتانیاهو متعهد به ساخت‌وساز‌های جدید در کرانه باختری و بیت‌المقدس شود؛ مواردی که حزب لیکود هنوز با آنها موافقت نکرده است.

نتانیاهو روز گذشته (سه‌شنبه) با حزب «تورات متحده» نیز به توافق دست یافته است. طبق این توافق، حقوق و مزایای مدرسه موسوم به «یشیوا» (آموزشگاه) که در دوران «یعیر لاپید» وزیر دارایی قبلی رژیم صهیونیستی کاهش یافته بود، به سطح قبلی خود باز گردد. در این توافق همچنین بر توقف قانون بحث‌انگیز «تغییر مذهب» تاکید شده است.

بر اساس این گزارش، «آریه دری» رهبر حزب «شاس» نیز درخواست کرده یکی از اعضا این حزب به عنوان معاون وزیر در سه پست از جمله وزیر دارایی و وزیر امور مذهبی برگزیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس