کد خبر 407356
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

زردچوبه مي‌تواند از سرطان پروستات جلوگيري كرده، رشد سرطان پروستات موجود را كاهش داده و حتي سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرد.

 به گزارش مشرق، زردچوبه يكي از متداول‌ترين ادويه‌ها در آشپزي است كه رايحه‌اي شبيه به فلفل، طعمي تيز و رنگي طلايي دارد. زردچوبه سرشار از خواص آنتي‌اكسيدان، ضدويروس، ضدباكتري، ضدقارچ، ضدسرطان و ضدالتهاب است.

همچنين حاوي ميزان قابل‌توجهي پروتئين، فيبر، نياسين، ويتامين C، ويتامين E، ويتامين K، پتاسيم، كلسيم، مس، آهن، منيزيم و روي است، زردچوبه به خاطر وجود همه اين خواص معمولاً براي درمان مشكلات جسماني متفاوتي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

در زير به فوايد زردچوبه براي سلامتي اشاره مي‌كنيم:

 زردچوبه مي‌تواند از سرطان پروستات جلوگيري كرده، رشد سرطان پروستات موجود را كاهش داده و حتي سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرد. محققان مختلفي دريافته‌اند كه تركيبات فعال زردچوبه آن را به يكي از بهترين پيش‌گيرنده‌ها در مقابل تومورهاي ايجادشده به خاطر پرتو تبديل كرده است. اين ماده همچنين تاثيرات پيشگيرنده‌اي در برابر سلول‌هاي تومور مثل لوكمي سلول T، سرطان روده بزرگ و سرطان سينه دارد.
 
 
خواص ضدالتهاب زردچوبه براي درمان هر دو نوع آرتروزهاي استخواني و روماتوئيد عالي است. علاوه بر اين، خواص آنتي‌اكسيداني آن راديكال‌هاي آزاد كه سلول‌هاي بدن را تخريب مي‌كند، از بين مي‌برد. مشخص‌شده است افراد مبتلا به آرتروز روماتوئيد كه بطور منظم از زردچوبه استفاده مي‌كنند، دچار درد و التهاب مفاصل كمتري مي‌شوند.
 
 
از زردچوبه كه به حفظ سطح سالم انسولين خون كمك مي‌كند، مي‌توان براي درمان ديابت استفاده كرد. زردچوبه همچنين كنترل گلوكز را تقويت كرده و تاثير داروهاي ديابت را افزايش مي‌دهد. يك فايده مهم ديگر زردچوبه تاثير آن در كمك به كاهش مقاومت انسولين است كه مي‌تواند از بروز ديابت نوع ۲ پيشگيري كند. اما وقتي با داروهاي خيلي قوي تركيب شود، مي‌تواند موجب افت قند خون شود.
 
زردچوبه حاوي ماده‌اي به نام ليپو پلي ساخاريد است كه عوامل ضدباكتري، ضدقارچ و ضدويروس زردچوبه نيز سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. با داشتن يك سيستم ايمني قوي احتمال ابتلا به سرماخوردگي، آنفلوانزا و سرفه كمتر خواهد شد. اگر به هر يك از اين بيماري‌ها مبتلا شديد، يك‌بار در روز يك قاشق چاي‌خوري زردچوبه به يك ليوان شير گرم مخلوط كرده و نوش جان كنيد.
 
 
تركيبات بسياري در زردچوبه كيسه صفرا را براي توليد صفرا تحريك مي‌كنند كه گوارش را تقويت كرده و علائم نفخ و گاز معده را كاهش مي‌دهد. همچنين زردچوبه براي درمان بسياري از بيماري‌هاي التهابي روده ازجمله كوليت اولسراتيو مفيد است. اما بايد به خاطر داشته باشيد كه افرادي كه از هر نوع بيماري صفراوي رنج مي‌برند، نبايد از زردچوبه به عنوان مكمل غذايي استفاده كنند زيرا وضعيت آنها را بدتر خواهد كرد.
 
كبد از طريق توليد آنزيم‌ها، خون را تصفيه مي‌كند و زردچوبه توليد اين آنزيم‌هاي حياتي بدن را افزايش مي‌دهد. اين آنزيم‌ها تجزيه‌شده و سموم داخل بدن را كاهش مي‌دهند. همچنين گفته مي‌شود كه زردچوبه موجب بهبود گردش خون نيز مي‌شود. همه اين عوامل به سلامت كبد كمك مي‌كند. زردچوبه را مي‌توانيد به شكل پودر به غذاهاي سرخ‌كردني و پختني خود اضافه كرده يا حتي همراه با سس سالاد مصرف كنيد.
 
زردچوبه يك عامل ضدعفوني‌كننده و ضدباكتري طبيعي است و مي‌توان از آن به عنوان يك داروي ضدعفوني‌كننده استفاده كرد. اگر جايي از بدنتان بريده يا زخم شده است، كمي پودر زردچوبه روي آن بپاشيد تا روند التيام آن سريع‌تر شود. زردچوبه همچنين به ترميم پوست آسيب‌ديده نيز كمك كرده و براي درمان پسوريازيس و ساير بيماري‌هاي التهابي پوست نيز مفيد است.

منبع: آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس