کد خبر 453111
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

یک متخصص اورولوژیست با تاکید بر اینکه در بیماران قلبی و ریوی شدید عمل جراحی سرطان پروستات انجام نمی‌شود، گفت: به دلیل اینکه پیش آگهی بیماری سرطان پروستات در مردان بالای 75 سال مناسب نیست، بنابراین در این افراد توصیه به دارو درمانی می‌شود و انتخاب جراحی بیمار 70 تا 75 سال به شرایط خاص وی بستگی دارد.

 به گزارش مشرق، دکتر برهان اشراقی متخصص اورولوژیست، با بیان اینکه عمل جراحی توتال پروستاتکتومی در موارد عفونت‌های پروستات که به درمان جواب نمی‌دهد و با عفونت ادراری مکرر، تب و لرز همراه است، انجام می‌گیرد، افزود: این عمل در موقعیت‌های بدخیم ارزشی ندارد و فقط در عفونت‌ها انجام می‌شود. در این عمل جراحی پروستات، کپسول پروستات کامل برداشته می‌شود، اما غدد لنفاوی و سمینال وزیکول‌ها سر جای خود باقی می‌مانند.

این متخصص اورولوژی با اشاره به اینکه عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی در موارد سرطان پروستات انجام می‌شود، گفت: در این نوع از عمل جراحی پروستات، کپسول پروستات، سمینال وزیکول‌ها، غدد لنفاوی لگنی و همه نواحی که احتمال پخش سرطان پروستات در آن وجود داشته باشد، نیز برداشته می‌شود.

اشراقی مدت زمان عمل جراحی را بسته به تجربه فرد میان دو تا چهار ساعت دانست و گفت: هزینه عمل جراحی با توجه به تعرفه وزارت بهداشت 75K است که در بیمارستان درجه یک هر K، معادل 38 هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی با تشخیص سرطان پروستات در فرد انجام می‌شود، افزود: اما در موارد خاصی مانند بیماران بالاتر از 75 سال یا افرادی که بیماری قلبی و ریوی شدید و خطرناک دارند، عمل جراحی سرطان پروستات انجام نمی‌شود.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: به دلیل اینکه پیش آگهی بیماری سرطان پروستات در مردان بالای 75 سال بین 10 تا 15 سال است و با طول عمر طبیعی مطابقت دارد، در این افراد توصیه به دارو درمانی می‌شود و انتخاب جراحی بیمار بین 70 تا 75 سال به شرایط خاص وی بستگی دارد.

اشراقی با بیان این مطلب که این نوع از عمل جراحی سرطان پروستات در مردان جوان‌تر نیز انجام می‌شود، گفت: پیش آگهی این بیماری در افراد جوان‌تر بسیار بد و خطرناک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خانواده‌هایی که سابقه سرطان پروستات وجود دارد. افراد باید از 40 تا 45 سالگی جهت بررسی به اورولوژیست مراجعه کنند، اما افرادی که سابقه خانوادگی ندارند از 50 سالگی به بالا باید مورد بررسی قرار گیرند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس