کد خبر 406404
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ با انتقاد از سبک بازی این تیم برابر پورتو تأکید کرد باواریایی‌ها مشتری یورگن کلوپ نیستند.

بکن باوئر: علاقه‌ای به جذب کلوپ نداریم
به گزارش مشرق، فرانتس بکن‌باوئر در خصوص شکست 3 بر یک تیم فوتبال بایرن مونیخ برابر پورتو در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به خبرنگاران گفت: شکست در خانه پورتو یکی از آن روزهایی بود که تمامی بازیکنان بایرن نتوانستند عملکرد واقعی خود را به معرض نمایش بگذارند.گاهی اوقات پیش می‌آید که برای مثال مدافع چپ تیم یا دروازه‌بان در بازی مرتکب اشتباه می‌شود ولی در این بازی تمام بازیکنان ... صفر بودند! زمانی که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در طول 10 دقیقه دو گل دریافت می‌کنید، یعنی تیم مشکلات زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: هرگز بایرن مونیخ را اینطور ندیده بودم. فکر می‌کنم بازیکنان ما قرص خواب خورده بودند! پورتو سریعتر بود و با قدرت ظاهر شد. عملکرد بازیکنان بایرن عصبانی‌ام کرد. اگر بایرن در بازی برگشت عملکرد مشابهی داشته باشد شانسی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ندارد ولی اگر با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی برسد یا بازی را به وقت‌های اضافه بکشد شانس راهیابی به دور بعد را دارد. ما سال گذشته هم چنین مشکلی داشتیم، در بوندس‌لیگا عالی بازی کردیم ولی سپس دو روز بد داشتیم و از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم.

اسطوره فوتبال آلمان با هشدار به بایرنی‌ها عنوان کرد: سلطه بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان زمانی که با 20 یا 25 امتیاز از حریفان خود پیش بود کمتر به خطر می‌افتاد ولی داستان این فصل فرق می‌کند و بایرن تنها 10 امتیاز با ولفسبورگ فاصله دارد. حالا پس از مصیبت چند روز گذشته و با توجه به اینکه شش یا هفت بازی دیگر باقی مانده است، نمی‌توان گفت که قهرمانی‌مان قطعی است. اگر بایرن مونیخ می‌خواهد در اروپا به قهرمانی برسد باید لیگ را با قدرت به پایان برساند و بازیکنان زیادی هم در اختیار داشته باشد. به لحاظ بین‌المللی بایرن مونیخ از برترین تیم‌های جهان است ولی با توجه به عملکردی که چهارشنبه شب برابر پورتو داشت، شانسی برای قهرمانی در اروپا ندارد.

رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ در ادامه صحبت‌هایش با تمجید از سرمربی دورتموند که در پایان فصل جاری این تیم را پس از هفت سال ترک خواهد کرد، گفت: امیدوارم کلوپ در بوندس‌لیگا باقی بماند. همه می‌پرسند که آیا بایرن مونیخ به دنبال جذب کلوپ خواهد بود ولی باید بگویم که بایرن مشتری او نیست، چون مربی فوق‌العاده‌ای همچون پپ گواردیولا دارد. البته همه دوست دارند یورگن کلوپ را در تیم خود داشته باشند. امیدوارم او هدایت یک تیم بوندس‌لیگایی را بر عهده بگیرد، چون ما به این مربی فوق‌العاده که شخصیت خیلی خوبی هم دارد، نیاز داریم.

بکن‌باوئر 69 ساله همچنین در خصوص تصمیم سرمربی زردپوشان وستفالن برای جدایی از این تیم در پایان این فصل اظهار داشت: پیش از هر چیز باید بگویم تصمیم کلوپ برای جدایی از دورتموند را درک می‌کنم، چون اینکه هفت سال سرمربی یک تیم باشی زمان خیلی زیادی است. یورگن مربی باانگیزه‌ای است ولی بازیکنانش دیگر آن انگیزه پنج سال گذشته را ندارند. سبک بازی دورتموند در فصل جاری کلوپ را به این نتیجه رساند که دیگر نمی‌تواند این تیم را به روزهای سابقش بازگرداند. او با خود گفته هر کاری که می‌توانستم برای وستفالنی‌ها انجام دادم ولی حالا کارم در اینجا به پایان رسیده است.

اسطوره بایرن‌مونیخی‌ها در پایان خاطرنشان کرد: من نیز چنین شرایطی را تجریه کرده‌ام، زمانی که به مدت شش سال سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان بودم ولی در پایان به این نتیجه رسیدم که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارم و استعفا دادم. آن، تصمیم من بود و حالا هم همین شرایط برای کلوپ به وجود آمده و او متوجه شده است که کارش در دورتموند به پایان رسیده و نیاز به چالشی دیگر دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس