کد خبر 405187
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

واعظي گفت: هيچ اپراتوري حق ندارد بدون رضايت مشترک سرويس و يا بسته اينترنتي را فعال کند.

 به گزارش مشرق، در حالي که موضوع عدم اعلام اتمام بسته هاي اينترنتي ايرانسل ودر نتيجه محاسبه هر کيلو بايت اينترنت به صورت آزاد ،موجب نارضايتي بسياري از مشترکان شده است، وزير ارتباطات در پاسخ به سوال ؛ضمن غير قانوني خواندن اين اقدام ، بلافاصله دستور پيگيري تخلف ايرانسل را در اين خصوص صادر کرد.

شايان ذکر است که اين موضوع در پي دريافت پيام هاي مردم در اعتراض به اقدام ايرانسل در عدم اعلام اتمام بسته هاي اينترنتي، به طور مستمر از هفته گذشته در حال پيگيري است.

بسياري از کاربران بسته هاي اينترنتي ايرانسل به اين مشکل برخورد کرده اند که پس از پايان بسته هاي اينترنتي خود، پيامکي براي اطلاع رساني درباره اتمام بسته برايشان ارسال نمي شود و از اين موضوع بي خبر مي مانند.بدين ترتيب پس از اتمام، استفاده ديتاي کاربران به صورت خودکار وارد مصرف آزاد اينترنتي مي شود و با تعرفه آزاد محاسبه مي شود که اين موضوع سبب اتمام سريع شارژ حساب مشترکان اعتباري و افزايش غير متعارف قبض کاربران دائمي مي شود.

وزيرارتباطات در حاشيه مراسم توديع ومعارفه رئيس سازمان فضايي در پاسخ به نارضايتي مشترکان اپراتور هاي اول ودوم تلفن همراه از عدم اعلام اتمام بسته هاي اينتر نتي تاکيد کرد : هيچ اپراتوري حق ندارد بدون رضايت مشترک سرويس و يا بسته اينترنتي را فعال کند بلکه اپراتور ها موظف هستند در اين زمينه اطلاع رساني دقيقي را انجام دهند و با اتمام زمان استفاده از بسته ها ، اين موضوع را به مشترک اعلام کنند و چنان چه خلاف اين امر انجام شود ، اپراتور کار غير قانوني انجام داده است و من دستور پيگيري موضوع را صادر مي کنم. وي در ادامه تصريح کرد : البته در مورد اپراتور همراه اول من وپسرم از سرويس اينترنت همراه اول استفاده مي کنيم و روال به اين شکل است که از روز قبل درباره اتمام بسته اينترنتي اطلاع رساني مي شود اما در مورد اپراتور دوم با توجه به آن چه گزارش شده است، موضوع پيگيري خواهد شد.

واعظي همچنين در واکنش به اين اقدام ايرانسل که از مشترک مي خواهد از طريق اعلام يک کد دستوري از زمان و مانده بسته خود مطلع شود، گفت : اين روش درستي نيست و اپراتور بايد با اطلاع رساني درست اين موضوع را به مشترک اعلام کند. در قراردادي که اپراتور با مشترک دارد، اپراتور بايد متعهد شود که اتمام بسته را به مشترک اعلام کند و در صورت عدم فعال سازي مجدد بسته از سوي مشترک، اپراتور به مشترک اعلام کند که هزينه اينترنت او به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

شايان ذکر است که وزير ارتباطات حين گفت و گو بلافاصله دستور پيگيري تخلف ايرانسل را به مسئول دفتر خود صادر کرد که وي نيز طي تماس تلفني با سازمان تنظيم مقررات، خواستار رسيدگي به اين موضوع شد.

پرتاب يکي از 4 ماهواره آماده ايران

وزير ارتباطات همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ديگری مبني بر کند شدن روند پرتاب ماهواره ها طي 2سال اخير و اولويت هاي وزارت ارتباطات در اين خصوص در سال 94 گفت : ‌برنامه پرتاب ماهواره‌ها به طور قطع دنبال مي شود و ما در سال 94 نيز در اين زمينه بر نامه هايي خواهيم داشت ، اين امر مستلزم تدوين برنامه‌هاي جديد يک ساله سازمان و برنامه ششم است.

واعظي در پاسخ به سوال ديگری در خصوص آخرين وضعيت ماهواره‌هاي در انتظار پرتاب افزود : در حال حاضر علاوه بر ماهواره هاي شريف‌ست و تدبير ماهواره‌هاي ديگري در پژوهشگاه فضايي و دانشگاه اميرکبير داريم و از آنجا که هدف اصلي ما پرتاب ماهواره نيست، ماموريت‌هايي را که براي هر يک از اين ماهواره‌ها تعريف شده است، بررسي مي کنيم تا مشخص شود آيا دستوراتي که از زمين براي آن ها ارسال مي‌شود از سوي ماهواره‌ها اجرايي مي‌شود يا خير.وي با تاکيد بر اين که به دنبال انجام کارهاي موازي نيستيم،‌ گفت: بر اين اساس از ميان 4 ماهواره‌ آماده پرتاب وبا مسئوليت سازمان فضايي در سال 94 يکي از اين ماهواره‌ها به فضا پرتاب مي‌شود.

واعظي با تاکيد بر ضرورت طراحي و ساخت ماهواره ملي تصريح کرد : اين اقدام يکي از اولويت هاي سازمان فضايي خواهد بودو لازم است با همکاري نهادهاي مختلف به طراحي ماهواره ملي اقدام شود اگر چه طراحي و ساخت ماهواره ملي يک برنامه زمان‌بر است، اما گام‌هاي اوليه برداشته شده است و درصدد هستيم ضمن طراحي اين ماهواره، کمبودهاي علمي کشور را از اين طريق بر اساس قراردادهايي که با شرکت سازنده منعقد مي‌شود، جبران کنيم. دکتر محسن بهرامي رئيس سازمان فضايي نيز در اين مراسم با تاکيد بر اين که هيچ پروژه اي در اين سازمان متوقف نخواهد شد، گفت: پروژه فضاپيماي ملي و اعزام انسان به فضا از برنامه هاي مهم اين سازمان است که گام هاي اوليه براي توسعه فناوري هاي اين طرح ها برداشته شده است.

وي با بيان اين که طراحي و ساخت اين فضاپيما بسيار پرهزينه است، افزود : در بحث اعزام فضانورد نيز که از برنامه هاي کشور در حوزه فضا ست، بايد الزامات آن فراهم شود.وي تصريح کرد: هدف کشورهايي که موفق به اعزام انسان به فضا شده اند، صرفا اعزام انسان نبوده بلکه توليد فناوري هاي آن نيز در دستور کار بوده است و در اين راستا نيز سياست هايي را مد نظر داريم. وي در پاسخ به سوالي درباره سقوط ماهواره فجر توضيح داد: در اين زمينه لازم است عمر ماهواره ها نيز مد نظر قرار گيرد. سقوط اين ماهواره نيز به دليل عمري بوده که براي اين ماهواره در نظر گرفته شده است.

مهم ترين نکات

واعظي: هيچ اپراتوري حق ندارد بدون رضايت مشترک سرويس و يا بسته اينترنتي را فعال کند.

اپراتور بايد با اطلاع رساني درست اين موضوع را به مشترک اعلام کند .

وزير ارتباطات حين گفت و گو بلافاصله دستور پيگيري تخلف ايرانسل را به مسئول دفتر خود صادر کرد.

برنامه اعزام انسان به فضا پيگيري مي شود.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس