کد خبر 406310
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

معاون سازمان تنظيم مقررات گفت: در واقع اين تخلفي است که متاسفانه در دفاتر امور مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه انجام گرفته و در اين راستا تاکنون بيش از 30 دفتر مربوط به مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه تعطيل شده است و اپراتورها نيز در اين زمينه ميلياردها تومان جريمه شده اند.

 به گزارش مشرق، معاون سازمان تنظيم مقررات با اشاره به برخورد با دارندگان سيم کارت هاي غيرمجاز اعلام کرد:در مواردي 15 هزار يا 27 هزار سيم کارت به نام يک نفر ثبت شده و اين يک تخلف مقرراتي است و ما درحال برخورد با اپراتورها به دليل اين تخلف هستيم. در واقع اين تخلفي است که متاسفانه در دفاتر امور مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه انجام گرفته و در اين راستا تاکنون بيش از 30 دفتر مربوط به مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه تعطيل شده است و اپراتورها نيز در اين زمينه ميلياردها تومان جريمه شده اند.

داداش زاده خطاب به اپراتورها با اشاره به مصوبه 190 درباره جرايمي که براي اين نوع تخلفات درنظر گرفته شده است، گفت: براي اپراتورها در ماه هاي گذشته جرايمي صادر شده است و اين اپراتورها بايد بدانند که سازمان تنظيم مقررات درنظر دارد موضوع سيم کارت هاي غيرقانوني را سر و سامان بدهد و دفاتر مشترکان بايد تحت نظارت اپراتورها باشد و فروش سيم کارت ها بايد در مسير قانوني خود قرار داشته باشد.

وي درباره اپراتورهاي متخلف افزود: همه اپراتورها تقريبا به يک شکل در اين تخلف سهيم بوده اند و ما تاکيد داريم که آن ها بايد بر دفاتر امور مشترکان خود دقت نظر بيشتري داشته باشند.

وي درباره جريمه در نظر گرفته شده براي اپراتورهاي متخلف گفت: جريمه ها صادر و به اپراتورها نيز ابلاغ شده و بخش عمده اي از نظارت ما استفاده از اين نوع ابزار است.داداش زاده مبلغ جريمه هاي اپراتورهاي تلفن همراه را بيش از چند ميليارد تومان عنوان کرد.

داداش زاده افزود: برخي افراد بيش از 10 سيم کارت در هر اپراتور در اختيار دارند و اين تخلفي است که متاسفانه در دفاتر امور مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه انجام گرفته است.

وي گفت: اسامي افرادي که بيش از 10 سيم کارت در هر اپراتور دارند، احصا شده است و از امروز با اين افراد که اسامي آن ها در اختيار سازمان تنظيم مقررات است تماس گرفته و به آن ها اطلاع رساني مي شود که مي توانند از ميان سيم کارت هاي خود تنها 10 سيم کارت در هر اپراتور را انتخاب کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات افزود: هنوز زمان مشخصي براي قطع سيم کارت هاي اضافي افراد درنظر گرفته نشده است، اما اين زمان نامحدود نخواهد بود و افراد بهتر است به اطلاع رساني ها توجه کنند چراکه در نهايت سيم کارت هاي اضافي آن ها قطع خواهد شد.

داداش زاده در پاسخ به اين که اين ساماندهي چه زماني به سرانجام مي رسد، گفت: ما هر 2 هفته يک بار جلسه اي داريم که نمايندگان همه اپراتورها در آن حضور دارند و به تناسب رويدادهايي که در اين 2هفته اتفاق مي افتد تصميم گيري مي شود.

وي درباره برخورد جدي با افرادي که تعداد زيادي سيم کارت در اختيار دارند، افزود: ما از ابتدا از خود اپراتورها خواسته ايم که به مسئوليت شان عمل کنند، داشتن سيم کارت زياد يک تخلف مقرراتي است و تذکر و اخطار کتبي به اپراتورها داده شده و در همين مدت سيم کارت هايي که در موارد غيرقانوني استفاده شده ، با دستور سازمان تنظيم مقررات قطع شده است.

وي درباره برخورد با فروشندگان سيم کارت هاي غيرقانوني گفت: ما در اين زمينه 2 کار مهم انجام داديم نخست از چند ماه قبل سامانه اپراتورها مجوز ثبت بيش از 10 سيم کارت براي هر نفر را به هيچ کس نمي دهد و اين اقدام در دفاتر مشترکان اعمال مي شود يعني يک بخشي از اين مشکل به صورت سيستمي درحال حل شدن است.

وي بخش دوم اقدامات انجام گرفته براي برخورد با اين موضوع را بسته شدن تعدادي از دفاتر مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه دانست و افزود: در اين مدت بيش از 30 دفتر مربوط به مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه تعطيل شده است و اين برخورد قانوني ما به صورت مداوم خواهد بود.

وي همچنين از طراحي سامانه اي خبرداد که به زودي از طريق سازمان تنظيم مقررات يا اپراتورها دراختيار مردم قرار مي گيرد، در اين سامانه هر فرد با وارد کردن کدملي خود مي تواند به راحتي تعداد سيم کارت هاي خود را ببيند.

به گزارش ايرنا،در اين باره رئيس اداره امور مشترکان ارتباطات سيار شرکت مخابرات اصفهان نيز گفت: مواردي مانند ثبت 20 ، 15 و 10 هزار سيم کارت به نام يک نفر در اين استان وجود داشته که با آن برخورد شده است.

ثبت اين تعداد سيم کارت به نام افراد در سال هايي که خريد و فروش سيم کارت تلفن همراه رونق بسياري داشت، به ويژه در سال هاي 84 و 85 انجام گرفته است.
مهم ترين نکات

در مواردي 15 هزار يا 27 هزار سيم کارت به نام يک نفر ثبت شده و اين يک تخلف مقرراتي است.

تاکنون بيش از 30 دفتر مربوط به مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه تعطيل شده است و اپراتورها نيز در اين زمينه ميلياردها تومان جريمه شده اند.

همه اپراتورها تقريبا به يک شکل در اين تخلف سهيم بوده اند.

افرادمي توانند از بين سيم کارت هاي خود تنها 10 سيم کارت در هر اپراتور را انتخاب کنند.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس