کد خبر 385137
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

گروه‌هائى از مردم پايتخت در برخى از خيابانهاى تهران به تظاهرات پراكنده مبادرت كرده‌‏اند. قريب به 15 هزار نفر در مقابل ساختمان شركت ملى نفت ايران، اجتماع و شعارهائى به طرفدارى از آيت ‏الله خمينى و عليه دولت و حكومت ايران مي‌داده‌‏اند.

گروه تاریخ مشرق- آنچه پیش روی شماست تنها بخشی از اسناد به جای مانده از روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است که توسط ماموران امنیتی گزارش اتفاقات در خیابان های تهران در آن بررسی شده است:

سنئد

1ـ از صبح روز 11 / 11 / 57، گروه‌هائى از مردم پايتخت در برخى از خيابانهاى تهران به تظاهرات پراكنده مبادرت كرده‌‏اند. قريب به 15 هزار نفر در مقابل ساختمان شركت ملى نفت ايران، اجتماع و شعارهائى به طرفدارى از آيت ‏الله خمينى و عليه دولت و حكومت ايران مي‌داده‌‏اند1 و يك گروه سه هزار نفرى نيز بسمت پادگان جمشيديه در حركت بوده‌‏اند و قصد داشته‌‏اند بعنوان اعتراض به بازداشت همافران به تظاهرات بپردازند. در پيشاپيش اين جمعيت تعدادى از روحانيون نيز حركت مي‌كرده‏‌اند.
2ـ از صبح روز 11 / 11 / 57 كه تعدادى از واحدهاى ارتش شاهنشاهى در پاره‏‌اى از خيابان‌هاى پايتخت بعنوان نمايش نيروها حركت ميكرده‏اند، گروههائى از اخلالگران بطرف آنها سنگ پرتاب كرده و در برخى از نقاط نيز با ايجاد موانع در سطح خيابانها مانع حركت خودروهاى نظامى شده‏اند.

ارزيابى خبر : خبر صحت دارد.

1ـ آن چه درباره اين خبر در رسانه‏ ها منتشر شد چنين بود: «ساعت 9 صبح مجلس ختمى به مناسبت شهادت يكى از كاركنان شركت ملى نفت ايران در محل اين شركت بر پا شد. اين مجلس ختم همراه با سخنرانى چند تن به تظاهرات سياسى تبديل شد و در ادامه آن مجسمه‏هايى كه در اين شركت وجود داشت به بيرون پرتاب شد. در ساعت 30 / 13 با دخالت افراد گارد جاويدان تظاهر كنندگان متفرق و دو تن از كاركنان شركت نفت نيز دستگير شدند.» (بولتن خبرگزارى پارس، ش 305، ص 4)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس