خشم صهیونیست‌ها از پیام نتانیاهو درباره دادگاه لاهه

پیام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی «ایکس» درباره دادگاه کیفری بین‌المللی خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت‌.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی امروز (یکشنبه) به نقل از منابعی گزارش کردند پیام «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس در این زمان و شرایطی که رژیم صهیونیستی دارد، اشتباه است و هرگونه اظهارنظری ممکن است این وضعیت پیچیده را پیچیده‌تر کند.

این منابع گفتند جایی برای رساندن پیامی به دادگاه لاهه که یک تهدید تعبیر شود، وجود ندارد.

نتانیاهو روز جمعه در توییتی نوشته بود: «تحت رهبری من، اسرائیل هرگز هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود در دفاع از خود را نمی‌پذیرد، تهدید علیه سربازان ارتش اسرائیل و شخصیت‌ها در اسرائیل، تنها دموکراسی در خاورمیانه و تنها دولت یهود در دنیا، رسوایی دارد و ما تسلیم آن نخواهیم شد.»

در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر بررسی احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیست منتشر شده است. رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع گزارش داد که نتانیاهو در روزهای اخیر تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است. به‌ویژه، گفته می‌شود که او مکالمات تلفنی متعددی در تلاش برای دستیابی به هرگونه نتیجه مثبت در مورد این موضوع، از جمله فشار غیرمستقیم بر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا داشته است.

بر اساس آنچه این روزنامه گزارش داد، احتمالا صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری علیه نتانیاهو فقط مساله زمان باشد و هر لحظه ممکن است رخ دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    تو دین یهود فقط کسی که مادرش یهودی باشه یهودی حساب میشه اتفاقا یزید ومعاویه هم مادرشون یهودی بودن نتانياهو یهودی نژاد به غزه حمله کرد و 30 هزار نفر رو کشت و یزید یهودی نژاد هم به مدینه حمله کرد 10 هزار نفر رو کشت تو قرآن هم خدا گفته که قوم بنی اسرائیل برترین نژاد تو عالم بودن ولی بخاطر کفر و جهالت و عهد شکنی و پیامبرکشی، خداوند مهر خواری و ذلت به پیشونیشون زد تا جایی که الان یهودی های اسرائیل علیرغم نفوذ فراوانی که تو دنیا دارن جزو ذلیل ترین پست ترین اقوام روی کره زمین هستند (خطبه حضرت زینب خطاب به یزید جنایتکار یهودی : بزودی تو داخل شوی قطعا ای سست کیش/بدان جایگاه پدرهای بدکار خویش/به فرجام تلخ همی شان بگردی دچار/عذاب الیمی تو را میکشد انتظار/واینک چو با نمودی چنین دشمنی/در آن دم ز رنج و عذاب آرزو می کنی/که دستانت ای کاش شل میشدند ای یزید! /وهرگز نمیکردی آن کارهای پلید/و ای کاش میشد زبانت در آن لحظه لال/و ناپخته هرگز نمیکردی آن قیل و قال /گمان میکنی اولین ظالمی در جهان؟/چو دستت رسیده است بر ما ستم دیده گان؟ /و پیش از تو نبوده در این جهان ظالمی؟ /نکشته است و نبرده مظلوم اسیری دمی؟ /یزیدا اگر فکر نکرده بودی چنین! /کنون پندها میگرفتی بسی ای لعین! /تو از سرنوشت و سرانجام آن ظالمین/که پیش تو بودند ساکن به روی زمین /که رحمی نکردند چون بر صغیر و کبیر/بکشتند و غارت نمودند و بردند اسیر/وآن وقت فهمیده بودی تو در آن زمان! /که هرکس جفایی کند بر ستم دیده گان! /یقینا ببیند مجازات اعمال خویش /اگر چه به تاخیر افتد کمی یا که بیش! /یزیدا خریدی عذاب الیم ابد/تو با عیش و خودخواهی و ظلم و اعمال بد/چو عادت نمودی به این عیش و نوش و گناه/و پس ناتوانی تحمل کنی هیچ گاه/عذاب ابد را در آن دوزخ جاودان/تو بی ناله و رنجش و درد و بانگ و فغان! /همیشه خدا حامی و یارمان است و بس/یزیدا تو هرگز نخواهی توانست و بس/که دورانمان را هم اکنون به پایان بری/به هر شی بدارد خدا قدرتش برتری/وقادر نباشی تو در عالم آخرت/بشویی ز خود ننگه این جرم و معصیتت/و برکشتن ما بُوْی عاجز و ناتوان/وهرگز نبینی تو نابودی و مرگمان/و عمرت به پایان رسیده بگشتی خرفت/و این تاج و تختت، خداوند خواهد گرفت! /بزودی چو جانت بگیرد خدا ای یزید! /گروهت بگردد پراکنده و ناپدید/تو را پادشاهی این سرزمین کوته است/خدایت دگر درب رحمت به رویت ببست!
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      0 0
      در قرآن کلمه بهترین یا برترین = احسن ... کلمه فضل =معادل اضافه است ... اونجا که میگه به بنی اسرائیل نسبت به دیگر انسانها فضل داشتم ، یعنی اضافه تر دادم ، ... فضل الهی مازاد بشود جزای الهی در صورت نافرمانی خیلی بیشتر تر میشود ، ... همچنین فضل یه بنی اسرائیل بخاطر بیشعوری و رد فرامین الهی و در قالب گذشت مکرر و نجات از بلای فرعونیان بصورت دفعتی بوده است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس