کد خبر 382727
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت سرعت در جاده ها به ۲۴۰۰ دوربین می رسد، گفت: هم‌اکنون ۶۳۰ دوربین ثبت نظارت تصویری در جاده‌ها نصب است.

به گزارش مشرق، علی اکبر آشوری در گفتگو با مهر با اشاره به خرید دوربین‌های جدید برای ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها، اظهار داشت: برای توسعه دوربین‌های ثبت سرعت برنامه ریزی‌هایی انجام شده که در حال طی مراحل قانونی است.

وی با بیان اینکه تعداد دوربین های ثبت سرعت را به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه افزایش می‌دهیم، بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها داریم که ۲۰۰ دوربین برای سازمان راهداری و ۲۰۰ دوربین برای پلیس راهور فعال شده است که به تخلفات سرعت در جاده ها رسیدگی می‌کند و اطلاعات در مرکز اجراییات پلیس تبدیل به جریمه می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور افزود: پس از انجام کارهای قانونی تعداد دوربین های ثبت سرعت در جاده ها به ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ دوربین افزایش می‌یابد که می‌تواند نقش زیادی بر کنترل سرعت در جاده‌ها داشته باشد.

آشوری با بیان اینکه ۶۳۰ دوربین ثبت نظارت تصویری در جاده‌ها نصب است، گفت: این دوربین‌ها جاده ها را پایش تصویری می‌کند و اطلاعات مربوط به جاده‌ها را در اختیار ما می‌گذارد.

وی یکی از عوامل کنترل کننده حوادث جاده‌ای را استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای دانست، گفت: باید استفاده فعال تر و کاربردی‌تری از سیستم‌های هوشمند در جاده ها شود تا اطلاعات سریعتر به دست ما برسد و کنترل بیشتری بر رفتارهای کاربران در جاده‌ها انجام شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس