کد خبر 381320
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

مذاکره‌کننده چینی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران اوایل فوریه برگزار می‌شود، اما مکان آن هنوز مشخص نیست.

 به گزارش مشرق، مذاکره کننده چینی در مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران اوایل فوریه برگزار می‌شود اما مکان آن هنوز مشخص نیست.

مذاکرات هسته‌ای ایران امروز با برگزاری نشست جامع مذاکره کنندگان کشورمان و گروه 1+5 (پنج عضو شورای امنیت و آلمان) در ژنو، سوئیس، پایان یافت.

روز گذشته و در ادامه دیدارها، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل؛ و مجید تخت روانچی،‌ معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه؛ برای سومین روز با مذاکره کنندگان آمریکایی دیدار کردند. دیپلمات‌های کشورمان سپس نشست‌های جداگانه‌ای با هلگا اشمیت، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادبه اروپا، و سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، برگزار کردند.

در این مذاکرات آنگونه که دیپلمات‌های ارشد اعلام کرده‌بودند بر امکان تسریع در مذاکرات هسته‌ای که در حدود 5 ماه و 10 روز از ضرب‌الاجل پایان آن باقی است، تمرکز شده بود. البته المانتیور پیشتر در گزارشی به گفته‌های برخی دیپلمات‌ها اشاره کرده بود که نشست‌های دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی را در راستای تدوین یک چارچوب توافق و سپس ارائه آن به اعضای گروه 1+5 توصیف کرده بودند. همین پایگاه خبری تحلیلی دیروز (شنبه) در گزارشی دیگر و به نقل از منابع اعلام کرد که فعلا هیچ گونه سندی ارائه نخواهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس