عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت که دور بعدی مذاکرات ایران و شش کشور اوائل فوریه برگزار می شود و عنوان کرد که اراده برای رسیدن به توافق وجود دارد.

 به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از پایان نشست معاونان وزرای خارجه ایران و گروه 5+1در ژنو گفت: امروز بحث‌های بسیار گسترده ای را داشتیم , ما با مجموعه 5+1در سطح معاونین یک جلسات بسیار مفصلی برگزار شد و همه موضوعات را یک بار دیگر ما مرور کردیم و در خصوصش بحث های گسترده ای داشتیم .

معاون وزیر خارجه ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در باره این نشست گفت: طرفین کاملا بطور جدی وارد مباحث می شوند، اراده برای رسیدن به یک توافق وجود دارد، درعین حال اختلافات و تفاوت ها هم وجود دارد. ما راههای مختلف برطرف کردن اختلافات را بررسی کردیم و قرار شد مذاکرات را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: ما در اوائل ماه فوریه مجددا مذاکرات 5+1را خواهیم داشت. درکنارش ما ملاقات های دوجانبه مفصلی را هم هم با سه کشور اروپایی و هم با هیات چینی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با هیات امریکایی وروسی طی دیروز و روزهای گذشته مذاکره داشتیم,افزود: قرار شد رایزنی ها ادامه پیدا کند در سطوح مختلف و دور بعدی همانطور که گفتم اوائل ماه فوریه برگزار می شود. روز دقیق و محل دقیق آن را قرار است تنظیم کنیم و مجددا ان‌شاءالله به اطلاع خواهد رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یک خواهشی از آقای عراقچی دارم اون اینه : سخنان ایشان پس از هر دور مذاکرات تکراری است سخنانی از این دست که طرفین عزم جدی بر تداوم مذاکره دارند. جزئیات زیادی هنوز در مذاکرات باقی مانده ، با معاونان وزیران خارجه به طور جداگانه و جمعی دیدار کردم دور بعدی مذاکرات فلان روز است . تقریبا تو یک سال گذشته همواره اینها رو تکرار کرده اید . پیشنهاد میکنم هروقت مذاکرات به نتیجه رسید به میان خبرنگاران امده و جزئیات را شرح دهید در غیر این صورت خبرنگاران را معطل نکنید بگذارید به زندگیشان برسند.
  • دانشجو ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    کاملا موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس