کد خبر 371736
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

گروگان‌گیری سیدنی به هر شکلی که بود به پایان رسید؛ اما سوالات بدون پاسخی به جا گذاشته است که جواب دادن به آن‌ها می‌تواند پرده از مسائلی بردارد که این واقعه را عمیق‌تر از یک گروگان‌گیری ساده نشان دهد.

گروه جنگ نرم مشرق- صبح امروز خروجی تمام رسانه‌های غرب به شکلی ویژه به خبر یک گروگان‌گیری ساده در سیدنی استرالیا اختصاص یافت. گروگان‌گیری‌ای که خیلی زود به هواداران داعش و جبهه‌النصره پیوند زده شد.

خبرگزاری رویترز‌ صبح امروز نوشت: «یک فرد مسلح وارد کافه‌ای در مرکز سیدنی شد و شماری از گروگان‌ها را مجبور کرد تا پرچم‌های داعش را بر روی پنجره‌ها نصب کنند.»

«تونی ابوت»، ‌نخست‌وزیر استرالیا نیز با هشدار نسبت به طرح‌های شبه نظامیان برای هدف گرفتن کشورش گفت که این گروگان‌گیری انگیزه‌های سیاسی داشت.

اهمیت این گروگان‌گیری ناگهان تا حدی بالا رفت که سه بانک بزرگ استرالیا، شعبه‌های خود را در این شهر تعطیل کردند و مسیر پرواز هواپیماها از فراز سیدنی تغییر کرد.

پلیس استرالیا ساعت‌ها تلاش خود را به کار گرفت و نهایتا موفق شد که تعدادی از گروگان‌ها را آزاد کند. ناگهان تصویری مبهم از فرد گروگان‌گیر که پشت پنجره بود توسط دوربین‌های فیلم‌برداری‌ای که در محل حضور داشتند ثبت شد.

آیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویر

خبرگزاری فارس درباره این ماجرا آورده است: « حدود 15 ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگان‌گیر خبر داد اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد؛ اما بلافاصله خبرگزاری رویترز و سپس دیگر رسانه‌های غربی مانند «آسوشیتدپرس»، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کردند که فرد مسلح، «شیخی سابقه‌دار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

آیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویر

نکته جالب توجه در این مسئله، انتشار یک‌باره و سریع حجم بالای از اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس‌های متعلق به این فرد است.

وبسایت «ویکی‌پدیا» در توضیح هویت این فرد آورده است که شیخ هارون «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران (بروجرد۱۳۴۳) است که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می کند.»

همچنین بر اساس این وبسایت وی نام خود را به هارون مونس تغییر داده سپس به شیخ هارون شهرت یافته است.

فیلمی درباره هارون مونس و تهدیداتی که مدت‌ها قبل مطرح کرده بود

در سوابق وی که در فضای مجازی موجود است، آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال ۱۹۹۶ به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد.»

در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.»

به محض آنکه نام و تصویر این شخص توسط پلیس انگلیس به عنوان عامل گروگان‌گیری امروز سیدنی منتشر شد، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سرعتی باور نکردنی شروع به بازنشر اطلاعات به دست آمده از وی کردند. اما آنچه که در این بازنشرها و ریتوئیت‌ها به شدت خودنمایی می‌کند آثار ایرانی بودن و روحانیِ شیعه بودن این فرد گروگان‌گیر است و پرواضح است که برای رسانه‌های غربی هیچ چیز به این اندازه جالب توجه نخواهد بود.

آیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویر

هرچند که وقتی مسئله مشکلات تروریستی طی چند ماه اخیر در استرالیا را کنار حملات این کشور به داعش در قالب ائتلاف آمریکایی ضد داعش می‌گذاریم می‌بینیم که ظاهرا مسئله به گونه‌ دیگری است و یک روند تاریخی چند ماهه کار را به اینجا و به این سبک گروگان‌گیری کشانده است، اما سوالاتی هست که پاسخ دادن به آن‌ها مسئله را به گونه‌ای دیگر تعریف می‌کند. چند سوال وجود دارد که پاسخ آن‌ها نمایشی بودن گروگان‌گیری امروز را محتمل‌تر می‌سازد:

در اولین اخباری که به شدت توسط رسانه‌های غربی درباره این گروگان‌گیری منتشر شد، هیچ صحبتی از پرچم داعش یا جبهه‌النصره نشده بود. حال سوال اینجاست که چرا یک گروگان‌گیری ساده باید تا این حد بزرگ‌نمایی شود که یک شهر را به تعطیلی بکشاند؟

چطور می‌شود توجیه کرد که یک نفر گروگان‌گیر پشت پنجره آمده، فیلم‌بردارها او را دیده‌اند اما تک‌تیراندازها او را ندیده‌اند یا از خیر زدن او گذشته‌اند؟ این سوال وقتی بغرنج‌تر می‌شود که بدانیم سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی استرالیا یکی از قوی‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های دنیاست و این سیستم پیچیده نتوانسته تعداد گروگان‌گیرها را تشخیص دهد.

اگر این واقعه، تنها یک گروگان‌گیری توسط یکی از طرفداران داعش یا جبهه‌النصره بود، پس چرا تمام شبکه‌های خبری جهان به طور مستقیم آن را پخش کردند، به گونه‌ای که 11 سپتامبری دیگر روی داده است؟

چرا این اتفاق باید به جای آنکه مثل همیشه، مستقیما و بدون هیچ واسطه‌ای به داعش و شهروندان غربی به داعش پیوسته و از عراق و سوریه برگشته متصل شود، این‌بار به یک واسطه ایرانی‌الاصل مرتبط شده؟

چرا این فرد ایرانی، شیعه بوده و بعد از پناهنده شدن به استرالیا، سنی شده است؟ این تغییر مسیر از شیعگی به تسنن چه برآیندی در ذهن مخاطب غربی ایجاد می‌کند که تا این حد روی آن تاکید می‌شود؟

چرا با اینکه رسانه‌های غربی این فرد را یک بیمار روانی معرفی می‌کنند که همسر خود را با چاقو کشته و جسدش را آتش زده و 50 مورد پرونده تجاوز جنسی دارد، یک‌سره تصاویر او را با لباس روحانیت شیعه نشان می‌دهند؟

آیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویرآیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویر
آیا دود آتشی که راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) به جان غرب زد، از سیدنی بلند شد؟ + تصاویر

مهم‌تر از همه آنکه چرا این نمایش رسانه‌ای درباره تروریست نشان دادن مسلمانان، شیعیان و ایرانیان باید تنها یک روز پس از پایان راهپیمایی عظیم اربعین به وقوع بپیوندد؟

اخبار بی‌بی‌سی فارسی درباره این گروگان‌گیری را ببینید:

در پایان با توجه به همه آنچه که گفته شد، تصمیم‌گیری درباره اینکه نمایش رسانه‌ای امروز، عقده‌گشایی غربی‌ها در برابر ضربه مهلک راهپیمایی اربعین سیدالشهدا بوده است یا خیر را به عهده شما مخاطبان گرامی می‌گذاریم.


وحید درمنکی فراهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • رضا 23 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا اخر عاقب ایران رو بخیر کنه
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حالا طرف مورد داشته دیگه شما چرا همه چیزو بد تفسیر میکنید؟؟ طرف سادیسمی بوده!! مگه ادم روانی کمه!؟
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    وقتي دولت استراليا در سال 1996 به اين آشغال پناهندگي سياسي داد بايد منتظر همچين روزهايي هم باشه. مثل يه تف سربالا حالا افتاد رو سرش.....اين كه يه عوضي آشغالي بود كه استراليا اين غلط را كرده تو مملكت خودمون هم كسي اين غلطها را بكنه مردم امونش نميدن و سريع خواستار مجازات بعنوان مفسد في الارض هستند.
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حسابی سوختنها! بزار تا بسوزن
  • علی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ممنون بازم از بی بی سی بذارید ، واقعا بعضی برنامه هاش خیلی عالیه مثل برنامه پرگار که بی نظیره ، بازم ممنون
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این نشون دهنده قدرت رسانه ای هست! چیزی که ما به شدت ازش محرومیم! متاسفانه!!
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خب که چی؟ برید قدرت رسانه ای تون رو زیاد کنید چه بخواهید چه نخواهید 20 ملیون بسیج مردم با قدرت سانه ای اون ها قدرت تقابل با موضوع کوچکی مثل این رو نداره. تاسف آوره ولی واقعیه
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اینکه گروگانگیرایرانی بود باعث تاسف است اما تاسف بارتر قضاوت عجولانه ودور از شأن حرفه ای خبرگزاریهای ایرانی است که بدون صبر و تأمل ودریافت خبرصحیح و تایید شده ازسوی منابع رسمی صلاحیت حرفه ای خود را زیر سوال میبرند
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب مقصر پلیس و سیستم قضایی استرالیا بوده است ، وقتی فردی که اینهمه جرم داشته است آزاد گذاشته اند ، جنایت هایش دور از ذهن نبوده است . وقتی به همه مجرمان ایرانی پناهندگی می دهند و نامش را نقض حقوق بشر در ایران می دانند ، فکر این روزها را هم باید می کردند
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ما باید رسانه های جهانی قوی تری داشته باشیم و قدرت کافی برای جنگ نرم داشته باشیم. یه بسیج متخصصین باید در در زمینه کار رسانه ای تو مملکت ما راه بیفته.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    به این کلمات و عبارات توجه کنید !!!!!! اربعین شیعه علی ایرانی بودن پخش فیلم این روحانی لیبرال در منقبت علی ع در یوتیوب نصب پرچم مشابه گروههای تکفیری در محل گرونگانگیری توسط گروگانگیرها نشان دادن چهره یک روحانی شیعه بعنوان گروگانگیر اعلام گرونگان گیری داعش بی اطلاعی مردم غرب از تفاوت شیعه و سنی و وهابیت القاء اینکه داعشیان شیعه هستند! !!!! با بیوگرافی که از این فرد موجود هست، از قتل همسر و تجاوز و ... و سابقه پناهندگی این فرد به خارج به دلیل مشخص حالا قضاوت کنید! با چه مقدار هزینه میشه این آدم رو خرید؟ ساختگی بودن این ماجرا با همدستی دولت پلید استرالیا و این روحانی نمای فراری و ملعون، اظهر من الشمس هستش
  • امیر ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این یعنی ی تیر و دو نشون.هم ایران هراسی و هم اسلام هراسیرو دارن تبلیغ میکنن.
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    بابا اینها همش خالی بنده کارخودشون ناکسا
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ایران عاقبت به خیره خدا عاقبت جاهلان و مردم غرب رو به خیر کنه که در زندان رسانه ای غرب محبوس هستن از مغز
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اعجوبه کلا سناریو هستش سناریوی ضد ایرانی و مهمتر از اون ضد شیعی
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    احسنت غرب باید از بین برود
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این بابا رو مدتها تو آب و نمک خوابونده بودن تا سر موقعش با این تبلیغات عکسشو با لباس روحانیت شیعه که به نوعی نماد مسئولین ایران هم هست تو دنیا بعنوان یک ایرانی تروریست پخش کنند. دقت کنین دقیقا در زمانیکه ایران داره با داعش میجنگخ این اتفاق و نوع تبلیغات غربی ها چه معنایی برای افکار عمومی شون داره. پیامش اینه که ایران و داعش یکی هستند. همون پیام مضحکی که نتانیاهو در سازمان ملل خواست القا کنه.
  • mohsen ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    وقتی دولت استرالیا تا یه نفر میره اون ور به بهانه نبودن آزادی در ایران بهش پناهندگی میده باید فکر این روزهاش هم باشه.
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دقت کردین این اتقاق ها کجا می افته ؟ آمریکا ، کانادا ، انگلیس ، استرالیا . همه ی این حوادث ادامه حوادث یازده سپتامبره .با توجه به سبقه انگلیس ، به قطع و یقین می گم که ایشون روحانی نیستند جاسوس انگلیس تشیف دارن و احتمال قوی با خانواده خود از این به بعد گوشه ای از دنیا با هویت جدید و چهره جدید زندگی می کنند . آمارهای کشورهای غربی در سال های پیش یک نکته را نشان می داد که کشورهای غربی هر کدام تا چه سالی مسلمانانش اکثریت خواهند شد . این ها دو کار کردند عده ای را با اسلام قلابی و تکفیری منحرف کردند که نتیجه اش در سوریه کاملا مشخصه و عده ای را با خودزنی ها از مسلمان شدن دور کردند . البته مقابله با دیپلماسی قدرتمند عمومی کشورمان هم از اهداف اصلی این آنگلوصهیون هاست . دیگه اینو نمی فهمن که اسلام ناب مثل رودخانه ای زلال راهشو ادامه می ده و به قلب ها نفوذ می کنه و تلاششون برای زدن دیوار جلوی رودخانه در نهایت هم دیوار نابود می کنه و هم اطرافش رو .
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    بله و شک من این است که احتمالا" بصورت عمدی از او خواسته اند این کا را بکند بدون اینکه به او بگویند در پایان او را به قتل می رسانند
  • احسان ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    هنوز به طور رسمی از سمت دولت استرالیا هویت این فرد اعلام نشده. ولی اگه این باشه که بعضی رسانه ها گفتن، خیلی تاسف باره. اون هموطنایی که خارج از کشور هستند این مساله رو خوب درک میکنند. اونوقت که دانشگاه یا سر کار میری و اطرافیانت تو رو به عنوان یه ایرانی مشناسن....یا وقتی که برای کاری ممکنه ملیتت رو بپرسن و تو حس میکنی چقدر سخته بگی ایرانی هستی در حالی که همه رسانه هاشون تو بوق و کرنا دارن میکنن که تروریست گروگانگیر یکی از امن ترین شهرهای جهان یه ایرانی با افکار افراطی اسلامی بود....بازم میگم باید اینجا باشی تا اینو درک کنی
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    منطقه لرزیدزیرپای زایران اربعین پناه بردن به سرزمین های دوردست
  • ایرانی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    جناب مشرق اول بذار اخبار رسمی بیاد و دولت استرالیا هویت طرف رو اعلام کنه، بعد تحلیل بکن. همین کارها رو کردید که حیلیها اصلا به رسانه های داخلی سر هم نمیزنن. تا دیروز میگفتید آمریکا و اسرائیل دارن علیه ایران توطئه میکنن، بعدا اروپا هم اضافه شد، بعدش بعضی از همسایه های ما هم به این لیست ملحق شدن، حالا نوبت استرالیاست؟
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کدوم سناریو؟! ناشناس جان!! اینجوری که شما نیگی کل دنیا سناریوست مس!!! همین جا هم ادم مورد دار پیدا میشه!!
  • رضا ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا تو رو خدا همین مطلب را انگلیسی ترجمه کنید. این دفعه قضیه خیلی بوداره .باید مردم دنیا متوجه بشن .رضا از کرمان
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دقیقا بصورت عمدی از او خواسته اند این کا را بکند بدون اینکه به او بگویند در پایان او را به قتل می رسانند این ها مثل صدام و بن لادن و البغدادی بازیگران صهیونیمند و مهره های سوخته
  • مهدی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اینم آخر و عاقبت مذاکره
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دقیقا حادثه 11 سپتامبر هم دروغ بود بازی بود یک فیلم هالیوودی حرفه ای بود البغدادی و صدام هم بازیگران صهیونیسم جهانی بودند و هستند برای دستیابی به منافعشان و دست آخر این مهره های سوخته را مرموزانه سر به نیست میکنند
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این غربی های دروغگو چقدر پست و رذل و کثیفند. حالم از این جماعت غربی و طرفداراش به هم میخوره
  • سید حسین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    سلام علیکم. دوستان توجه داشته باشید که این گروگان گیری شباهت زیادی به گروگان گیری در برج های دوقلوی نیویورک چند سال قبل از حادثه یازده سپتامبر دارد. همچنین این گروگان گیری در نقطه ای اتفاق می افتد که یکی از مراکز جدی بهائیت در جهان است. به نظر من اهداف طراحان این عملیات تروریستی بسیار پیچیده و چند لایه است: 1. از یک نظر ممکن است به جهت ترغیب مردم استرالیا برای حمایت از حضور نیروهای استرالیایی در کنار نیروهای انگلیسی در عراق، بحرین و جاهای دیگری که امریکا در حال واگذاری به ایشان است باشد. استرالیا به عنوان یکی از اعضای کشورهای مشترک المنافع تحت قیمومیت انگلستان در پازل نظامی امنیتی کاخ باکینگهام عمل می نماید. اما طی چند سال اخیر و در پی نتایج تجاوز به افغانستان و عراق حمایت مردمی از این امر کاهش یافته است. 2. برای راه اندازی کمپین های اسلام گریزی و اسلام زدایی در پی رشد اخیر اسلام گرایی در بین جوانان استرالیایی. علی رغم تلاش بسیار حکومت کانبرا و حکومت های ایالتی در استرالیا برای فاسد کردن جوانان و دین زدایی، دهه اخیر شاهد رشد روز افزون دین گرایی و به خصوص گرایش به اسلام در استرالیا بوده است. این یک زنگ خطر برای تشکیلات اقتصادی-نظامی-امنیتی بهائی-صهیونیستی-انگلوساکسون است که استرالیا را به عنوان جزیره آرامش و محل استقرار فرا آرماگدونی خود برگزیده بود. لذا بعید نیست که این حرکات در چارچوب تأمین اهداف همین تشکیلات های ماسونی بسیار قدرمتند در استرالیا باشد. 3. زمینه سازی برای جذب تروریست از بین وهابی های ساکن استرالیا برای ارسال به سوریه. طی چند دهه اخیر، طی یک برنامه حساب شده استرالیا اقدام به پذیرش مهاجران وهابی از کشورهای عربی خاورمیانه به خصوص لبنان، سوریه، اردن و عربستان نموده و بخش عمده آنها ساکن سیدنی هستند به نحوی که بسیاری از محله ها کاملا فرهنگ عربی دارند. نکته جالب اینکه حکومت استرالیا با همکاری سفارت عربستان و رژیم صهیونیستی دست مساجد وهابی را در تبلیغ مفاهیم تکفیری باز گذاشته در حالی که با شیعه، و حتی سنی گری غیر متصل به وهابیت مقابله می نماید. لذا این نوع حرکات می تواند به نحوی دون پاشی و ایجاد موج برای شناسایی افراد مستعد برای جذب و ارسال به سوریه و عراق برای عملیات تروریستی باشد.
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    پس بنابر این باید منتظر سناریو های دیگر در کشور های پیمان ضد داعش باشیم
  • علی ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ومکرو و مکر الله والله خیر الماکرین همونطور که دست عاملان قصه ساختگی 11سپتامبر برملا شد عاملان این داستان هم رسوا خواهند شد چون امام زمان مان نمی گذارند حقانیت و وجهه تشیع و اسلام پایمال شود این واکنش و داستان مضحک غربی ها درواقع مقابله به مثل راهپیمایی اربعین حسینی است لعنت بر غربیون لعنت بر استکبار ستیزها
  • جمال ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کسی که زنشو کشته بعد آتش زده و این همه پرونده تجاوز داره چطوری واسه خودش آزاد میگشته ها ها ها
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    در اینجا فقط با طنز باید ابروی انها را برد.
  • دکتر ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    هارون مونس فردی است که در سال 1374 به دلیل کلاهبرداری از ایران گریخت و دولت استرالیا او را به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفت و به رغم پیگیری پلیس ایران از طریق اینترپل او را تحویل تهران نداد؛ او طی یک ماه اخیر علی رغم اتهام قتل و اعلام رسمی عضویت در داعش، آزادانه در خیابان های سیدنی می چرخید. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930924001579#sthash.ZK1ViWYb.dpuf
  • نصیر ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    بعضی ایرانی ها چقدر ترسو هستن!!؟ دوستان اگر دقت کنید هر چند ماه یک بار یک سناریوسازی ساختگی علیه ایران علم می کنن تلاش ایران برای ترورسفیر سعودی در سازمان ملل رو یادتونه!؟ حتی شورای امنیت بیانیه داد!!...آخرش چی شد هیچ مدرکی نشون ندادن... اینها بیشتر کار اسراییلی هاست که می خوان اجازه ندن ایران ستیزی در غرب فراموش بشه پرونده خود غرب در حقوق بشر همین الان ده برابر سیاه تر از ایرانه تازه دارن جنایات سیا رو می دن بیرون کشتار هفتگی پلیس امریکا در مورد سیاهان هم که هنوز ادامه داره
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    چی داری میگی برای خودت عمو؟ شما اصلا می دونی همین ارتش استرالیا در عراق و افغانستان چند صد غیر نظامی رو در بمباران های خودش کشت؟
  • محمد ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    تروریست اصلی خود دولت استرالیا هست که حاضر نشده بود این رو بعد از جنایت و فرار از ایران به بهانه حقوق بشر و دادن تابعیت سیاسی تحویل پلیس ایران بده
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    شرمنده من اینجا نوشتم انا لله و انا الیه راجعون جهت ضربه ای بود که این ماجرا به وجهه ی شیعیان زد نه خدایی ناکرده دفاع ازین فرد خود فروخته ی احمق !
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    آقا وقت در آوردن این لباسهاست. ما در زمان حضرت رسول ص و ائمه سلام الله علیها چیزی به اسم روحانی نداشتیم. ظاهر این بزرگواران به نص تاریخ طوری شبیه دیگران بود که وقتی ناشناسی وارد جلسه با حضور ایشان میشد نمیتوانست بگوید که حضرت رسول یا امام ع کدام است. آنکه برای اولین بار تصمیم گرفت روحانی شیعه باید قیافه اش با مردم عادی فرق کند از سنت حضرت رسول و امامانش در این مورد پیروی نکرد.
  • سیدمحمد م ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    نبایدمی نوشتی بروجردی...اصل این آدم از قوم فیوجه..هیچ شیعه حقیقی وهابی نمیشه
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    شما از این دید به قضیهه نگاه کن که به همه دنیا نشون میده که شیعه خشونت طلب نیست و این شخص با گرایش به تکفیر دست به گروگانگیری زده. عدو شده سبب خیر
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    خود استرالیا هم میدونه که این آقا دیگه نه ایرانی به حساب میومده نه شیعه.
  • رضا ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    به دنبال مشت آهنین ایران بر سر داعش و اربعین با شکوه حسینی غرب به دنبال این افتاده که داعش را به ایران و روحانیت ایران مربوط کند و به ایران ستیزی و اسلام ستیزی بیشتر دامن زند. مرگ بر غرب و دروغهای رنگارنگش.
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    کدام بیشرفی منفی داده
  • ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    یه برگ برنده ای که موند واسمون اینه حتی اگر این ابن شرموطه زمانی شیعه بوده و الان سلفی شده نشان از وحوش و خوی وحشی گری وهابیت و بهایت نجس است. مرگ بر سلفی
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    این چه روحانی شیعه ای بوده که اسمش هارون بوده عجب فیلمهای غیر حرفه ای بازی میکنند دم خروسش پیداست با این کارهاشون ملت ایران را متحدتر می کنند که چه خبیثهایی در اطرافش حضور دارند مانند این آل سعود و غیره خدایا ایران را کمک کن و حفظش کن
  • ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    این از طرفدارای احمدی نژاد بوده شک نکنید!!
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا کی مولایمان اباصالح المهدی عج رو میفرستی تا این حرامزاده های غربی و این شبکه های بی بی سی و غیره رو موشک باران کنیم به یاری خدا
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    تو چقد شوتی! ما چی کار به طرف داریم! وجهه ایران هستش که برای ما مهمه
  • سعید ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    یعنی اگر بمب اتم می خوردیم کمتر ضرر می کردیم تا با کار این احمق
  • سید حسن ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    بازم خدارو شکر که اعتراف کرده که از شیعه و رافضی بودن خود پشیمان است
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    متاسفم برات كه هنوز نتونستي بي بي سي رو بشناسي .
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    همه اینا درست اما به نظر من این اقدام سرپوشی بر محکومیت دولت استرالیا در ماجرای قتل پناهجوی ایرانیه
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    پس اگه يه بار ديگه استراليا خواست به هر فاسق و فاجري پناهندگي بده شما برو جلوي وزارت امور خارجه اش تظاهرات كن. چون اگه مانع از ورود اينها نشيد خودتون ضربه ميخوريد. كاش روزي كه به اين منحرف پناهندگي ميدادند شما ايرانيهاي اصيل از اين بي سر و پا تبري ميجستيد. اونوقت امروز سرتون بالا بود.
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    تو خبرها نوشته بود که با خلیفه البغدادی بیعت کرده و اونو امام زمان خودش نامیده.
  • سیستانی ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    دیشب یک رادیوی خارجی گفت که اوروحانی شیعه بوده وسپس سنی شده وادم فاسدی بوده که سفارت ایران بارهابه استرالیا درباره اوهشدارداده است!!!قطع یقین او.نه شیعه بوده ونه سنی!!بلکه ادم مریضی بوده که خیلی راحت طعمه سرویس های جاسوسی شده تاعلیه اسلام دست به تحرکاتی بزند!!جالب اینجاست که خودخارجی هابه فاسدبودن او اعتراف کرده اند!!چه کسانی سعی داشتندکه یک سوژه درازمدت علیه اسلام بوجوداورندامادست انهاروشد؟!
  • محمد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    با سلام ، بلا شک این یک سناریو برنامه ریزی شده توسط غرب و استکبار می باشد که به نحوی چهره ایران و به ویژه حضور انبوه عزاداران حسینی را در پیاده روی اربعین تخریب کند . شما به تصویر زنی که در حال فرار است نگاه کنید که چه بار منفی را به جهانیان القا می کند .
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    برو بابا الان درباره این بابا با این سوابق و روحیات دقیقا چه خبری باید دریافت کنن که نکردن؟
  • سوسان ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    وقتی یک سگ هارو میاری تو خونت حتما بهت حمله میکنه این تو استرالیا چه غلطی میکرد یک سادیسمی کی به این تو حوزه آموزش داده هر سگی میتونه لباس روحانیت بپوشه
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    دوستان حتما بخوانید: وقتی مرحوم میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو رو صادر کرد و شد آنچه که باید میشد و حتی زنهای شاه وقت قلیون ها روشکستند و ... دیدند میرزای شیرازی گریه می کنه و ... علت رو که پرسیدند، گفت این انگلیسی ها تا امروز نمی دونستند قدرت شیعه کجاست و حالا فهمیدند! حالا انگلیس داره دوباره به منطقه بر میگرده و ... دقیقا فهمیدند که به کجا بزنند، گروگان گیر اونم در لباس روحانی، این دیگه از او کثافت بازی هایی است که هیج خنگ و خلی باورش نمیشه
  • احمد ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    از سرويسهاي امنيتي جاسوسي غرب هر كاري بر مياد. اما تحليل من اينه: تكفيري ها از مراسم روز اربعين به شدت نا اميد شدند و ميدونيم كه ايران هم در امنيت اين مراسم نقش محوري داشته و پيام بسيار شفاف و روشني براي جهانيان داده شده در باره صلح و امنيت و اينكه حساب شيعيان و اهل تسنن از تكفيري ها جداست. پس بهترين راه اين بود كه يك بحران اين شكلي در غرب درست كنند. اما نه به اسم خودشون بلكه به اسم شيعيان و اتفاقا يك شيعه ايراني. اما در مورد اين گروگانگير: از طرفي ميدانيم كه اين شخص مدتهاست كه تكفيري شده و ديگر شيعه نبود پس چرا لباس روحاني شيعه تنش بود؟ از طرف ديگر تكفيريها در طول چند دهه عمليات هاي تروريستي هنوز با تظاهر به تشيع عمليات تروريستي انجام ندادند و اين اولين مورد بود. غربي ها هم بدشان نمياد با يك جنگ رواني اين شكلي مراسم اربعين رو تحت الشعاع قرار بدهند. حالا همه چي جور شد. (دو مورد گروگانگيري با تبليغات زياد اون هم دقيقا بعد از اربعين!!!!) اما وظيفه رسانه هاي ما تازه از اينجا شروع ميشه: اگر خوب عمل كنند تكفيري ها رسوا ميشوند و اگر بد عمل كنند ايرانيها و اسلامگرايان در غرب محدوتر ميشوند.
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    جناب انگلیس شما که سر و تهت معلومه لطفا آتش اونجات رو به همه دنیا نشون نده امثال مشرق هم نیازی به این ندارن که شما بشون بگید حرفه ای یا غیر حرفه ای
  • متوهم ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    کلا همه دنیا با این لج هستند و میخوان ایران رو نابود کنن
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    عقل که نیست جان در عذابه دوباره اسم ایران را خراب کردن!
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    به خاطر اینکه نتوانستند کوچکترین نقصی در عقاید شیعه پیدا کنند می خواهند با علم کردن روحانی نماهای ملبس به لباس شیعه ساحت مقدس اهل بیت و پیروان راستینش را زیر سوال ببرند اما این اتفاقات برعکس تبلیغات آنها باعث شناخته شدن بیشتر شیعه در دنیا خواهد شد .
  • محسن ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    گروگانگیری ساده!! مشرق جان توضیح میدی در مورد گروگانگیری ساده؟
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    همه چیز رو چرا گردن خدا می ندازید؟ شما هم باید یه حرکتی بکنید یا نه؟
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    اینکه اسمش به یهودیا بیشتر میخوره تا مسلمانان. با توجه به اینکه این اسمش هم لقبی است که روی خودش گذاشته.
  • سلمان ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب برادر من از همون اول کامنت 01:08 خودتو میزاشتی
  • سامان ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    این عکس ها و تصاویر در زمانی بوده که احتمالا میخواسته این اقا خودش رو مطرح کنه و دیگه چرا باید و چرا نباید نداره،اون خبرگزاری و خبرنگار حساسیت های بنده و شما رو نسبت به لباس ایشون نداشته.کلا کار این اقا هم ربطی به تشیع و مذهب ما نداره ،نگرانی در این خصوص بی معناست.
  • علي ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    سوتي جالب اين نمايش خنده دار: طرف خيلي اصرار داره كه بگه قبلا رافضي بوده الان مسلمان شده،وجالب اينه كه اين آقا داره از داعش حمايت ميكنه لاجرم به فكر مخاطب ميفته كه پس ايران در مقابل داعشه پس نبايد خيلي بد باشه و سرويس اطلاعاتي اسراييل(امان ) با اين نمايش چند هدف رو دنبال ميكنه اول اينكه راهپيمايي بزرگ اربعين رو تحت شعاع قرار بده دوم اينكه ميخواد داعش رو به ايران بچسبونه وسوم اينكه يه خدمتي هم به عربستان كرده باشه، چطور؟ با توجه به خيل عظيم شيعه شدن مسلمانان به اقرار خودشون،اينكه يكي بياد بگه من قبلا شيعه بودم الان سني شدم در راستاي جلوگيري از سرعت شيعه شدن مسلمان هاست هرچند از اسمي كه براي خودش انتخاب كرده دور از ذهن نيست كه قبلا اين آقا يهودي بوده والان هم هست وداره ادا در مياره كه مسلمونه
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    خدایا به این پست فطرت ها بیش از این مجال نده که آبروی شیعه و ایران را ببرند و ما را متهم کنند
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    این ادم اصلا اسلحه نداشته .گفته تو کوله پشتیم بمب دارم .برا همون هی ملت فرار میکردن .لازم نبود برن بکشنش معلومه خواستن خفش کنن قضیه معلوم نشه
  • manamhamintor ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    Australia = Pustralia
  • سینا ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام به دست اندرکارن سایت محبوبم (مشرق) عزیزان اینگونه حرکات ضد فرهنگی از دشمنان بعید و جدید نیست اما به راستی ما کی میخواهیم یک استراتژی فرهنگی حسابشده و با برنامه بلند مدت ،میان مدت و کوتاه مدت تدوین کنیم و به جای موضع همیشگی دفاعی یک موضع تهاجمی فرهنگی نظام مند داشته باشیم؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    کسیکه متفی زده بیشرف نیست خواسته بگه این کامنت نویس محترم متوجه بازی کثیف غرب برای ایران نشده. خدا عاقبت غرب و مزدورها رو به خیر کنه ایران خودش به سمت خیر می ره.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    اولا که پرورش یافته و پناهنده خودتونه و همه می دانند که برای گرفتن پناهندگی باید چه رذلی باشی. ثانیا این نقشه خودتونه. ثالثا اگه متهم به قتل همسر بود به جای مسخره ایران در مورد اعدام قاتلین، بهتره یاد بگیرید قاتلهای میکروب رو با اعدام از جامعه بزدایید.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    شما هنوز خوابیدی ، کم کم بیدار شو که اگر یه وقت آمریکا غلط اضافی کرد و موشکی زد نگی بشار اسد ایرانو زده . دیگه کم کم وقت بیدار شدنه و تاریخ خوندن و تحلیل کردنه .
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    یعنی طرف قبلن هم اخوند بوده و اینجور شده
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    فازت چیه دقیقا؟! o.O
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    هرچی راجع به این مفسد فی الارض بگن کم گفتن؛ دورادور درجریان یک بخش کوچکی از فسادش در سالهای زندگیش در ایران بودم؛ اگر سرنوشتی و عاقبتی غیر از این پیدا میکرد برام عجیب بود. الاهی شکر خدای جای حق نشسته،
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    به همین دلیل وقتی شنیدم از ایران فرار کرده کلی خوشحال شدم که یه عده ی کثیری از شرش خلاص شدند بی شرف پست نفهم خاءن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس