کد خبر 1599027
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
‌

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، نرجس بختیار خلج بعد از ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین رویداد امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ضمن ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون میانگین نرخ بیکاری در کل کشور از ۹.۶ درصد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای ۸۱ هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی، فرصت شغلی جدید ایجاد شد که رکورد بی سابقه ای در این حوزه است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده افزود: در دولت سیزدهم برای نخستین بار سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال ایجاد شد و از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم رشد ۳.۵ درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال مولد افزون بر ۱۷۵ هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه‌های اقتصادی تولیدی مشمول بخشودگی شدند و بدهی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریالی بیمه تأمین اجتماعی واحدهای تولیدس پس از سال‌ها انباشت در دولت‌های قبلی توسط دولت سیزدهم تسویه شد.

بختیار خلج تصریح کرد: با پیگیری دولت سیزدهم، در ۲ سال اخیر ۱۳ قلم داروی مهم و جدید که پیش از این تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نبود، در لیست بیمه این سازمان قرار گرفت.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم یک میلیون و ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار گرفتند و پوشش این ۲ بیمه از ابتدای دولت سیزدهم، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده بیمه شدگان جدید زنان عشایری و روستایی هستند که این نشان از توجه ویژه دولت به این گروه های جمعستی است.

بختیار خلج اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به تعاونی ها دارد و در همین راستا ۴۰۰ تعاونی مصرف جدید ایجاد شده است و در این ۲ سال ۲۹۳ تعاونی مسکن کارگری در ۲۵ استان کشور تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فجرانه، ۲۰ میلیون خانوار با پوشش جمعیتی ۶۰ میلیون نفر مشمول کالابرگ فجرانه با تمرکز بر روی کالاهای اساسی شدند.

وی یادآور شد: کاهش حوادث کار در دولت سیزدهم از دیگر افتخارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و حوادث شغلی در کشور در این مدت کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

وی افزود: امسال در جشنواره امتنان از جامعه کارگری، ۱۲ هزار کارگر نخبه شناسایی شدند که افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد و ۵۰ هزار و ۷۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 0
    بله كاملا درست گفتيد حدود ٢/٥٠٠/٠٠ شغل شامل ، مواد فروش ، مشروب فروشي ، گداهاي سر چهار ، شرخرها، وغير اضافه شده
  • کارگر IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    7 0
    باسلام بعلت پایین بودن دستمزد جوانان تمایلی به حمالی ندارند و رو به کارهای با درآمد بالاتر آورده اند.ازدواج/مسکن/خودرو/فرزند و....رویا شده
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 0
    کدوم کشور؟؟؟
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 0
    کدوم کشور رو میگی
  • علی IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حضرات کلا با ریاضی و مشکل دارند.
  • علی IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حضرات کلا با ریاضی و اعداد مشکل دارند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    3 0
    خداییش من شاهد تعدادی از این اشتغالها هستم.اما همه کسانی که کن میشناسم و در بخش معدن مشغول به کار شده اند بلا استثنا همگیشون که بالای صدنفرند با پارتی و سفارش فلان مسول و نماینده سرکارند.از اون فاجعه بارتی اینه که مثلا یک نفر در رشته غمران میخواستند ولی بخاطر سفارش مسولین استانی بیست و شش نفر جذب کرده اند.بماند که برای یکسری شغل خانمها را جذب کرده اند که مسولین شرکت مانده اند از انها چگونه استفاده کنند.نمونه ای از اشتغالزایی این دولت و دقیقا دولتهای قبلی.
  • صادق IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دومیلیون ‌پانصد چرا بیست ‌پنج میلیون کی به کیه
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 0
    تو که تحمل درج نظرات (( بقول خودت ))غیر قابل انتشار را نداری و فقط نظرات مطابق با سلیقه خودت را چاپ می کنی این قسمت را جمع کنی سنگین تر است .
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      0 0
      معلوم که نظرش را چاپ نکرده ای ، خوب چاپ کن اینکه خجالت ندارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس