کد خبر 371593
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

سه رقیب جدید در برنامه دولت کانادا برای خرید جنگنده با اف 35 رقابت خواهند کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، قرارداد دولت کانادا با آمریکا برای خرید جنگنده اف 35 و افزایش قیمت به همراه تاخیر در زمان آماده شدن ان به همراه بالا رفتن سن ناوگان جنگنده های CF-18 نیروی هوایی کانادا باعث شده است که دولت کانادا به دنبال سایر گزینه ها برود.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط دولت کانادا منتشر شده است در رقابتی جدید برای خرید جنگنده برای نیروی هوایی این کشور به غیر از اف 35 ، جنگنده های رافال ، یورو فایتر و اف 18 سوپر هورنت نیز حضور خواهند داشت. مقامات کانادایی اعتقاد دارند که با توجه به این نکته که احتمال درگیر شدن کانادا در جنگ با سایر کشورها در آینده بسیار نامحتمل بوده و بسیاری از ماموریتهای هواپیمای اف 35 توسط جنگنده های ارزان قیمت تر نیز قابل انجام است پس بایستی سایر گزینه ها را نیز در نظر داشت.

{$sepehr_album_20856}


شرکت آمریکایی لاکهید اعلام کرده است که می تواند در سال 2019 قیمت تولیدی هر فروند F-35 مدل A را به کمتر از 100 میلیون دلار برساند که البته این مسئله به میزان سفارش های متحدین آمریکا بستگی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    اینا اف 18 رو میگن قدیمی پس ما که اف 4 داریم چی بگیم؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ما میگ 29 و اف 14 و سوخو 24 و میراژ هم داریم که همرده اف 18 است
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اینایی که شما می گی یعنی غربی ها ، با اینکه تجهیزات و جنگنده های خیلی حوبی دارند اما باز هم کارشون بیشتر تبلیغاته . اگر واقعا اینا انقدر قوی بودند و ما انقدر ضعیف تا حالا 100 بار به ایران حمله کرده بودن . شک نکن . نمی شستن 10 سال پای میز مذاکره هسته ای . همون کاری می کردن که تو سوریه و عراق کردن . هی نمی گفتن تمام گزینه های ما روی میزه که بشه جوک . اینم بدون که تجهیزات بومی قدیمی در جنگ خیلی بهتر جواب می ده تا جنگنده جدیدی که مثلا آمریکا برای ترکیه می سازد . چون هم ایران تو این 30 سال وحشتناک پیشرفت کرده که قاعدتا گفته نمی شه و هم جنگنده ای مثل اف 14 یا میراژ یا حتی میگ ها و سوخو ها و شاید امثال اوریون ها دیگر آن چیزی نیستند که آمریکا و غرب می داند و می تواند کلی سورپرایز و غافلگیری درست کند . این طور نیست که هر چه عدد اف بزرگ تر باشد آن جنگنده خفن تر است . مثلا در حال حاضر اف 35 و اف 22 ضعیف تر از اف 18 هستند و اف 14 ایران با تدبیر و در شرایط مناسب می تواند بر اف 18 غلبه کند . همان تدابیری که در تاریخ جنگ های هوایی جهان به اسم ایران نوشته شده . یک حمله واقعا نشدنی ایران به پایگاه های الولید رو بدونی کامل حرفمو متوجه می شی .
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    بله. سی اف 18 های هورنت که به روز رسانی نشدند قدیمی هستند. تقریبا میشه 30تولید سال قبل. اما اف18 های سوپر هورنت خیلی قوی تر هستند. درضمن لازم به ذکره که حتی سوپر هورنت ها که اولین تولیدشون 1999 هست هنوز از نظر توانایی از اف14 های بازنشسته ی خود آمریکا توانا تر هست. تنها به دلیل هزینه های کمتر سوپر هورنت و از بین رفتن احتمال حمله ی بمب افکن های دور پرواز و موشک های کروز ضد ناو توسط روسیه علیه ناوهای هواپیمابر آمریکایی اف14 به کنار گذاشته شد. حتی در برخی توانایی ها اف16 و اف 15 قوی تر از اف18 هستند.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    توهم نزن. اف14 قوی تر از اف18 هست و در اصل اف14 جزو تاپ گان ها به حساب میاد ولی اف18 نه. اما اف22 و اف35 رو با اف18 مقایسه نکن.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    4 0
    سلام : دوستان در همه زمینه ها هم اظهار نظر می کنند . !!! اظهار نظر در زمینه نظامی و بخصوص هواپیمای جنگی کار متخصصین این فن آوری است
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    اطلاعات از سوپر هورنت ندارید نگید اف 14 از سوپر هورنت قوی تره...کوچولو اف 14 ساخت امریکاس....با سلاح امریکایی که واسه 40 سال پیشه و مدرنیزه نشده می خواین با امریکا بجنگید؟؟؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    برادر اف 22 جانشینه به حق اف 14 هست با اف 18 مقایسه کنی بیشتر شبیح به جک هست
  • ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    نخیر آقای ناشناس مشکل اصلی اف-14 مشکل موتور اونهاست که با استال همراه است و همینطور بالهای متغییر اونها که خیلی استهلاک داره و پر هزینه هست. سوپر هورنت علاوه بر قدرت بسیار بالای مانور از سیستم کامپیوتری خیلی قوی برای همه جور عملیات چه زمینی و چه هوایی بهره میبره ضمن اینکه هزینه نگهداری آن یک پنجم اف-14 است. کلا هواپیماهای بال متحرک بدلیل استهلاک زیاد در تمام دنیا منسوخ شده اند. ضمن اینکه موشکهای آمرام جدید که بر روی سوپر هورنت نصب میشود بردی حدود 150 کیلومتر داره که میتونه جای خالی فینیکس را پر کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس