کد خبر 371919
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

گرم شدن سوخت و از کار افتادن موتور جدیدترین مشکل جنگنده آمریکایی اف 35 به شمار می آید.

سوخت؛ مشکل جدید جنگنده F-35به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مشکلات فنی جنگنده آمریکایی F-35 بسیار زیاد بوده که از آن جمله می توان به روغن ریزی از موتور ، مشکلات سیستم نرم افزاری ، مشکل در سیستم نمایشگر کلاه خلبان و بسیاری دیگر از بحثها اشاره کرد. اما جدیدترین مشکل در این جنگنده بحث سوخت مورد استفاده در آن می باشد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات بدست آمده در صورتی که سوختی که قرار است به داخل جنگنده منتقل شود بیش از حد گرم شود به خاموش شدن موتور منجر خواهد شد. با توجه به شرایط خاص تعدادی از پایگاه های آمریکایی که در حال حاضر مشغول آزمایش اف 35 هستند و موقعیت آنها در مناطق کویری این مشکل خود را نشان داده است. راه حل موقت آمریکایی ها رنگ زدن مخازن سوخت به رنگ سفید برای منعکس کردن نور خورشید است که البته موجب می شود که این مخازن به اهدافی مشخص در هر پایگاه هوایی بدل شوند.البته رنگ زدن هر کامیون سوخت رسان هم 3900 دلار هزینه در پی خواهد داشت.

راه حل بلند مدت برای این مشکل نیز استفاده از مواد منعکس کننده حرارت در بدنه تانکرهای سوخت در است که البته این نیز خود لازمه برخی تغییرات و افزایش هزینه ها می باشد. خلبانان انگلیسی نیز که در حال حاضر در آمریکا برای آموزش به سر می برند نگرانی خود را از این مشکل اعلام کردند. ظاهرا قرار است که انگلیسی ها برای حفاظت از منابع سوخت در فصل گرما شلترهای مخصوص بسازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    شما خودشو ناراحن نکن عسیسم...
  • helen ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    دمت گرم میخواستم بگم گفتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس