کد خبر 359282
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳

یک گور دسته جمعی که متعلق به اسرای کرد عراقی است،‌ در منطقه سنجار پیدا شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق دیروز از پیدا شدن یک گور دسته جمعی در منطقه سنجار در استان موصل پس از بارش باران و شسته شدن خاک منطقه خبر داد. در این گور دسته جمعی که به احتمال زیاد متعلق به کردهای ساکن این منطقه است،‌ ده ها جسد تیرباران شده وجود داشت.

«کامل امین» اعلام کرد بسیاری از اجساد این گور دسته جمعی قابل شناسایی نیستند و هیچ راهی برای پیدا کردن هویت آن ها وجود ندارد. اما با این وجود گروه های تخصصی در منطقه حاضر شده اند تا هیچ سند و مدرکی را در مورد کشته شدگان از دست ندهند.

با حمله داعش در ماه آگوست سال جاری میلادی به منطقه سنجار،‌ تعداد زیادی از مردم این منطقه به دست داعش اسیر شدند و بقیه مردم سنجار مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر عراق شدند.

گفتنی است نماینده سازمان ملل در امور عراق در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که داعش تا کنون 9 هزار و 347 شهروند عراقی را به قتل رسانده است و 17 هزار و 386 نفر نیز زخمی شده اند. اما آمارهای غیر رسمی رقمی بسیار بالاتر از این عدد را نشان می دهند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کنده ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    این همه کشته این همه مظلوم این همه آواره این همه مردم جنگ زده که تو مظلومیت غرقند اونوقت بعضی سایتها مثل رسانه های غربی زوم کردند روی کردهای سوریه و عراق اگه شبکه های غربی واسشون اشک تمساح می ریزند برای اینه که یک یهود مظلوم دیگه و یک هولوکاست دیگه یک قوم بی سرزمین دیگه(که پس از جنگ اول خودشون این آتش را زیر خاکستر باقی گذاشتند و با فروپاشی عثمانی مانع تشکیل کردستان مثل دیگر کشورها شدند)و در نهایت یک اسراییل دیگه رو ایجاد کنند بدون اشاره به اخبار ارتش عراق در حال پیشروی و تحولات سوریه بیشتر رسانه های دنیا یک ماه است که اخبار دسته چندم کوبانی رو به خورد مردم بیچاره میدن که اگه دنیا بخواد می تونه به سادگی آب خوردن شهر رو آزاد کنه ولی مثل این که مردم خاور میانه بازیخورشون خیلی ملسه
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    باید یک بسیج مردمی بین المللی علیه داعش تشکیل گردد وهر کس با هر وسیله ای که می تواند از دعا و تضرع گرفته تا بذل مال وجان برای مقابله با این موجودات نجس ضد بشری مجاهدت نماید.
  • دیلان ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    راستی ! چرا داعش بیشتر از همه به جان کردهای مظلوم افتاده است؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    مرگ بر عثمانی و دلعش و طرفدارانشان
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    این ها جنایات بارزانی هاست که نوکر اسراییل هستند. نه داعش .. چرا این گورهای دسته جمعی توی سوریه پیدا نمیشه
  • اهوازي ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    اين نشانه حماقت بارزاني و اعتماد به داعش و تركيه و بعثي ها است.تحويل بگير جناب بارزاني.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس