کد خبر 354620
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

با وجود گذشت یک ماه از آغاز حملات گروه تروریستی تکفیری «داعش» به منطقه «عین العرب»، ریف شمالی حلب مقاومت در این شهر ادامه دارد و منابع آگاه کُرد از آغاز دور جدیدی از مبارزات و مقاومت کُردهای این منطقه در برابر داعش سخن می‌گویند.

به گزارش مشرق، بعد از گذشت 32 روز از مقاومت همه جانبه مبارزان کُرد و کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه در شهر عین العرب، در ریف شمالی حلب مقابل حملات تروریست‌های تکفیری داعش مقاومت در این شهر همچنان ادامه دارد و مبارزان کُرد موفق شدند، تروریست‌های داعشی را در تمامی محورها با شکست مواجه کنند، اگرچه هنوز برخی از مناطق شرق عین العرب همچنان در تصرف این گروه تروریستی تکفیری است.

«احمد شیخو»، یکی از مسئولان شهر عین العرب گفت که درگیری‌ها به سختی ادامه دارد و مبارزان کُرد ظرف 2 روز گذشته موفق شدند، ضربات مهلکی به تروریست‌های تکفیری وارد کنند.

شیخو در این راستا تاکید کرد که مبارزان کُرد خود را برای انجام حملات متعدد علیه مواضع و تجمعات عناصر تکفیری داعش در اطراف شهر آماده می‌کنند.

وی که دوشادوش مبارزان کُرد برای دفاع از عین العرب سلاح در دست گرفته و در مرکز شهر با تروریست‌های تکفیری مبارزه می‌کند، می‌افزاید: حملات سنگین داعش به شهر درهم شکسته شده و این گروه هم اکنون بعد از انجام بیش از 10 عملیات انتحاری، با توپ و خمپاره کورکورانه شهر را به گلوله بسته است، تا با ایجاد رعب و وحشت در دل اهالی شهر، آنها را وادار به ترک خانه‌های خود و شهر کند.

شیخو ادامه داد: نیروهای مدافع شهر در تدارک انجام حملات متقابل علیه تکفیری‌های داعشی را دارند که با آغاز این حملات باید گفت که دور جدیدی از مبارزه و مقاومت شهر عین العرب علیه داعش شروع خواهد شد و در آن تلاش می‌شود، تکفیری‌های داعش به طور کامل و نهایی شکست داده شوند.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین تهدید موجود در شهر غیرنظامیان و اهالی هستند که موفق به خروج از عین العرب نشده‌اند و یا اینکه امکان خروج آنها از شهر وجود دارد، اما حاضر به خروج از آن نیستند و بسیاری از آنها با روحیه‌ای بالا وخستگی ناپذیر به نیروهای مدافع شهر خدمات عمومی ارائه می‌دهند،‌ با این حال ما خواهان ایجاد گذرگاهی تحت نظارت سازمان ملل برای خروج این غیر نظامیان یا ورود کمک‌های بشر دوستانه برای آنها به داخل شهر هستیم.

 علیرغم فشارهای بین المللی و درخواست‌های داخلی هنوز چنین گذرگاهی بین ترکیه و منطقه عین العرب ایجاد نشده و نیروهای ارتش ترکیه به شدت با اهالی منطقه برخورد می‌کنند.

اما درباره سیاست‌های دولت ترکیه در قبال شهر عین العرب و کُردهای این منطقه، این مقام مسئول گفت: با توجه به ساختار و ترکیب جغرافیایی شهر عین العرب، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دولتش تصور می‌کردند، عین العرب ظرف چند ساعت یا چند روز سقوط خواهد کرد و در این ارتباط در کنار جنگ نظامی داعش، آنکارا جنگ روانی بسیار شدیدی را علیه کُردهای سوریه به راه انداخت.

شیخو تاکید کرد که دولت ترکیه امروز حامی اصلی تروریست‌های تکفیری داعشی است، از این رو عجیب نیست که اردوغان چنین سخنانی بر زبان بیاورد، اما مقاومت مردم عین العرب ثابت کرد که سیاست‌های ترکیه در قبال کُردهای سوریه از یک سو و نظام حاکم بر این کشور اشتباه محض است و به همین دلیل به نظر می‌رسد، آنکارا ضروریست، در سیاست‌هایش در قبال سوریه و کُردهای این کشور تجدید نظر کند و دید واقع‌بینانه‌تری نسبت به حقایق موجود در منطقه داشته باشد.

وی افزود: دیدیم که عین العرب نه تنها سقوط نکرد، بلکه در آستانه آغاز دور جدیدی از مبارزات خود علیه داعش است و با شروع این مرحله جدید از مبارزات، دولت ترکیه و همه را متعجب و ثابت خواهد کرد که هرگز تسلیم داعش نمی‌شود.

وی درباره اظهارات اخیر آنکارا مبنی بر اینکه ارائه کمک به کُردهای سوریه از جمله کُردهای منطقه عین العرب را منوط به مبارزه علیه نظام سوریه کرده، گفت: این اظهارات دولت ترکیه بخشی از جنگ بزرگ روانی است که علیه کُردهای سوریه به راه انداخته و تلاش می‌کند، کُردهای سوریه را به ابزاری برای تحقق خواسته‌ها و اهداف خود در سوریه کند.

شیخو ادامه داد: آنکارا امروز قصد دارد، با سیاه نمایی مبارزات کُردهای سوریه، تلاش‌ها و مبارزات آنها در راه برقراری ثبات، آرامش و امنیت در سوریه به ویژه از سوی دمشق نادیده گرفته شود، در حالی‌که ما بارها تاکید کرده‌ایم که خود را قربانی مطامع وخواسته‌های دولت ترکیه در سوریه نمی‌کنیم، چون دولت اردوغان و اپوزیسیون مورد حمایتش هیچ‌گاه حامی کُردهای سوریه نبوده و هم اکنون از ما می‌خواهند متحد گروه‌های تروریستی همچون داعش شویم که غیر ممکن است، به این خواسته تن دهیم.

احمد شیخو گفت: داعش به تنهایی یک گروه تروریستی نیست، بلکه گروهی است که طرف‌هایی همچون دولت و ارتش ترکیه با تمام توان از آن حمایت می‌کند. در واقع آنکارا از داعش برای تامین منافعش در سوریه استفاده می‌کند و در این راستا از ما نیز می‌خواهد تا همچون داعش به مزدور دولت ترکیه تبدیل شویم و تحت نفوذ و سیطره آنکارا باشیم، ولی مبارزات و اهداف ما پاک‌تر از آن است که با این سیاست‌ها سیاه و لکه‌دار شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ننگ بر اردوغان
  • KURD ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    دولت ترکیه در مواجهه با مسائل پیش آمده منطقه حماقت خود را به اثبات رساند . ثابت کرد که الحق بیشعور و نفهم است . و خیلی زود چهره نکبت بار خود را رو کرد به خیال اینکه کردها در سوریه متحمل شکست خواهند شد به قیمت از ذست دادن وجهه نداشته شان به حمایت از داعش بر آمدند اما اوضاع آرام خواهد شد و روسیاهی و نابودی برای ترکیه باقی خواهند ماند و عضویت در اتحادیه اروپا را باید با خود به گور ببرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس