کد خبر 352012
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

جلب تاييد ديگران اغلب به قيمت از دست رفتن انرژي و شادي خودتان تمام مي شود. در حالت بدتر، به مرور زمان خشم و دلخوري هم به آن اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اگر جزو آن آدم هايي هستيد که هميشه احساس خستگي مي کنند و نايي براي انجام کارهاي روزمره شان ندارند بايد در سبک زندگي تان تجديدنظر کنيد. قبل از هر چيز ممکن است اين مشکل به سلامت جسم شما مربوط باشد، شايد آب به اندازه کافي نمي نوشيد، صبحانه نمي خوريد، ورزش نمي کنيد و ... اما فقط مسائل جسمي نيست که باعث خستگي شما مي شود، اين مطلب به بيان عادت هاي ناپسند و شايعي مي پردازد که ممکن است به خستگي شما دامن بزند.

با «نه گفتن» مشکل داريد

جلب تاييد ديگران اغلب به قيمت از دست رفتن انرژي و شادي خودتان تمام مي شود. در حالت بدتر، به مرور زمان خشم و دلخوري هم به آن اضافه خواهد شد؛ پس حتي اگر معلم فرزندتان از شما خواسته، براي او کلوچه درست کنيد يا رئيستان مي خواهد در تعطيلات آخر هفته سر کار بياييد، مجبور نيستيد پاسخ مثبت بدهيد. ياد بگيريد با صداي بلند نه بگوييد. اين کار را وقتي در خودروي تان تنها هستيد، تمرين کنيد. وقتي صداي خودتان را بشنويد که بلند نه مي گويد، در موقعيت بعدي گفتن اين واژه برايتان آسان تر خواهد شد.

دفتر کار نامرتبي داريد

يک ميز کار به هم ريخته، با محدود کردن توانايي شما در تمرکز کردن و اختلال در پردازش اطلاعات از سوي مغز، شما را از نظر رواني خسته مي کند. در پايان هر روز مطمئن شويد که دفتر کار و وسايل شخصي تان مرتب است. اين کار به شروعي مثبت در صبح روز بعد کمک مي کند. اگر دفتر کارتان نياز به تغيير دکوراسيون دارد، با انجام يک باره اين کار خودتان را خسته نکنيد. اول هرچه را که جلوي چشمتان است، مرتب کنيد و بعد سراغ ميزها، قفسه ها و کشوها برويد.

از کاه، کوه مي سازيد

اگر وقتي رئيستان يک جلسه غيرمنتظره با شما مي گذارد، از قبل فرضتان بر اين باشد که قرار است اخراج شويد يا وقتي سوار دوچرخه مي شويد، فکر کنيد که نکند با يک خودرو تصادف کنيد، براي خود فاجعه ساخته ايد يا در واقع انتظار بدترين اتفاق ممکن را مي کشيد. اين اضطراب، شما را فلج و از نظر رواني خسته مي کند. هر وقت اسير چنين افکاري شديد، يک نفس عميق بکشيد و از خودتان سوال کنيد واقعا چقدر احتمال دارد آن بدترين اتفاق ممکن رخ بدهد.

کمال گرا هستيد

«ايرن لوين» پروفسور روان شناسي دانشکده پزشکي نيويورک بر اين باور است که چون تلاش براي کامل بودن امري غيرممکن است موجب مي شود سخت تر و طولاني تر از حد لازم کار کنيد. اين کمال گرايي موجب مي شود تا هدف هايي غيرواقعي که دستيابي به آن ها دشوار است براي خود تعيين کنيد و در نتيجه اين کار، موجب مي شود از خود راضي نباشيد؛ پس بهتر است براي به پايان رساندن پروژه هاي خود محدوديت زماني مشخص کنيد و به آن پايبند باشيد.

قبل از خواب، ايميل چک مي کنيد

تابش نور صفحه لپ تاپ، تلفن همراه يا کامپيوتر، با سرکوب ملاتونين يا همان هورموني که چرخه خواب و بيداري را تنظيم مي کند، ريتم ساعت طبيعي بدن را برهم مي زند. ميزان حساسيت به نور ابزار الکترونيکي ممکن است از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد؛ اما در کل، خوب است که يکي دو ساعت قبل از خواب از تمام ابزار الکترونيکي دوري کنيد.

نمي توانيد قبل از اين که سرتان را روي بالش بگذاريد، سراغ لپ تاپ، گوشي يا کامپيوترتان نرويد؟ پس آن را حداقل ۳۰ سانت با صورتتان فاصله بدهيد تا خطر ايجاد اختلال در خوابتان را کاهش دهيد.

در تعطيلات آخر هفته تا ديروقت بيدار مي مانيد

سوزاندن انرژي در پنج شنبه شب و از آن طرف خوابيدن تا لنگ ظهر جمعه، موجب مي شود جمعه شب براي خوابيدن مشکل پيدا کنيد و صبح روز شنبه از خوابتان بزنيد. سعي کنيد به اندازه همان روزهاي غيرتعطيل بخوابيد و بعدازظهر يک چرت کوتاه بزنيد. بيست دقيقه خواب بعدازظهر به بدن امکان مي دهد بدون اين که وارد فاز عميق خواب شود، تجديد قوا کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس