سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مزیت های قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اظهار کرد: یکی از سیاست های کلی نظام و قوه قضاییه قضازدایی است و تا جایی که ممکن باشد از مجازات های بدل از حبس استفاده می کنیم.

به گزارش مشرق، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مزیت های قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اظهار کرد: یکی از سیاست های کلی نظام و قوه قضاییه قضازدایی است و تا جایی که ممکن باشد از مجازات های بدل از حبس استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا به دنبال این است که فرایند دادرسی ها را ساده تر کند و در مقام اجرا این شرایط را برای محکومین و خانواده های آنان فراهم آورد؛ به نحوی که با رعایت مصالح آنان شرایط بازگشت به جامعه برایشان فراهم آید.

محسنی اژه ای با اشاره به قانون مجازات اسلامی که در سال 92 اصلاح شد عنوان کرد: این قانون و قانون آیین دادرسی کیفری جدید شرایط مناسبی را در سیستم مجازات ها و رسیدگی به آنها فراهم اورده است. البته اجرای آیین دادرسی کیفری جدید نیازمند تصویب آیین نامه های متعددی است که در خود این قانون پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه در حال تدوین و تصویب آیین نامه های مربوط به اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید است و با توجه به زمانی که تا مهلت مقرر در اجرای این قانون وجود دارد به صورت مفصل در مورد مزایای قانون جدید در آستانه زمان اجرای آن توضیح خواهم داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس