کد خبر 350868
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱

سرمربی تیم فوتبال نفت گفت: چه ایرادی دارد که کی‌روش بازیکنان محبوب را انتخاب کند، هر چند که باید از این فضا خارج شویم.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان پس از تساوی بدون گل تیم‌های نفت و ذوب آهن اظهار داشت: تلاش ما به گونه‌ای بود که حتماً بتوانیم 3 امتیاز بازی را کسب کنیم. از بازیکنانم بسیار راضی هستم. با توجه به اینکه یحیی گل‌محمدی شناخت کاملی از نفرات ما داشت باید فوتبال فرسایشی به نمایش می‌گذاشتیم. هر چه از زمان بازی می‌گذشت مالکیت ما بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: ذوب آهن همان گونه بازی می‌کند که پارسال نفت انجام می‌داد. این تیم روی ضدحملات برنامه دارد. بازیکنان آنها با حوصله بازی می‌کنند. در ضربات ایستگاهی شانس‌هایی داشتیم. همچنین نیمه اول هم شانس رسیدن به گل وجود داشت. در مجموع مالکیت بازی دست ما بود اما به این موضوع 3 امتیاز نمی‌دهند. ما به 3 امتیاز این بازی احتیاج داشتیم. ذوب آهن در دقایق پایانی خطرناک بود.

سرمربی نفت تأکید کرد: دو تیم شناخت کافی از یکدیگر داشتند. گل‌محمدی با نفرات اصلی ما سال گذشته کار کرده بود. ما هم با توجه به اینکه گل‌محمدی دوست ماست از او شناخت داشتیم. در نیمه اول قصد داشتیم به گل برسیم تا مجبور کنیم حریف را که از لانه خود بیرون آید اما این اتفاق رخ نداد. در اواخر بازی هم باید از تیم ذوب آهن مواظبت می‌کردیم.

سرمربی نفت در مورد اینکه چرا بازی بی‌کیفیت بوده، گفت: ابتدا باید ببینیم تعریف شما از کیفیت چیست. ما مربیان نکات فنی را مد نظر می‌گیریم. تماشاگران حاضر در ورزشگاه بیش از صد نفر نبودند که البته قابل احترام هستند و باید بازی خوبی ببینند. اما فکر می‌کنم یک مقدار زمین مسابقه در ایده فکری تیم ما تأثیر داشت. برای تیم مثل نفت که روی زمین خوب بازی می‌کند ورزشگاه‌هایی مثل آزادی مناسب است. بازی‌های گذشته‌مان در زمین‌های باکیفیت را ببینید که عملکرد خوبی داشتیم. از مسئولان نفت تقاضا دارم که کمی بیشتر به این ورزشگاه رسیدگی کنند تا هواداری که برای تماشای بازی در ورزشگاه حاضر می‌شود از بازی لذت ببرد.

منصوریان در مورد اینکه نفت در همین ورزشگاه استقلال را شکست داده‌، گفت:‌صددرصد نمی‌توانیم مشکل زمین را بگوییم. ما در همین ورزشگاه به سپاهان 3 گل و به استقلال 2 گل زدیم. به هر حال بحث‌های انگیزشی هم وجود دارد نوع فوتبالی که ما بازی می‌کنیم اینگونه است که حتما به گل برسیم. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مجبوریم از بازی حریف مراقبت کنیم.  ما تجربه تلخ این مسئله را داشتیم. آن هم در بازی با راه آهن که به گل رسیدیم و در خلاف جریان بازی گل دریافت کردیم. بازی ما به گونه‌ای است که تیم حریف را در خط هافبک از کار می‌اندازد. منکر این نیستم که به خاطر شناخت دو تیم از یکدیگر شرایط خاصی وجود داشت. ما بالا بازی می‌کردیم و حریف پایین بازی می‌کرد.

سرمربی نفت در مورد اینکه آیا علت انتخاب کریمی به عنوان دستیار کی‌روش محبوبیتش بوده، گفت: اگر قبل از صعود به جام جهانی این اتفاق رخ می‌داد می گفتم که چه نگاهی وجود داشته است. علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان ایران است این انتخاب می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. انتخاب کی‌روش می‌تواند باعث شود که کریمی در آینده جزء کاندیداهای مربیان پرسپولیس قرار بگیرد. حالا اینکه چقدر و چه زمانی طول می‌کشد باید به آن کمک کنیم. کی روش در انتخاب خود هیچ خساستی به خرج نمی دهد. معتقدم اگر کریمی وقت بگذارد می‌تواند مربی خوبی شود و بازیکنان بزرگ می‌توانند به عنوان سرمربی فعالیت خوبی داشته باشند. زیرا با نفرات بزرگی کار کردند. این انتخاب هم می‌تواند برای فوتبال ما و علی کریمی مفید باشد.

منصوریان تأکید کرد: انتخاب علی کریمی از مربی که عقبه ملی ندارد بهتر است. باید از این فضاها هم بیرون بیاییم که کریمی مدرک مربیگری ندارد. این مسائل را باید فراموش کنیم. در سال 1985 فدراسیون آلمان بکن بائر را به عنوان سرمربی و بدون مدرک انتخاب کرد اما همه به او کمک کردند و مدرکش را گرفت. این فضاهای منفی نباید وجود داشته باشد. مگر گواردیولا تجربه 20 سال مربیگری دارد؟ او 7-6 سال است که سرمربی شده اما جزء بهترین‌هاست. این مسئله باعث می‌شود که سایر ستاره‌ها متوجه شوند که فدراسیون‌ و باشگاه‌ها به آنها نگاه ویژه‌ای دارند.

وی در مورد اینکه احتمال دارد فرهاد مجیدی به عنوان دستیار دیگر کی‌روش انتخاب شود، گفت: انتخاب نهایی حق کی‌روش است و هم‌اکنون نمی‌توانیم بگوییم چه کسی در کنار او باشد. باید شخصی باشد که همیشه با او راحت باشد و نگران موضوعی نباشد. همیشه مثل برادر خود را در کنار او بداند. در مورد اضافه شدن فرهاد مجیدی هم باید بگویم که یک قهرمان دیگر به کادر تیم ملی اضافه خواهد شد. به طور حتم تا سال 2018 مربیان زیادی خواهند بود که کاندیدای سرمربیگری تیم ملی می‌شوند. از هم‌اکنون نمی‌توان در این باره برنامه‌ریزی کرد. فرهاد مجیدی هم می‌تواند در جایگاه مربیگری در آینده فضای متفاوتی داشته باشد. فضای بازیکنی با مربیگری متفاوت است. ما در بهترین زمان از بازیکنی خداحافظی می‌کنیم اما در جرگه مربیگری باید فکر کنیم کلاس اول هستیم.  کی‌روش دو دستیار دیگر هم دارد. مگر چه عیبی دارد که از بازیکنان محبوب استفاده کند؟ من هم 5 سال پیش همین شرایط را داشتم و این سوال‌ها را می‌کردم. من در آن زمان مدرک A، B و C داشتم که در کنار افشین قطبی حاضر شدم.

وی افزود:‌ باید از این فضاها خارج شویم چرا اینگونه فکر نمی‌کنیم که کی‌روش می‌خواهد دو نفر جدید را به عرصه مربیگری اضافه کند. آنقدر بازیکن محبوب داریم که اگر کی‌روش دست روی هر بازیکنی بگذارد می‌گوییم خواسته از محبوبیتش استفاده کند. علی کریمی 105 بازی ملی دارد و در تیم‌های بزرگی چون بایرن مونیخ و شالکه بازی کرده است. باید کمک کنیم که او بتواند هر چه بهتر دوران مربیگری خود را بگذراند. با کمک به این افراد می‌توانیم برای سالیان آینده تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    وقتی تیم ملی در استرالیا توسط همین عربای امارات و قطر و بحرین له شد باز هم بیان از این حرکت های رانتی دفاع کنین
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خواهشا حرف نزن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس