رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران: قیمت مسکن از سال گذشته تاکنون 20 تا 50 درصد کاهش یافته است.

بی خبری رئیس اتحادیه مشاوران املاک از گرانی مسکن
گروه اقتصادی مشرق -حسام عقبایی در گفتگو با رسانه های حامی دولت، گفته که به تبعیت از قیمت مسکن، اجاره بها نیز روند نزولی طی می کند.

وی علل کاهش 20 تا 50 درصدی قیمت مسکن در یک سال اخیر را «کنترل و کاهش بیش از 10 درصدی نرخ تورم از سوی دولت و عرضه حجم زیادی از واحدهای مسکونی خالی به دلیل خواب بیش از حد و غیر منطقی سرمایه، افت ارزش واحد مسکونی و عدم گردش سرمایه، رکود حاکم بر بازار که متاثر از عدم تطابق قدرت خرید عمومی با قیمت های غیر منطقی وغیر متعارف کنونی است»، اعلام کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اضافه کرده است: «آمارهای سامانه کد رهگیری نشان از کاهش نرخ اجاره بهای مسکن مطابق با کاهش قیمت مسکن و کاهش نرخ تورم در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین ماه دارد که این کاهش می بایست از سوی مالکان و خصوصا مشاوران املاک در انعقاد قراردادهای جدید لحاظ شود.»

اظهارات رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران که با استقبال رسانه های حامی دولت همراه شده، در حالی است که آمارهای اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار از افزایش قیمت مسکن در یک سال اخیر حکایت دارد.

همچنین مشاهدات میدانی و اظهارات اجاره نشینان نیز نشان می دهد که در بازار مسکن خبری از کاهش قیمت ها نیست و حتی طی هفته های اخیر موجران برای تمدید املاک استیجاری خود خواستار اضافه شدن 15 تا 20 درصدی اجاره بها شده اند.

در حالی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی نسبت به تحرکات قیمتی بازار مسکن، سکوت پیشه کرده اند، مشخص نیست رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با چه نیتی آمار نادرست درباره قیمت مسکن ارائه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    بشنو ولی باور مکن!
  • بیسیمچی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    بیچاره مردمی که خیال می کنن حواس کسی بهشون هست.
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    بیا من بهت پول بدم در جنوب شهر تهران و نه شمال شهر، ببینم میتونی بخری ؟
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    همه اظهار نظرها در کشور ایران سیاسی است.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    من از همه معذرت میخوام اشتباه لپی پیش اومده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس