گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه های انگلیسی زبان صهیونیست ها درباره ایران شامل درخواست ایران برای تشکیل جلسه کمیته ویژه سازمان ملل برای بررسی ممانعت آمریکا از صدور ویزا برای ابوطالبی، تکذیب ادعای لیبرمن توسط عربستان سعودی در خصوص ایران، سفر وزیر خارجه کشورمان به امارات متحده و چالش های آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران بود.

نکته جالب توجه در گزارش امروز اظهار نظر جالب نماینده قبرس در سازمان ملل که ظاهرا یکی از مسولین برگزاری جلسه کمیته ویژه سازمان ملل برای رسیدگی به پرونده اعطای ویزا به نماینده جدید ایران در سازمان ملل است می باشد که وی گفته است که ایران تنها خواسته است که ما را در جریان این مساله بگذارد و نمی خواهند که ما اقدامی انجام بدهیم.


جروزالم پست/ ایران خواستار تشکیل جلسه کمیته سازمان ملل درباره صدور ویزای سفیر این کشور شد

ایران روز دوشنبه خواستار تشکیل جلسه ویژه کمیته سازمان ملل برای بررسی موضوع خودداری آمریکا از صدور ویزا برای سفیر جدید تهران در سازمان ملل شد. حسین دهقانی جانشین سفیر ایران در سازمان ملل این تصمیم آمریکا را اقدامی خطرناک توصیف کرد که می‌تواند به دیپلماسی بین‌المللی آسیب بزند.

اسرائیل

"نیکولاس امیلیو" سفیر قبرس در سازمان ملل که مسئول برگزاری جلسه کمیته این سازمان درباره اموری مثل مهاجرت و امنیت است خبر داد که جلسه بررسی موضوع صدور ویزا برای حمید ابوطالبی سفیر منتخب ایران احتمالاً هفته آینده برگزار خواهد شد. وی درباره تقاضای ایران گفت: "به طور اخص گفته‌اند که تقاضای هیچ اقدامی از سوی کمیته ندارند، بلکه دست‌کم در حال حاضر صرفاً می‌خواهند ما را در جریان ماجرا بگذارند."

هاآرتص/ عربستان سعودی ادعای لیبرمن درباره دیپلماسی مخفی را تکذیب کرد

"آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل اخیراً گفته بود تل‌آویو به منظور برقراری روابط دیپلماتیک بر مبنای ترس مشترک از ایران با کشورهای عربی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، از جمله عربستان و کویت، مذاکرات مخفی برگزار می‌کند. این در حالی است که عربستان سعودی تکذیب کرده که چنین ارتباطاتی در جریان باشد.

سخنگوی وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: هیچ رابطه ای میان عربستان و اسرائیل در هیچ سطحی وجود ندارد.

اسرائیل

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارانوت" همچنین به نقل از لیبرمن نوشته بود که تا سال 2019 قراردادهای صلح بین اسرائیل و اعراب امضا خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: "مطمئن هستم که شرایطی پیش خواهد آمد که روابط کامل دیپلماتیک با اکثر کشورهای عربی میانه‌رو خواهیم داشت. می‌توانید روی حرف من حساب کنید."

تایمز اسرائیل/ وزیر خارجه ایران در امارات متحده عربی جلسه گفتگو برگزار کرد

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز سه‌شنبه با "شیخ محمد بن رشید المختوم" نخست‌وزیر امارات متحده عربی دیدار کرد. این دیدار در قالب تلاش‌های اخیر ایران برای بهبود روابط با کشورهای خلیج فارس برگزار شد که به برنامه هسته‌ای و آرمان‌های منطقه‌ای ایران مشکوک هستند.

اسرائیل

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های افزایش صلح و ثبات گفتگو کردند و ظریف دعوتنامه‌ای از طرف حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران برای سفر به ایران تقدیم نخست‌وزیر امارات کرد. کشورهای عربی از تهران خواسته‌اند تا با ناظر هسته‌ای سازمان ملل در عمل به مفاد توافق موقت هسته‌ای بین ایران و 1+5 همکاری کامل کند.

جروزالم پست/ خزانه‌داری آمریکا بعد از تحریم‌های ایران با دو چالش جدید مواجه است

اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران به موفقیت برسد، آمریکا با روند پیچیده گشودن تار و پود تحریم‌ها علیه تهران مواجه خواهد بود. علی‌رغم آن‌که بسیاری متخصصین به تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد داشتند و آن‌ها را بی‌نتیجه می‌دانستند، کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به تحریم‌ها ادامه دادند و ظاهراً همین تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره درباره برنامه هسته‌ای این کشور کشاند که از نظر آمریکا و متحدانش تهدید بزرگی به خصوص علیه اسرائیل به شمار می‌رود. مقامات سابق و کنونی دولت آمریکا معتقدند موفقیت در مذاکرات با ایران موجب شده تا واشینگتن اکنون با دو چالش بزرگ در به راه انداختن جنگ اقتصادی مواجه شود.

اسرائیل

سال‌‌ها طول کشید تا آمریکا بتواند اتفاق‌نظر بین‌المللی را درباره هدف قرار دادن صادرات بخش انرژی ایران جلب کند و بالأخره تحریم‌ها علیه این کشور شکل گرفت. اما اگر مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز باشد، همان‌طور که مقامات آمریکا هم اعتراف می‌کنند، کاری که حتی از شکل دادن تحریم‌ها دشوارتر خواهد بود این است که واشینگتن بخواهد به عنوان جایزه به ایران به تدریج شبکه گسترده محدودیت‌های ایجاد شده برای تجارت با تهران را از هم بگشاید. برخی مقامات سابق دولت آمریکا هم پیش‌بینی می‌کنند که آمریکا پس از آن‌که از تسلط خود بر نظام اقتصادی بین‌المللی برای تنبیه مخالفانش، ممکن خود به هدف حملات اقتصادی از جانب کشورهای دیگری نظیر چین و روسیه تبدیل شود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هاشم ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    اگر از سازمان ملل نخواستن که اقدامی کنه پس این چه شکایتیه؟؟؟
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    ممکنه مساله شکایت ایران از آمریکا یه بازی سوری باشه برای مدیریت افکار عمومی که ما مقابل خواست آمریکا ایستادیم و این یک بازی یکطرفه نیست
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 0
    احسنت به مشرق
  • بی سواد ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    وزارت خارجه شفاف متن شکایت نامه هرائه شده به سازمان ملل را منتشر کند تا واقعیت ها مشخص شود ، ببین کارمان به کجا رسیده نماینده قبرس هم دهن کجی بهمان میکنه !! ای خدا ....
  • محمد ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چرا بایستی با رسانه های صهنویستی همصدا شد و به انتقال و ترویج سخنان بی اهمیت آنها پرداخت. به راستی آیا نیتی در پشت پرده است؟
  • نوید ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    امریکا جون مادرت این تحریما رو بیخیال شو دهنمون اسفالت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس