گروه بین‌الملل مشرق – با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن توافق ژنو،‌ رسانه‌های اسرائیلی بطور روازنه اخبار و تحولات مربوط به این توافق را پوشش می‌دهند. رسانه‌های این رژیم همچنان با وجود حضور بازرسان آژانس و برنامه بازدیدهای گسترده از تأسیسات هسته‌ای ایران، هراس‌افکنی و ایجاد تردید نسبت به ماهیت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را در دستور کار دارند و تلاش می‌کنند امتیازهای داده شده به ایران را در برابر تعهدات خواسته شده از ایران بسیار بزرگ جلوه دهند.

 سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی و مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است: 

تایمز اسرائیل: دستگیری ایرانی آمریکایی‌الاصل در حال انتقال اطلاعات اف-35 به تهران

رسانه‌های اسرائیلی طی روزهای اخیر خبرسازی درباره سرقت اطلاعات جنگنده‌های اف – 35 توسط یک نیروی ارتش آمریکا که او را ایرانی‌الاصل معرفی کرده‌اند، دنبال می‌کنند:

"مظفر خزائی 59 ساله، در حال سرقت اطلاعات موتورهای اف 35 که قرار بود به اسرائیل فروخته شود، در نیوجرسی آمریکا بازداشت شد. وی در فرودگاه و درحالی که قصد داشت از طریق فرانکفورت آلمان به تهران سفر کند، دستگیر شد. در وسایل همراه وی بسته‌هایی حاوی هزاران صفحه از اطلاعات اف – 35 بویژه اطلاعات مربوط به موتور این جنگنده‌ها پیدا شده است."

یدیعوت آحارونوت: گفت‌وگوی وزیر خارجه ایران و اسد درباره مذاکرات صلح

"ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر منطقه‌ای خود در سفر به دمشق با مقامات دولت سوریه و رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. به گزارش تلویزیون دولتی ایران، محمد جواد ظریف در دیدار با اسد، حمایت تهران از دولت اسد برای موفقیت در کنفرانس ژنو را اعلام کرده است. این در حالی است که سازمان ملل هنوز ایران را برای شرکت در این نشست دعوت نکرده است."

"ظریف گفته است ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیرد و اگر ایران همانند سایر شرکت‌کنندگان در این نشست، بدون هرگونه پیش‌شرطی دعوت شود، در این صورت در کنفرانس شرکت خواهد کرد."

با وجود تأکید دبیرکل سازمان ملل و سایر کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس ژنو 2، از جمله روسیه، آمریکا تا کنون با کارشکنی از حضور ایران در نشست صلح سوریه ممانعت کرده است.

یدیعوت آحارونوت: پررنگ‌ شدن حضور نیروهای شبه‌نظامی بسیج در ایران

یدیعوت آحارونوت در گزارشی به ابعاد حضور بسیج در زندگی ایران پرداخته و می‌نویسد:

"با حضور نیروهای داوطلب بسیج در تمام شهرهای ایران، تأثیر این نیروهای شبه نظامی در زندگی مردم این کشور در حال افزایش است. شاخه های بسیج در تمام ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس وجود دارد. داوطلبان بسیجی معمولا از خدمات خوبی از سوی دولت از قبیل تضمین شغل در بخش‌های دولتی برخوردار هستند. این نیروها درمواقع اضطراری مانند زلزله و سایر بلایای طبیعی نیز حضور دارند."

جروزالم پست: سنای آمریکا در انتظار جلسه توجیهی با دولتمردان پیش از وضع تحریم‌های جدید

"رهبران سنا منتظر هستند تا پیش از آغاز بررسی لایحه تحریم‌های جدید بر ضد ایران، جلسه‌ای را با مقامات دولت اوباما درباره آخرین تحولات میان ایران و شش قدرت جهانی برگزار کنند. این لایحه جدید که 59 موافق در هر دو جناح دارد، به شدت مخالفت باراک اوباما را در پی داشته و هشدار داده است که تصویب این لایحه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل صلح‌آمیز بحران هسته‌ای ایران را نابود می‌کند."

اوباما پس از توافق اجرایی میان ایران و شش کشور در بیانیه‌ای کنگره را تهدید کرد که تحریم‌های جدید بر ضد ایران را وتو خواهد کرد.

تایمز اسرائیل: فرار 60 ساله یک ایرانی از حمام

پیرمرد ایرانی که لقب کثیف‌ترین مرد جهان به وی داده شده است، از جمله اخباری است که در بیشتر رسانه‌های خارجی از جمله رسانه‌های اسرائیلی به آن پرداخته شده است. تایمز اسرائیل به نقل رسانه‌های ایرانی درباره این پیرمرد می‌نویسد:

"عمو حاجی، پیرمرد 80 ساله ایرانی را می‌توان کثیف‌ترین مرد جهان نامید که به گفته خودش از 60 سال پیش تا امروز حمام نرفته است. کثیف‌ترین مرد جهان تا پیش از این که مرد هندی بود که 39 سال حمام نرفته بود."

تایمز اسرائیل: روسیه: حضور ایران برای تضمین صلح در سوریه ضروریست

"پوتین در دیدار با وزیر خارجه ایران از توافق هسته‌ای ایران تقدیر کرد و خواستار افزایش روابط اقتصادی شد. وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت ایران بطور اجتناب‌ناپذیری بخشی از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است و مسکو به غرب تأکید می‌کند و هشدار می‌دهد که از ایران برای حضور در کنفرانس صلح هفته‌ آینده دعوت کنند."

تایمز اسرائیل: اتحادیه اروپا آماده تعلیق تحریم‌های ایران

تایمز اسرائیل با بزرگ‌نمایی میزان درآمدهای نفتی ایران که طی دوره شش ماهه قرار است به کشور منتقل شود، می‌نویسد: 

"در صورت تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازگشت میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی ایران از روز دوشنبه به این کشور آغاز خواهد شد. در تهران، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز قرار است پایبندی ایران به تعهداتش در توافق ژنو را تأیید کنند؛ برنامه‌ای که آمریکا و متحدانش گمان می‌کنند به سوی ساخت سلاح هسته‌ای پیش می‌رود."

"مقامات اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کردند ظرف 30 دقیقه پس از دریافت ایمیل یا تماس از بازرسان آژانس در تهران، یا از مقرشان در وین اتریش مبنی بر تأیید اجرای توافق از سوی ایران، وزرای خارجه اروپایی تغییرات لازم در مقررات و قوانین اتحادیه اروپا را برای لغو تحریم‌ها انجام می‌دهند و آن را برای اجراء به لوکزامبورگ ارسال می‌کنند."

قرار است طی یک دوره شش ماهه، مبلغ 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده نفتی ایران در قسط‌های 450 و 550 میلیون دلاری به ایران بازگردانده شود.

یدیعوت آحارونوت: انتقاد رئیس جمهور ایران از موافقان توافق هسته‌ای

"حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران از مخالفان توافق هسته‌ای این کشور با شش قدرت جهانی انتقاد کرد. روحانی در جمع مردم منطقه نفت خیز خوزستان گفت گروهی در کشور مخالف رفع تحریم‌ها هستند و بخاطر منافع شخصی و گروهی مخالفت می‌کنند."

هاآرتص: ایران اسرائیل را به "تروریسم دولتی" متهم کرد

"پس از اظهارات یک سفیر سابق اسرائیل درباره کشته شدن بیشتر عاملان انفجار 1994 در مرکز آمیا در بوینس آیرس، ایران اسرائیل را به تروریسم دولتی متهم کرد. سفیر سابق اسرائیل گفته است که موفق شده‌اند بیشتر مظنونین به دست داشتن در بمب‌گذاری مرکز اجتماع یهودیان آرژانتین را ترور کنند."

دبکا: سفر اعلام‌نشده نتانیاهو به اردن

"خبرگزاری دولتی اردن گزاش داد نخست‌وزیر اسرائیل روز پنج شنبه برای گفت‌وگو با ملک عبدالله درباره روند صلح با فلسطینیان وارد عمان پایتخت اردن شده است. منابع دبکا خبر دادند نتانیاهو همچنین قصد دارد در جریان جزئیات سفر اخیر ظریف به عمان قرار بگیرد."

دبکا: طرحی که ظریف و المعلم برای پوتین بردند

پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا در گزارشی مدعی شده است وزیر خارجه ایران در سفر منطقه‌ای خود طرحی را به امضای رئیس‌‌جمهور سوریه رسانده و سپس به همراه همتای سوری خود برای کسب تأیید پوتین به مسکو سفر کرده‌اند. دبکا درباره جزئیات این طرح می‌نویسد:

"اولین مرحله در این طرح، آتش‌بس موقت خواهد بود. منابع دبکا خبر داده‌اند که طی دو ماه گذشته آتش بس موقت در مناطق مختلف سوریه برقرار بوده است."

"ایجاد مسیر امن مورد احترام طرفین برای کمک‌رسانی از سوی آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی برای ارسال مواد غذایی، دارویی و تجهیزات گرمایشی برای گذراندن زمستان به مناطق تحت کنترل معارضان که در محاصره ارتش سوریه هستند."

"نیروهای القاعده در هیچیک از توافقات جایی نخواهند داشت. بنابراین باید نیروهای سوری و معارضان در مقابله با شبه‌نظامیان القاعده در مناطق تحت کنترلشان همکاری کنند."

ظریف همچنین طرحی به پوتین ارائه کرده است که براساس آن ثبات سیاسی لبنان نیز با همکاری حزب‌الله تضمین خواهد شد. در این طرح کابینه‌ وحدت ملی با حضور 8 وزیر از حزب‌الله و 8 وزیر هم از جناح مخالف تشکیل خواهد شد و هریک از طرفین نیز حق وتوی انتصاب وزرا را خواهند داشت."




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    خالی بسته !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس