گروه بین‌الملل مشرق – ادامه پروژه نزدیکی به افکار عمومی ایران و عادی‌سازی رابطه ایران و اسرائیل با تسلیت روزنامه صهیونیستی هاآرتص و خبرنگار آن به دکتر ظریف و پیگیری آن در سایر رسانه‌های این رژیم از جمله نکات برجسته اخبار ایران در روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری اسرائیلی بوده است.

سرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

-اعلام ساخت سانتریفیوژهای جدید برای ساکت کردن مخالفان داخلی

- محکومیت حمله نیروهای مردمی عراق به منافقین از سوی سازمان ملل

- تلاش اسرائیل برای برافروختن آتش فتنه در لبنان

- مقامات اطلاعاتی اسرائیل: خطر گروه‌های جهادی از ایران هسته‌ای بیشتر است

- ولایتی خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شد

- هاآرتص درگذشت مادر وزیر خارجه را تسلیت گفت

هاآرتص: ایران می‌گوید در حال ساخت سانتریفیوژهای جدید است

درحالی که ادامه "تحقیق و توسعه" در برنامه هسته‌ای ایران از جمله تأکیدات مقامات ایران پس از توافق ژنو بوده است و تنها نصب و بکارگیری سانتریفیوژهای جدید برای یک دوره شش ماهه متوقف شده است، اما روزنامه اسرائیلی هاآرتص تلاش می‌کند خبر تحقیق بر روی ساخت سانتریفیوژهای نسل جدید را که رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است، تنها برای ساکت کردن مخالفان داخلی توافق و عاری از حقیقت نشان دهد. هاآرتص می‌نویسد:

"رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی که به نظر می‌رسد برای پاسخ به تندروهای داخلی منتقد توافق هسته‌ای با قدرت های جهانی باشد، گفته است که ایران در حال ساخت نسل جدید سانتریفیوژها برای غنی‌سازی اورانیوم است."


"صالحی تلاش می‌کند نشان دهد برنامه هسته‌ای ایران به سمت جلو پیش می‌رود تا از حجم انتقادات تندروهای داخل ایران که توافق ژنو را زیر سؤال برده‌ و آن را تسلیم ایران در برابر فشارهای غرب می‌دانند، بکاهد."

یدیعوت آحارونوت: سازمان ملل حمله به کمپ مخالفان ایران را محکوم کرد

سازمان ملل روز جمعه حمله موشکی به کمپ گروه مخالفان ایران در نزدیکی بغداد را محکوم کرد و از دولت عراق خواست با تأمین امنیت این کمپ، درباره این حادثه تحقیقات لازم را انجام دهد."

"در حمله موشکی پنج‌شنبه شب به کمپ لیبرتی، اردوگاه اعضای مجاهدین خلق، شاخه نظامی شورای ملی مقاومت در پاریس، به گفته اعضای این گروه سه نفر کشته و 50 نفر زخمی شده‌اند. اما مقامات دولت عراق اعلام کردند تنها 2 نفر بر اثر این حمله زخمی شده‌اند."

گروه جیش المختار عراق از زمان اقامت اعضای گروهک منافقین در کمپ اشرف تا کنون اقامتگاه این گروهک تروریستی را هدف حملات خود قرار داده‌اند. منافقین در زمان حکومت صدام، نقش مؤثری در سرکوب مردم بویژه قیام شیعیان این کشور را داشتند.

دبکا: وزیر سنی سابق لبنان در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بیروت کشته شد

"انفجار مهیبی که روز جمعه بیروت را لرزاند، کاروان وزیر سابق اقتصاد لبنان و مشاور سعد حریری نخست‌وزیر پیشین این کشور را هدف قرار داد. سعد حریری رهبر جریان سنی طرفدار سعودی و مخالف حزب‌الله است. "

پایگاه دبکا که خود را وابسته به منابع اطلاعات نظامی اسرائیل معرفی می‌کند، در حالی که هنوز هیچ‌ گروهی مسؤولیت انفجار بیروت را بر عهده نگرفته است و خود ایران نیز ماه گذشته هدف حمله مشابه دیگری قرار گرفته بود، با تأکید بر سنی بودن محمد شطح، ایران و حزب‌الله را عامل این انفجار معرفی کرده و می‌نویسد:

"حزب‌الله و حامی اصلی آن ایران به وضوح برای تلافی و انتقام انفجارهای قبلی بر ضد مواضع حزب‌الله و سفارت ایران تلاش می‌کنند؛ بویژه از زمانی‌ که این گروه در جنگ داخلی لبنان نیز به کمک ارتش بشار اسد رفته است."

گفتنی است این انفجار نیز در نزدیکی محل ترور رفیق حریری صورت گرفته است تا بار دیگر فتنه تقابل جریان‌های سنی و غرب‌گرا با حزب‌الله و شیعیان این کشور شعله‌ور شود.

هاآرتص: نگرانی اسرائیل در گروه‌های جهادی – تکفیری منطقه

"تحلیل‌گران اطلاعات نظامی اسرائیل هشدار داده‌اند بی‌ثباتی‌های بیشتری در منطقه رخ خواهد داد، اما وضعیت متحول شده ایران می‌تواند همزمان با خطراتی که دارد، فرصت‌هایی را نیز ایجاد کند."

پس از کشورهای غربی و آمریکا که نسبت به تهدیدات گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه و منطقه هشدار دادند و عراق را به مبارزه با آن‌ها حمایت کردند، مقامات اطلاعاتی اسرائیل نیز نسبت به خطر این گروه‌ها برای امنیت این رژیم و ثبات منطقه هشدار داده‌اند و خطر این گروه ها را از خطر برنامه‌ هسته‌ای ایران بیشتر ارزیابی کرده‌اند.

یدیعوت آحارونوت: مشاور ارشد خامنه‌ای خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد

"علی اکبر ولایتی مشاور ارشد آیت‌الله علی خامنه ای رهبر ایران همزمان با مذاکرات کارشناسی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، خواستار دور تازه‌ای از مذاکرات ایران و آمریکا شده است."

"این اظهاراتِ ولایتی نشان از حمایت از سیاست‌های حسن روحانی دارد که به شدت بدلیل توافق ماه گذشته در ژنو و ارتباط با آمریکا، هدف انتقادات تندروها قرار گرفته است."


این رسانه‌ اسرائیلی در حالی سخنان و اظهار نظر کارشناسی و شخصی علی اکبر ولایتی را به عنوان درخواست مشاور رهبر ایران برای مذاکره با آمریکا نقل می‌کند که اصل اظهارات آقای ولایتی از این قرار است:

"ایران باید بصورت جداگانه با هریک از کشورهای 5+1 گفت‌وگو کند که آمریکا هم یکی از آن‌هاست. اگر ما مذاکرات رو در رو و دوجانبه با کشورهای 5+1 نداشته باشیم، در مسیر صحیحی حرکت نکرده‌ایم."

تایمز اسرائیل:آمریکا و هاآرتص درگذشت مادر ظریف را تسلیت گفتند

"آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، روزنامه هاآرتص و ده‌ها هزار ایرانی، درگذشت مادر محمد جواد ظریف را تسلیت گفتند."

"پس از پیام ظریف در صفحه رسمی فیسبوکش، بسیاری از ایرانیان و همچنین آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا با وی ابراز همدردی کردند."


"روزنامه هاآرتص نیز در شبکه اجتماعی توئیتر، به زبان فارسی درگذشت مادر دکتر ظریف را تسلیت گفت."

"ظریف یک دیپلمات تحصیل‌کرده غرب است که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، تلاش کرده است چهره جدیدی از ایران را به نمایش بگذارد و با اعتدال و علاقه بیشتری نسبت به پیشینیان خود با غرب در تعامل باشد."

مقامات رده اول، رسانه‌ها و شخصیت‌های هنری رژیم اسرائیل به تناوب در تلاش هستند تا پروژه عادی‌سازی روابط با افکاری عمومی ایران را پیگیری کنند. تایمز اسرائیل نیز برای عادی جلوه دادن تسلیت هاآرتص می‌نویسد "آمریکا، هاآرتص و ده ها هزار ایرانی به ظریف تسلیت گفتند".


به غیر از هاآرتص، "باراک راوید" مقاله‌نویس و خبرنگار این روزنامه اسرائیلی نیز در پیامی، درگذشت مادر دکتر ظریف را تسلیت گفته است.

یدیعوت آحارونوت: ایران نامه‌های تهدید‌آمیز حاوی حشرات خشک شده از اسرائیل دریافت کرد

"رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که دفتر این کشور در سازمان ملل نامه‌ای از اسرائیل حاوی حشرات خشک شده دریافت کرده است. کارشناسان برای انجام تحقیقات درباره احتمال آلودگی این نامه به ویروس، آن را به آزمایشگاه برده‌اند."

Description: https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا! مرگ بر دنیاپرستان خودفروش!
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ظریف دشمن قابل احترام آنهاست...
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اون پارگراف قرمز آخری تسلیت بود نه تبریک
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    نكته اي كه هاآرتز و دشمنان خوب ميداند اين است كه كافيست حرفي بزنند تا يك گروه از آن عليه گروه ديگر استفاده كند. اين همان حربه تفرقه بنداز و حكومت كن است كه رفتارهاي ما نشان ميدهد اين روش قديمي تا سالهاي سال قابل استفاده براي ايجاد دشمني در بين ايرانيان كافيست.
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • پرهام ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    باشه قبول........ فقط مواظب باشن این دشمنی احترام آمیز مارو به جاهای باریک و خطرناک نکشونه... جوری که یه روز فکر نکنیم که اونا از دشمنیشون با ما کم کردن
  • سهی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اسرائیل دانشمندان مارو ترور میکنه و امریکا آشکارا اذعان میکنه با ویروس استاکس نت میخواسته تاسیسات هسته ای مارو نابود کنه که اگر میشد به فاجعه در حد چرنوبیل تبدیل میشد.بعد بازم بعضیا توهم دوستی اینارو با ما دارن!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مریم ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    هاآرتص درگذشت مادر وزیر خارجه را تسلیت گفت عزا چه عزایی !که مرده شوی هم گریه می کند.
  • میترا1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    کی فکرشو میکرد !!!!! مرگ بر اسرائیل
  • امیر ج ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بله اینجاست که آقای ظریف باید خودشون جلوی اختلاف را گرفته و جواب این قاتلان کودک را بدهند.
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    به دوست حمله کردن اورا به سمت دشمن سوق می دهد. لطفا مواظب باشید ظریف دوست ماست.
  • محمد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    پس يه جاي كارش ايراد داره كه به اين دشمنشون اميد بستن! واي بر روزي كه دشمن به ما اميد ببندد.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    كسي دنبال دوستي با اينا نيست . ولي شما جز جنگ و دعوا چيز ديگه اي تو كله ت نيست .
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    شماها چقد روانپریش هستید!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    مثل این که هاآرتس در بدبین کردن امثال شما به دکتر ظریف موفق بوده مرافب حیله های دشمن باشید
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    مرگ بر احمق هایی که افسار دروغگوها به گردنشونه و فکر ندارن
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    آسایش دو گیتی ...تفسیر این دو حرف است: با دوستان مروت .... با دشمنان مدارا.... از جنگ کسی به آسایش و آرامش نمی رسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس