گروه بین‌الملل مشرق رسانه‌های اسرائیلی طی روز گذشته بیشترین مطالب خود را به ابراز خطر از قدرت ایران در منطقه و ائتلاف دوباره ایران و ترکیه اختصاص داده‌اند. همچنین هراس اوباما از تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا و برنامه وی برای تغییر مواضع خاندان آل‌سعود با حذف مثلث بندر ترکی و سعود فیصل، از جمله اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی بوده است.

سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است.

دبکا: دسترسی نیروهای القاعده به اروپا از راه ترکیه

گروه‌های تروریستی و معارضان مسلح سوری که اسرائیل یکی از ابتدای ناآرامی‌های این کشور از حامیان آن‌ها بود و حتی حملات هوایی را علیه مواضع دولت سوریه هم انجام داد، اکنون موجب هراس مقامات این رژیم از نفوذ آن‌ها به اروپا و سرزمین‌های اشغالی شده است:

"القاعده اولین پایگاه خود در یکی از کشورهای عضو ناتو را ایجاد کرده است. ژنرال «آویو کوچاوی» رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل فاش کرد پس از سفر نخست وزیر ترکیه به ایران، شبه نظامیان وابسته به القاعده حاضر در جنگ سوریه اولین پایگاه آموزشی خود را در ترکیه ایجاد کرده‌اند تا از طریق آن در صورت تمایل به اروپا و همچنین اسرائیل دسترسی داشته باشند."

بازگشت اردوغان به آغوش ایران/ ایرانی‌ها 2000سال است

این پایگاه صهیونیستی در ادامه دلایل افشای این موارد از سوی مقامات اسرائیل و ابراز نگرانی‌های آن‌ها درباره ترکیه اینگونه بیان می‌کند؛ دلایلی که بیش از هرچیز نشان دهنده ترس صهیونیست‌ها از دست برتر ایران و مقاومت در تحولات اخیر منطقه دارد:

1. تاکید بر دستور کار نخست‌وزیر ترکیه در تهران برای نزدیک کردن دو کشور مسلمان غیرعرب منطقه برای تشکیل ائتلاف استراتژیک با هدف تسلط بر منطقه.

2. نیاز هشیاری اعضای اروپایی ناتو نسبت به حرکت خزنده‌ نیروهای تروریست به مرزهای کشورهای غربی، حرکتی که با همکاری یکی از کشورهای عضو این پیمان – ترکیه – در حال انجام است.

3. هشدار به دولت اوباما برای توجه کامل به سیاست فعلی تنش‌زدایی با ایران و طرح‌های پنهانی آیت‌الله‌های ایران برای خاورمیانه.

4. برای یادآوری این نکته که ایران به طور تاریخی سابقه‌ای در حمایت و فراهم کردن شرایط برای حملات القاعده در نقاط مختلف خاورمیانه دارد، بویژه علیه عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس.

یدیعوت آحارونوت: سفر اوباما به عربستان همزمان به اختلافات بر سر ایران و سوریه

"باراک اوباما قصد دارد ماه مارس برای بهبود روابط واشنگتن – ریاض درباره سیاست‌های آمریکا در مسأله هسته‌ای ایران و بحران سوریه، به عربستان سفر کند. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آگاه سعودی خبر داد اوباما قرار است با ملک عبدالله دیدار کند."

بازگشت اردوغان به آغوش ایران/ ایرانی‌ها 2000سال است

پیش‌تر سفیر سابق آمریکا در عربستان هم از سفر شاهزاده بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان به آمریکا خبر داده بود. به گفته رابرت فورد، آمریکا قصد دارد به نفوذ سه ضلع مثلث ضد ایرانی – ترکی فیصل، سعود الفیصل و بندر بن سلطان – در خاندان آل‌سعود به دلیل خارج شدن آن‌ها از کنترل، پایان دهد. براین اساس، بندر بن سلطان به بهانه قرار گرفتن تحت مراقبت و درمان، برای مدت طولانی در آمریکا خواهد ماند.

هاآرتص: ایرانی‌ها 2000 سال است که کاسب هستند

"هنگامی که محمدجواد ظریف نماینده این کشور در سازمان ملل بود، وی "مالکوم هائنلاین" معاون اجرایی کنفرانس رؤسای سازمان های یهودی امریکاییرا برای شام به منزلش در نیویورک دعوت کرد. مالکوم در این دیدار به ظریف می‌گوید به دلیل سنت یهودیان غذا نمی‌خورد اما حرف‌های زیادی برای زدن دارد."

بازگشت اردوغان به آغوش ایران/ ایرانی‌ها 2000سال است

این رهبر بلندپایه یهودی "محمد جواد ظریف" را دیپلماتی "ورزیده" و "زیرک" خوانده و اظهار داشته که او و ایرانیان همچون "بازاری" ها به مذاکره و چانه زنی می پردازند و در این زمینه اسرائیلی ها در مقابل آنان احساس "ضعف" می کنند.

هوئنلین پیش از آن که به جلسه سخنرانی برود درباره تبحر ایرانیان در مذاکره می گوید: "با این حال نبایستی فراموش کنید که ایرانیان بیش از 2000 سال است که سابقه بازرگانی و تجارت دارند و "بازاری" هایی قوی هستند. ما در این مورد در مقابل آنان همچون شاگردان و افرادی نوآموز هستیم. آنان می توانیم بخوبی ما را در مذاکره سردرگرم کنند. آن ها به خوبی به فن مذاکره آشنا هستند و می دانند که تحت هر شرایطی چگونه می دانند وضعیت را مدیریت کنید."

دبکا: همدستی اردوغان و ایران برضد منافع آمریکا

"رجب طیب اردوغان روابطش با آمریکا را گسسته و بر ضد منافع آمریکا، به آغوش ایران بازگشته است. اردوغان بدلیل این اعتقاد که مسأله فساد مالی نزدیکان او و طرح جانشینی عبدالله گل به جای وی توطئه آمریکا بوده است، حرکت در جهت مخالفت دولت اوباما را آغاز کرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    یجب ان یتوقف = باید صبر کرد
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    روحاني مچكريم اردوغان دوره احمدي اومد ايران برگشت به تركيه و هر كاري تونست عليه محور مقاومت و سوريه انجام داد و دوره دكتر روحاني هم اومد ايران و ... تفاوت سياست رو مشاهده كنيد.
  • محمد ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    کسی که پایگاه مردمی نداشته باشد فوراٌ تغییر جهت میدهد
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    ایران آغوش دارد دوغان در آغوش بگیرد
  • اهوازی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    هاآرتص گفته که ایرانی ها 2000 ساله که کاسب هستند قبلا هم یکی از اونا گفته بود ایرانیها تاجر فرش اند و کاسب کارند.باید به این صهیونیست ها بگویم که ما هر چه باشیم بهتر از شما نزول خورها هستیم.
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    تکفیریها از نیروی جزء تا رهبرانشون دست نشانده آمریکا هستند و آمریکائیها تصمیم می گیرند چه کسی چیکار کند و کجا باشد
  • ناظری ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    به نظر بنده ایران توی اغوش دیگر کشورهاست روسیه چین انگلیس یک زمانی فرانسه
  • جواد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ترکیه سیاستش متزلزله. قبلا مگه با بشار هم دوست و رفت و آمد خانوادگی نداشت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس