کد خبر 272401
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از جریان‌های سیاسی قرائت از دین را به نفع منافع خود تغییر داده که این منطق معاویه است.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم شب اربعین که در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد اظهار کرد: فلسفه تاسیس و تشکیل اربعین در کنار عاشورا یک جریان بسیار فوق‌العاده است. در هیچ سنت و روشی سالگرد اربعین برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری اربعین توسط امامان معصوم مورد تاکید قرار گرفته است و امام محمد باقر(ع) به شاگردان خود زیارت اربعین را یاد می‌دهند و می‌فرماید که در اربعین به زیات امام حسین(ع) بروید و این زیارت را بخوانید.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) در حدیثی 5 ویژگی شیعیان را مشخص می‌کند که دو مورد آن صفات مخصوص احوال شخصی است ولی بسم‌الله را بلند گفتن انگشتر را به دست کردند و برگزاری زیارت اربعین دارای فلسفه سیاسی است.

علم‌الهدی افزود: به خاطر اینکه در آن زمان شیعیان در تقیه و خفا به سر می‌بردند و برای اینکه شیعیان در جامعه همدیگر را شناسایی کنند این صفات ضروری بوده است.

وی گفت: در این 5 ویژگی شیعه زیارت عاشورا دارای یک رشد و جهش سیاسی است و امام محمد باقر(ع) فرمودند که زیارت اربعین سبب بصیرت و رشد سیاسی شیعه می‌شود.

اربعین تکریم و اتمام انقلاب امام حسین(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علت توجه به اربعین امام حسین(ع) بیان کرد: اربعین تکریم و اتمام انقلاب امام حسین(ع) است و این انقلاب از روز عاشورا شروع و در غروب اربعین از نظر فیزیکی تمام شده است.

علم‌الهدی تصریح کرد: آنچه در عاشورا اتفاق افتاد یک زد و خورد بین حق و باطل بود اما برای اینکه زد و خورد به حالت یک انقلاب و یک جریان فرهنگی و فکری درآید نیاز به یک پرداخت 40 روزه داشت.

وی با بیان اینکه این جریان یک اصل را یادآوری می‌کند گفت: عبرتی از قضایا به دست می‌آید این است که اگر این همه ظلم و جفا را یک لشکر کافر و غیرمسلمان به مسلمین اعمال می‌کرد بحثی دیگر داشت ولی متاسفانه این ظلم توسط مسلمانانی اتفاق افتاد که در روز 5 مرتبه نماز می‌خوانند.

تحریف سخنان پیامبر و سنت علل انحراف از دین

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به منشاء این انحراف عنوان کرد: تعدد در قرائت از دین منشاء‌ این انحرافات بود و اگر قرائت از دین همان گفته پیامبر و سنت ایشان بود این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

علم‌الهدی افزود: مشکل امروز ما همین است و وقتی ما وارد مسائل مختلف سیاسی روز می‌شویم یک‌سری از جریان‌های سیاسی قرائت ازدین را به نفع منافع خود تغییر داده که این همان منطق معاویه است.

وی تصریح کرد: بصیرت سیاسی ما مردم باید به مسائل سیاسی روز اختصاص یابد و در مقابل تعدد قرائتی که از دین در جامعه به وجود می‌آید ایستادگی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس