کد خبر 180623
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

طی 9 ماه سپری‌شده از سال 1391 در صدر آمار پرفروش‌های سوره مهر کتاب «پایی که جا ماند» قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سوره مهر از جمله ناشرانی است که آثارش با اقبال خوبی در میان مردم و کتاب‌خوانان مواجه می‌شود.

بیش از 50 درصد از آثار فعال و پرفروش این انتشارات به ادبیات پایداری اختصاص دارد. 30 درصد کتاب‌های فعال سوره مهر آثار داستانی و شعر و بقیه آثار به حوزه هنر مرتبط هستند. همچنین در 2 سال گذشته بیش از 100 عنوان کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان از سوی این انتشارات  منتشر شده است.

«سوره مهر» طی 9 ماه گذشته آثاری را منتشر، معرفی و تجدید چاپ کرده که رکورددار عرصه نشر شده‌اند، آثار پرفروش این انتشارات طی 9 ماه گذشته سال 1391 عبارتند از؛ «پایی که جاماند»، «نورالدین پسر ایران»، «دا»، «سه گانه‌های فاضل نظری»، «دختر شینا»، «کوچه نقاش‌ها»، «من و کتاب»، «بابا نظر»، «فرزندان ایرانی»، « رفاقت به سبک تانک».

 

 

 

* مختصری درباره «پایی که جا ماند»؛

کتاب «پایی که جاماند» خاطرات روزنوشت «سید ناصر حسینی پور» آزاده و جانباز کهگیلویه و بویراحمدی است، حسینی‌پور از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که در 16 سالگی به جبهه می‌رود و با ازدست دادن یک پایش پس از سالها اسارت به وطنش ایران بازمی‌گردد و پس از آن به جمع آوری و تدوین یادداشت‌های روزانه‌اش از دوران اسارت می‌پردازد.  

 

 

* دومین اثر پرفروش سوره مهر: «نورالدین پسر ایران»

کتاب «نورالدین پسر ایران» خاطرات سیدنورالدین عافی نوشته معصومه سپهری در کمتر از یک سال از سوی انتشارات سوره مهر در آستانه هفته دفاع مقدس به چاپ پنجاه و پنجم رسید.

نورالدین پسر ایران» روایت پسر شانزده ساله‌ای از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی است که حضور در دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته پس از مطالعه این اثر، در دست نوشته‌ای بر این کتاب، نوشتند: این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ پُرکار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله».

کتاب «نورالدین پسر ایران» پس از انتشار، همواره جزو پرفروش‌ترین آثار سوره مهر بوده است. در ایام نمایشگاه کتاب تهران هم با استقبال فراوان مخاطبان روبه رو گشت، به طوری که در 10 روز ایام نمایشگاه، 10 تیراژ از این کتاب به فروش رفت تا از این حیث نیز رکورددار فروش کتاب نمایشگاه باشد.

کتاب «نورالدین پسر ایران» در 698 صفحه، قطع گالینگور و در تیراژ 2000 جلد و با قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجاه و پنجم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    قیمت کتاب "پایی که جاماند" در چاپ جدیدش بالای 22.000 تومانه. از محتواش که بگذریم که قابل قیمت گذاری نیست، قیمت کتاب رو خیلی بالا گرفتن.
  • شهلا ک ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    من با اینکه هیچ علاقه ای به کتاب های دفاع مقدس نداشتم اما به توصیه دوستم مهناز این کتاب رو گرفتم و خوندم. از روزی که این کتاب رو خوندم از این رو به اون رو شدم. نماز خوندنم و ... خودم رو مدیون همین کتاب پایی که جاماند می دونم بخدا قسم.
  • امید ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    به همه پیشنهاد می کنم این کتاب رو حتما تهیه کنید. شخصا کتاب های زیادی درباره اسرای زمان جنگ تحمیلی خواندم و هر کدام در جای خود خوب بودند ولی این کتاب به معنای واقعی کلمه چیز دیگری س. نویسنده این اثر همان کسی است که در کنفرانس بغداد سعید جلیلی را همراهی کرد.
  • رضا ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    0 0
    نورتاغان بچه ی شهرستان ما است . ما در شهرستان مراوه تپه هستیم و نورتاغان از روستای نارلی آجی سو به شهر آمده است . البته تو کتاب اشتباهی نوشته نارلی آجی سو را مربوط به شهر دیگری نوشته اما نارلی آجی سو مال مراوه تپه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس