کد خبر 1598649
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به‌پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به‌عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه اجرایی آن را تدوین کند، این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است، سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید، با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده است و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    4 2
    حالا این ۱۰ میلیون‌رو خرج کنن یا بگذارن بانک های سوئیس ؟؟خجالت ام خوب چیزیه.دریافتی خودتون هم همینقدره؟
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      2 3
      جهت اطلاع جنابعالی دریافت مستمری بازنشستگی قانون خاص خودش‌رو داره مثل همه‌جای دنیا. اون 10 تومنی‌های مورد اشاره، مال اونایی هست که حداقل سابقه بیمه‌ (حدود 10 سال)رو دارند
    • DE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      ۱۵:۱۹ جدی میفرمایید؟ پس چرا دریافتی پدر من با ۳۰ سال سابقه کمتر ا ز ۱۲ میلیونه؟
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      جناب 15:19 اینکه گفته شد دریافت مستمری بازنشستگی، قانون خاص خودش رو داره. یکی از این قوانین خاص، میزان پرداختی حق بیمه هم هست. یعنی هرچه میزان حق بیمه پرداختی، بیشتر باشه (بخصوص در 5 سال آخر) در دریافت مستمری بازنشستگی تاثیر مثبت داره و مستمری بیشتری هم در بازنشستگی دریافت خواهند کرد. اما متاسفانه اکثر کارفرمایان بخاطر منافع شخصی خودشون با ترفندهای مختلف کمترین حق بیمه‌رو برای کارگران‌شون واریز می‌کنند. که مبادا پاداش پایان خدمت و سنوات بازنشستگی‌ بیشتری پرداخت کنند. چون پاداش بازنشستگی، بستگی به آخرین دریافتی یک کارگر یا کارمند داره که ضرب‌در 30 _یا میزان سال‌های خدمت_ خواهد شد. البته این مشکل، عمدتاً شامل اون دسته کارگرانی میشه که در جای ثابتی کار نکرده و 30 سال خدمت‌شون رو در جاهای مختلف و متنوعی کار کرد‌ه‌اند که معمولاً کارگاه‌های موقت کمترین حق بیمه‌رو برای کارگراشون رد می‌کنند
  • سیف IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    3 0
    خب، این یکماه قبل نهایی شده بود فقط یه "بله" میخواست! دو سه هفته قبل همین "بله‌"رو میگفتید و چند میلیون بازنشسته‌رو جون به لب نمیکردین و ما اینقدر حرف نمی‌شنیدیم نمی‌شد؟؟!!! از بس که جناب وزیر کار لایتچسبک و بی‌حال و بی‌تفاوت تشریف دارند!!!!!!!!!!!!!!
  • تبعیض بین صندوقها IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    7 0
    تبعیض بین صندوقهای بازنشستگی کاهش یابد !! :::::: عیدی کارکنان شاغل و بازنشسته بانکها سال قبل بیست میلیون بود و علاوه بر عیدی آخر سال ، هر سال ۲۲ بهمن ، کارکنان شاغل و بازنشسته بانکها ، معادل ۲۲ روز عیدی دیگری میگیرند . :::: شاغل و بازنشسته شرکت نفت نیز ۸۵۰ میلیون وام مسکن و تعمیرات میگیرند . ::::: لطفا کاهش تبعیض بین بازنشستگان و شاغلین !! :::: لطفا عدالت !!
    • علـی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      6 0
      شرکت نفت که واسه خودش یه لیان‌شامپوست... ظاهراً بخش اعظم فروش نفت رو واسه خودشون برمیدارند و بین خودشون تقسیم میکنند!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 0
    خدا خودش جوابتون رو میده
  • صندوق(های) بازنشستگی نفت !! IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    شركت ملي نفت ایران شرکتی که دیگر ملی نیست !! و توسط اشرار تاراج شده است !! علت اصلی کسری بودجه ( تورم ) نیز همین است ، که شركت ملي نفت ، دیگر ملی نیست !! غارت شده است !! توسط شرکتهای مافیایی تودرتو و توسط صندوق ( های ) بازنشستگی نفت !! -------- عبارت صندوق ( های ) بازنشستگی نفت !! هم برای خودش قصه ای است !! یعنی حتی درون شرکت نفت هم چند صندوق بازنشستگی داریم !! جالبه !! صندوق ( های ) بازنشستگی نفت !!
    • چرا ؟!!! IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 0
      صندوق ( های ) بازنشستگی شرکت نفت !! >>>>>>> واقعا هم جالبه و هم تاسف آور !! >>>>> که حتی درون هود شرکت نفت هم چند صندوق بازنشستگی وجود دارد !! >>>>>
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    متعادل سازی حقوق افرادی که کمترین میزان سوابق کاری را دارند ظلم بزرگی است بر افرادی که ۳۰ سال سابقه کاری با مدارک بالا و رتبه عالی را دارند . دولت یکطرفه به موضوع حقوق و دستمزدها نگاه کرده .و قشر متوسط را فدای قشر ضعیف کرده .برخی ‌سازمانها مثل بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جور و ظلم بسیاری از تبعیض در پرداختی ها را می کشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس