کد خبر 1594012
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
مخمصه اردن پس از واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه اردن پس از دودستگی های ایجاد شده در این کشور درباره حمایت امان از رژیم صهیونیستی و فعال شدن پدافند آن در بامداد یکشنبه، سعی در آرام کردن اوضاع دارد.

به گزارش مشرق، رای الیوم با اشاره به موضع گیری اردن درباره تحولات منطقه نوشت: «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اولین گفت وگوی خود پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، فعال شدن پدافند هوایی این کشور در بامداد یکشنبه را اقدامی حاکمیتی و ملی اردن دانست نه دفاع از اسرائیل. بحث و جدلی که الصفدی سعی کرد به آن پایان دهد، مربوط به اقدامات دفاعی است.

به نوشته رای الیوم، الصفدی گفت که این اقدام حاکمیتی هر کشوری را که به دنبال شلیک موشک یا ارسال هواپیما علیه کشوری دیگر منطقه از حریم هوایی اردن باشد را نیز شامل خواهد شد و بستن حریم هوایی این کشور به روی همه طرف‌ها را به مثابه پروتکلی نظامی دانست که شامل اسرائیل و دیگران می‌شود.

رای الیوم با اشاره به دودستگی ایجاد شده در اردن پس از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و حمایت اردن از این رژیم نوشت: طی ساعات گذشته دولت اردن به دنبال کاستن از بحث و جدلی است که پس از بامداد یکشنبه به وجود آمده، به ویژه که رسانه های رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و به دنبال تحریک احساسات اردنی ها برآمده اند.

شب گذشته ایمن الصفدی در گفت وگو با یک رسانه آمریکایی، گفت: هر چیزی که به آسمان ما وارد شود، حریم هوایی ما را نقض می‌کند و معتقد هستیم خطری برای اردن محسوب می‌شود، به همین دلیل ما هر کاری که در توانمان باشد، برای پایان دادن به این تهدید انجام خواهیم داد و این همان کاری است که باید انجام دهیم. آنچه رخ داد نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت خطرناک بود مگر اینکه با عامل این همه تنش که تجاوز اسرائیل به غزه و ادامه فقدان افق سیاسی است، مقابله کنیم.

وزیر خارجه اردن عملیات تنبیهی ایران را یک حمله تلافی جویانه در مقابل حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست و اضافه کرد که تهران تنها زمانی پاسخ داد که کنسولگری آن کشور هدف قرار گرفت.

در همین رابطه، ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از سوء استفاده از آسمان این کشور، تعداد پروازهای گشتی خود را افزایش داده است.

ارتش اردن در این بیانیه افزوده است: تشدید سورتی پروازهای ما تائید می‌کند که ما اجازه نخواهیم داد از حریم هوایی ما توسط هیچ طرفی و برای هر هدفی استفاده شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حمزه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    45 2
    خب اگه اسرائیل بخاد حمله کنه و از حریم هوایی اردن عبور کنه، یا باید خود اردن جنگنده های صهیونیستی رو بزنه یا ایران خود اردن رو بزنه
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 29
      اون وقت چرا؟
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 5
      گزینه دوم درسته .... بنابراین بهتره همین الان گربه را دم حجله بکشیم و چندتا پهپاد انتحاری خرجش کنیم تا نخاد بعدها موشک چند میلیون دلاری حرومش کنیم.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 2
      سیاسیون اردن میتوانند برای فریب مردم خودشان و مسلمانان و آزادیخواهان دنیا دروغ بگویند ولی میتوانند به خداوند و وجدان خود هم دروغ بگویند ؟اقای وزیر . آقای پادشاه و...اردنی یقین داریم که آخرتی هست . یقین داریم سوال و پرسشی در قبر هست . آنجا چه میکنید؟ آنجا هم میتوانید همکاری با جنایتکاران صهیونیست و حامیانش را پنهان کنید ؟ محکمه عدل الهی نزدیک است
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 3
      ایران باید به صورت غیررسمی یه گزارش به زبان عربی برای مردم منطقه و خصوصاً اردن تهیه کنه به گوش مردم برسونه که اردن مرزهای زمینی خود رو برای عبور کامیون های حمل مواد غذایی برای اسرائیل باز کرده، مرز هوایی خودش رو برای ارسال سلاح توسط آمریکا باز کرده، مرز دریایی هم برای سوخت که توسط سعودی تامین میشه، بعضی وقتا عوض اینکه مواضع رسمی دولتی اعلام بشه تا دردسر ایجاد کنه بهتره از سایر کانال های غیر رسمی بگید تا طرف مقابل بیشترین ضربه رو بخوره، تو گزارش به کشورهای ترکیه، آذربایجان ، امارات ،بحرین و عربستان و نقشی که هر کدام در کشتار مردم بی دفاع غزه بر عهده گرفتن اشاره کنه، حیف که رسانه درست نداریم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 6
    یه کم هوشمندانه تر جمهوری اسلامی عمل کنه اسرائیل با چهارتا موشک زدن به جنوب لبنان وسوریه قضیه را تموم میکنه و بقول خودش تلافی حمله ایران میشه میره به سمت سیرقهقرائی خودش وپرونده حمله جمهوری اسلامی با پیروزی بسته میشه بیشترازاسرائیل یه سری کشورهای منطقه ای عطش حمله اسرائیل به ایران را دارن متاسفانه کشورهایی که خودشون جرات نفس کشیدن مقابل جمهوری اسلامی راندارن ؛چنان تو بوق و کرنا کردن کابینه جنگ اسرائیل انگار انیشتین اونجا نشسته چهارتا یهودی احمق هستن دیگه براحتی میشه همشونو سردرگم کرد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    24 3
    خیانت دولت اردن و جواب ایران محفوظ می ماند .
    • DE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      خدا وکیلی کدوم کشورهای عربی شجاعت ، غیرت ، جنگاوری ، صلابت ، مردانگی ، و ... مثل ایران هست. همشون سرشون کردند زیر لحاف میگن هیچی ندیدیم.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      از دست نشانده های انگلیس چه انتظاری داری هر چی فتنه تو منطقه هست زیر سر انگلیسی های اب زیر کاهه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    55 4
    خیانت هیچ توجیهی ندارد .حاکمیت اردن خائن به انسانیت است خائن به خونهای به ناحق ریخته مردان وزنان وکودکان ونوزادان شیرخوار بی دفاع ومظلوم غزه است .
    • SE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      24 4
      زدن اردن هم مشروعیت یافت
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 2
      اردن واقعا به آرمان ملت فلسطین خيانت می کنه واین اولين خيانت آن‌ها نبود درزمان شاه حسين چقدر فلسطینی بدست رژيم اردن کشته‌ شدند یک پنجم مردم‌ اردن فلسطيني هستند اگر این‌ها مسلح بشوند وجهبه جدیدی عليه صهيونيست ها باز بشود شمارش معکوس سقوط رژيم غاصب صهيونيست راجلو می اندازد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    34 4
    حتما فیلمهای کشتارمردم بی دفاع غزه ونسل کشی آنها وکودکان وشیرخواران به خاک وخون غلتیده مردم بی پناه غزه را به حکومت خائن اردن نشان دهید شاید کمی وجدانش قلقلک بخورد
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 2
      وجدانشون کجا بود؟؟؟؟!!!!!!!!!!! اینا فقط رو دارن
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      17 4
      وجدان ندارد. پادشاهش یک یهودی است یعنی یک نژادپرست منحرف.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 3
    ملک عبدا.. باید از خجالت بمیرد اما وقاحت پیشه کردن را ترجیح داده است. کشوری که میزبان 16 پایگاه نظامی کفار و ملحدین زمان است باید به ریشش خندید که دم از استقلال مواضع سیاسی بزند. احمق فراموش کرده چرا به کنسولگری ایران حمله شد. اصلا چرا نزدیک به نیم قرن است که مردم ایران تحت شدیدترین دشمنیهای اسرائیل و بابابش امریکا قرار دارند.
  • CN ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 3
    اگه راست میگی چرا جنگنده‌های صهیونیست‌ها از آسمان اردن برای حمله به سوریه استفاده میکنند و پدافندت فقط نظاره‌گره؟!!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 10
    شیطونه میگه با امریکا ببندیم و بی خیال اسراییل بشیم تا ببینیم همین فردا رژیم سفاک با خیال راحت امان و کاخ پوشالی ملک عبدا.. را هم به سرزمینهای اشغالی ضمیمه میکند یا نه!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 2
      شیطونه غلط می‌کنه. می‌خواد فریبت بده. آمریکا بر علیه پایگاه خودش رژیم غاصب صهیونیستی با کسی می‌بنده؟!!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 3
    دروغ میگن.آسمانشون برای هواپیماهای اسرائیلی بازه.وسایل به اسرائیل میرسونن تا اسرائیل رو سر پا نگه دارن.باید این دولت‌های خائن منطقه سقوط کنن تا اسرائیل هم سقوط کنه
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 1
    خب اگر اینطوره که وزیر خارجه اردن میگه؛ باید از عبور هواپیماهای اسرائیلی برای حمله احتمالی به ایران جلوگیری کنه
  • ... IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 2
    بی غیرت تر از شماها هم هست مردک یهود به ناموس عرب تجاوز کرده شماها دارید از یهود دفاع میکنید ابوجهل هم اینطور نبود
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    25 3
    اگه این کشورهای خائن عربی نبودن الان اثری از اسرائیل نبود
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 9
    شاه اردن ، من چیکاره بیدم ؟
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 4
      تو یهودی و خائنی
  • مسعود دیپلمات IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 2
    لیاقت حکومت های دست نشانده و وابسطه، نظیر اردن، بیش تر از نوکری آمریکا و انگلیس نیست. مردم شان هم یکعده قبایل عرب بدوی بادیه نشین هستند که از خود نه تاریخ دارند و نه شخصتی که بتوانند در برابر ارباب و مالک شان بایستند!. اینان بمثابه انعام در مالکیت آمریکا و انگلیس هستند که فقط فرمانبردار هستندو قابل تنبیه نیستند: أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِكُونَ
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    خائن های کثیف خوب مشت تون برای همه کشورهای مسلمان باز شد. مردم اردن براتون تلافی میکنن! زیرا مردم اردن با شما راهشون یکی نیست!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 2
    چطوره که حریم هوایی اردن برای اسرائیل و امریکا ، انگلیس و فرانسه بازه واسه کمک به مردم فلسطین بسته میشه.
  • صادق IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 1
    خودتی
  • مهدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 2
    تنبیه اسرائیل باید کشورهای منطقه خصوصا اردن و ... را هوشیار تر از گذشته کند و بدانند که حافظه ی تاریخی ایران اقدامات و تحرکات خائنین به جبهه مقاومت خصوصاً مردم مظلوم غزه را فراموش نخواهد کرد ....
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 2
    همین چند وقت پیش بود پایگاه مخفی آمریکا رو تو اردن، مقاومت زد. شما اگر برای تمامیت ارضی تون چنین پروتوکل هایی دارید چرا برای فعالیت آمریکا علیه سوریه عراق و ایران استثنا قائل شدید. شما گماشته های انگلیس و آمریکا در اردن هستید و ما انتظاری جز خوش خدمتی برای ارباب تان نداریم
  • FR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 1
    حالا اگر اسراییل بخواد حمله کنه راحت حریم هوایی اش در اختیارش می‌زاره کما اینکه در حمله به کرمانشاه و همدان این کار را کرد و ما نادیده گرفتیم متاسفانه
  • NL ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 2
    پس با این حساب اگر یک گلوله از سمت اسرائیل و از مسیر اردن به ایران برسه ما حق داریم خاک اردن رو همراه اسراییل به توبره بکشیم.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 2
    پادشاهی انگلیسی حرام زاده اردن بداند در آینده ای نزدیک توسط سپاهیان سرزمین پارس تنبیه و موشک باران خواهد شد. مرگ بر اردن.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    اردن آسمانش را برای آمریکا و انگلیس و فرانسه باز کرده! اصولا مهره دست‌نشانده انگلیسی به عنوان شاه، در کشورهای عربستان، بحرین، امارات و ... برای چنین روزهایی تعبیه شده
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 12
    مشکلات عرب ها به تو عجم ربطی نداره
    • عباس NL ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 2
      به امريكاى ها ربط داره؟؟؟ ببين با اين نظرت ذليل شدى. منطقه خودمونه دوست نداريد هرى 🥴
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      اولا خود فلسطینی‌ها درخواست کمک دادن. پس به تو ربطی نداره. ثانیا کمک به مظلوم و مقابله با ظالم وظیفه قرآنی هست. ثالثا مشکلات عرب، عجم، مسلمان، مسیحی، ... به توی یهودی صهیونیست ربطی نداره. گم شو موسادی
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      مسلمان نیستی انسان که هستی
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      سر از سیاست در نمیاری سکوت کن.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 2
    یکی که میتونه بهش بگه: سیرابی
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    یکی که میتونه بهش بگه: سیرابی اونموقع که هواپیمای آمریکا از حریم هوایی تو یمن و عراق رو میزنه یا هواپیمای اسرائیل از خاکت میاد دیرالزور هم همین قدر خط کشی مشخصی داری؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    پدرسوخته هم باباش انگلیسی بود هم ننش خروجی میشه این گوساله اردنی که جد در جد انگلیسی.
    • US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      اون وقت خروجی شما چی هست؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    وقتشه مردم اردن که اصالت فلسطینی دارند این پادشاه یهودی را سرنگون کنند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 2
    حزب ا.. قراره به سفارش حماس و جهاد اسلامی 12000 جوان آماده رزم اردن را مسلح کند. ملک عبدا.. باید انتخاب کند، ذلت یا عزت.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    10 2
    حالا كه رسوا شد تو كشوراي اسلامي ميگه اردن به هيچ كشوري اجازه استفاده از اسمانشو نمي ديده
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    اردن بیشرف تقاص پس میدی شما اشغالها باعث ننگ همه ی مسلمانان هستین 😈🤮
  • ایرانی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    غلط کردید و تاوان خواهید داد! #حکام_خائن_عرب
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    اردن حقشه خاعن کثیف 🤮😈
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 2
    اردن اگر غیرت داشت اقدامی عملی برای فلسطین انجام میداد نه اینکه اقدام دیگران به نفع فلسطین را تضعیف کند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    چندتا موشک غیب به پادگانها و مراکز امنیتی شون بزنید بخصوص فرانسه...اصلا شتر دیدی ندیدی...البته همچون نابودشون کنید که قشنگ بفهمه سگ ضهیونیت بودن چه تبغاتی براشون داره
    • US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      چه فلسفه آشنایی، شتر دیدی ندیدی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 2
    فقط حریم هوایی توسط ایران مشمول پروتکل شما شد و الا مسیر زمینی شما برای خدمات رسانی به صهیون های کودک کش اشکالی ایجاد نمیکنه خیلی عوضی تشریف داری . ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 2
    ماله کشی بر خیانت با پوششی زیبا! یعنی خاک بر سر بی وجودتان
  • جلال CH ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 4
    بابا ما تحمل اینقدر خندیدن رو نداریم !!! آمریکا و اسراییل رو تنبیه کردین جون مادرتون به اردن مادر مرده کار نداشته باشین خواستین هم تنبیه کنین همین جردن خودمون رو تنبیه کنید اردن و جردن هم که با هم فرقی ندارن
  • عباس NL ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 3
    اينكه مى گن اگر جنگ بشه پاى همه گيره. اردن اگر سامانه پدافنديشو رو فعال نمى كرد، غرب پدرش رو در مى آورد پس مجبور شد فعال كنه. حالا خود مردم دارن پدرش رو در ميارن. ما كه اردن نيستيم ببينيم چى به چيه ولى عرب زبانها در فضاى مجازى آبرو براى حكومت نذاشتن. همش به نفعه ايرانه خدايا شكرت
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      غرب پدرشو در می‌آورد؟!! غلط کرد پدرشو در اختیار غرب قرار داده بود. جهاد و شهادت در راه خدا را خدای متعال برای چه واجب فرمود؟! برای این که اگر پدرت رو در آوردن هم خیانت نکنی. ماله نکش که فکر کنیم موسادی هستی!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 2
    باید بیاد تعهد بده که دفعه بعدی از این کارها نکنه
  • روجا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    ما از ملک جماعت انتظار خیر نداریم چه ملک حسن شاه الدنگ اردن باشد چه ملک حسن روحانی بی تدبیر و نومید باشد. همراهی ملک حسن ها با انگلیس و آمریکا و صهیونیسم بر عالم و آدم اثبات شدهداست اما به لطف خدا موشکها و پهبادهای ایران ماموریت خود را با موفقیت انجام داده و خواهند داد.۱۰
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 4
      ملک عبدا.. ثانی است خیر سرش، این فلکزده چاره ای جز اطاعت ندارد. ترسید شریک جرم ایران شود و تحریمش کنند! همه که مثل ما چهل سال تحمل تحریم بخاطر حمایت از فلسطین را ندارند. اما در مورد حسن باید گفت سید حسن بزرگوار را هم داریم کلا باید گفت از این حسن تا اون حسن صدمتر رسن!
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      ۱۵:۳۳ لاطالئات نباف. اگر اردن کمک نمی‌کرد، هیچ کاریش نمی‌تونستن بکنن. چون هیچ بهانه‌ای نداشتن. ثانیا فرض که بهش فشار می‌آوردن. صبر هم واجب شرعیست. همکاری با کفار که حرام بزرگ‌تر است. کسی که به امر خدا فشار رو تحمل نکنه جاش تو جهنمه.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    همین که میگه اجازه نمی‌دهیم از حریم هوایی ما علیه هیچ طرفی استفاده شود یعنی حامی صهیونیست‌های غاصبه. وگرنه حریم هوایی اردن علیه ایران استفاده نمیشه. اردن خائن به آرمان فلسطین است‌. البته پادشاه و ارتش خبیث اردن.
  • سید روح اله IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 2
    شاه اردن یک یهودی زاده است و هر یهودی زاده ای دینی جز یهودیت ندارد و در همه شرایط به اسراییل وفادار است امت اردن بیدار خواهد شد و این یهودی زاده هایی که بر امور مسلمین حکمرانی میکنند را به زیر خواهند کشید السیسی و اردوغان هم تباری یهودی دارند. اگر امت اسلامی کمی به قرآن توجه میکردند حال و روز مسلمانان اینگونه نبود
  • GB ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 3
    فعلا زبر اینی که زائیدی بیرون بیا بعد کشور دیگر رو تهدید کن خخخ
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 2
      این صهیونیست حرام‌زاده و شرکاش هستن که دارن جیغ میکشن. پس معلومه اونا زائیده‌اند. از انگل لیس صغیر و چند پاره چه خبر؟!
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    اردن از عاملان اصلی تربیت داعش و نا امنی مرزی سوریه هست. از عاملان کمک به اسراءیل در مسایل اقتصادی.‌از نوکران اصلی‌ام ر یکا در خاورمیانه.‌
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    شما که دیاثت هوایی داشتید و از قبل آنجا را برای اسرائل برای حمله به ایران و سوریه باز کرده بودید
  • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    17 2
    پس این اردن خاءن چه طور حریم هوایی رو در اختیار اسرائیل میذاره که به سوریه حمله کنه.!
  • آرش IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    از پادشاه حرامزاده اردن انتظاری جزاین نیست
  • صغری از قم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 3
    دل منو وردارین ببرین غزه.. تا بمیرم واسه مظلومان غزه
    • US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      نمیخواد از غصه بمیری؛ در شهادت باز هست؛ میتونی زمینی یا دریایی بری غزه و بجنگی
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    لیاقت حکومت های دست نشانده و وابسطه، نظیر اردن، بیش تر از نوکری آمریکا و انگلیس نیست. مردم شان هم یکعده قبایل عرب بدوی بادیه نشین هستند که از خود نه تاریخ دارند و نه شخصتی که بتوانند در برابر ارباب و مالک شان بایستند!. اینان بمثابه انعام در مالکیت آمریکا و انگلیس هستند که فقط فرمانبردار هستندو قابل تنبیه نیستند: أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِكُونَ
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 2
    بنده خدا ! تو اختیار زمین و خانه و اتاق .. خودت راهم نداری دم از آسمانت میزنی؟!!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    لیاقت حکومت های دست نشانده و وابسطه، نظیر اردن، بیش تر از نوکری آمریکا و انگلیس نیست. مردم شان هم یکعده قبایل عرب بدوی بادیه نشین هستند که از خود نه تاریخ دارند و نه شخصتی که بتوانند در برابر ارباب و مالک شان بایستند!. اینان بمثابه انعام در مالکیت آمریکا و انگلیس هستند که فقط فرمانبردار هستندو قابل تنبیه نیستند: أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِكُونَ
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 1
    ایجاد اختلاف با کظورهای اسلامی به هیچ وجه به صلاح نیست
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 2
    از نیل تا فرات یعنی اردن هم جزو اراضی مورد ادعای صهیونیستهاست ...
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 2
    عرب واقعی شرافت داره
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 2
    پادشاه اردن برای فریب افکار عمومی مردمان کشورش و منطقه , لباس های نظامیشو پوشید با ترابری به بالاسر غزه رفت و برای فلسطینی ها کمک های غذایی محدودی ریخت و آن شب اما کشورش به شکل رسمی از خاک و منافع اسرائیل حمایت کرد !!! این اتفاق نه تنها خراب کردن شوی اجرای شده توسط پادشاه اردن بود که بدترین ضربه ممکن را به حاکمیت این کشور زد هم بین مردم خودشان , هم بین کشورهای اسلامی و هم بین حکومت های مستقل و آزادی خواهان در تمام جهان یعنی کاملا رسوا شدند و خودشان را رو و خرج کردند و البته که 3 4 میلیون نفر فلسطینی در اردن 11 میلیون نفری زندگی می کنند و این ها هم خوب دیدند چی شده و البته بارها دیدند که موشک ها و پهبادهای ایرانی از آسمان عراق گذشتند و هیچ اتفاقی هم برای مردم عراق و منافع این کشور نیفتاده
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 3
    شاهکار موشکی حتی یک نفر هم کشته نشد
    • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      احسنت
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      تا قبلش زر زر می‌کردید که ایران بزرگ نمی‌زنه! حالا که ایران بزرگ زد تو گوش رژیم متجاوز میگید کسی کشته نشد! اصلا نمی‌خواستیم کشته بشه نادان
  • سید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    خاکبر سر اردن نوکرآمریکا و اسراییل و خائن
  • DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    ایران ، همیشه طلبکار است .
  • US ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    بعله؛
  • US ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    مشرق حرف مفت نزن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    وقتی در مکان و زمان مناسب تنبیتون کردیم یاد میگیرید دیگه از صهیون محافظت نکنید
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    شما آشغالها چند روز قبل حمله توسط ایران توجیه و در جریان قرار داشتید حالا چی می گویی؟ چه دفاعی چه نقض حریمی؟!
  • رضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    دختر پادشاه اردن خلبان است، تعدادی از موشک ها و پهباد های ما را قبل از رسیدن به اسرائیل، رهگیری و ساقط کرد، جا دارد به خاطر این کارش گوشمالی ملایمی شود.
  • سلام IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    خیلی خوب پس اردن باید متعهد باشه تارژیم کودک کش صهیونیستی از حریم هوایی آن ها، برای هرنوع ضربه زدن به منافع ایران ومقاومت استفاده نکند. با توجه به این حرف ها ، بهانه تراشی بعدی هم تمام.
  • سلام IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    تو راحت باش! ما هیچ وقت موشک حرام نمی کنیم، اونهم به قول شما چند میلیونی.
  • خودم IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    مردم کشورهای عربی متاسفانه مست شکم چرانی ولذت بردن ازمنابع نفتی اند، غیرت دینی وقومی رامقابل جنایات صهیونیست ها به کنار کذاشته اند ، عین گوسفندهای پرواری سر بزیرومشغول چرا ، متاسفانه خجالت هم نمی کشن ، مصداق اتم کلام برحق امام (ع) دینهم دنانیرهم. العارعلیکم ایهاالجبناء
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    چنتا موشک بدون مواد منفجره دیگه بزنیم اردن فقط قبلش بگیم که ناراحت نشن!
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    آزمایش بمب اتمی رو اعلام کنید. و به اسرائیل حمله کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس