کد خبر 1593837
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
آلمان سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه آلمان سفیر تهران در این کشور را احضار کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که در پی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، کشورش سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند».

لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند.

سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند».

این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 2
    آلمان اگر صداقت سیاسی داشت و به فکر مبادلات اقتصادی خود با ایران نبود ، باید سفارتخانه اش را در ایران در همان جنبش مهسا می بست . این بزدل های موذی فقط بلد هستند یا سفیر احضار و یا محکوم بکنند .. یک وزیر خارجه احمق بی اطلاع از سیاست هم ( مثل وزیر ما ) دارند که فقط بیانیه و انشا میخواند و هَررا از بَر تشخیص نمی دهد .. یک مُنگل به تمام معنا در سیاست !..
    • DE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      منظورت جنبش تروریستی و اغتشاشگران زن زندگی آزادی که از اسراییل و انگلیس و فرانسه و همین آلمان هدایت میشدند؟ داستان اون ماجرا به قول آلمانی ها مثل برف دیروز بود که آب شد و رفت و هیچ اثری ازش نمانده داستان امروز ولی کشتار پنجاه هزار زن و کودک بیگناه غزه هست و بیش چهل هزار نفر دیگر که هنوز جنازه هایشان زیر آوارها مانده با کمک همین دوستان امثال تو. پس ببند دم اون دهنت را لطفا.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    3 0
    اتفاقا این ایرانه که بایدسفیرای آلمان فرانسه و انگلیس خبیث رو احضارکنه..!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 0
    درود به روسیه بزن دهن اینا صاف کن اینا همونایی هستن که به صدام اسلحه دادن یا نصف مردم ایران کشتن همون کثافت ها هستن هیچ فرقی نکردن
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 0
    اسرائیل چه ربطی به آلمان و انگلیس و فرانسه دارد ؟
  • حسن حسینی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    به اسراییل بابت داشتن چنین نوکر های وفاداری تبریک میگویم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس