جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران

اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا، خواستار پاسخ به ایران در پی عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی و ارائه کمک‌های مالی و نظامی بیشتر به تل‌آویو شدند.

به گزارش مشرق، اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حمایت از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، متحد اصلی واشنگتن در منطقه و با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ به این اقدامات متجاوزانه، خواستار پاسخ فوری آمریکا به حمله اخیر ایران به نقاطی در اراضی اشغالی شدند.

ایران چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه این رژیم و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دانست.

پایگاه خبری آکسیوس در این باره گزارش داد: «استیو اسکالیس» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که برنامه مجلس برای هفته بعد تغییر می‌کند تا لایحه‌ای به رای گذاشته شود که از متحدشان اسراییل حمایت می‌کند و ایران و نیروهای نیابتی‌اش که آن‌ها را تروریست می‌خواند را پاسخگو می‌کند.

«مایک جانسون» رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت که «آمریکا باید قاطعیت ما را نشان دهد» و او «به همکاری با کاخ سفید برای پافشاری بر پاسخی درخور» ادامه می‌دهد.

«مایک لالر» یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست «اقدامات ملموسی در حمایت از اسراییل» انجام دهد،‌ از جمله «اقدام فوری آمریکا برای حمایت از هرگونه پاسخ اسراییل.»

برخی دیگر از اعضای کنگره مانند سناتور «مارشا بلک‌برن» نیز در اظهاراتی جنگ‌طلبانه از بایدن خواستند «حملات تهاجمی تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام بدهد.»

قانون‌گذاران دیگری نیز از کنگره خواستند لایحه‌ای را برای پاسخ به این حمله به تصویب برسانند.

لالر و دیگر قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه آمریکا از مجلس نمایندگان خواستند که بسته کمک‌های نظامی دیگری را در حمایت از رژیم صهیونیستی تصویب و تحریم‌هایی را نیز علیه صادرات نفت ایران اعمال کند.

دموکرات‌ها نیز از مجلس نمایندگان خواستند بسته کمک‌های مالی ۹۵ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را که از سوی سنا در نظر گرفته شده است را به تصویب برساند.

افزون بر این، قانون‌گذاران آمریکایی با شروع جلسات کنگره از دوشنبه، خواستار توضیح دولت بایدن درباره تحولات اخیر هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    همون بلایی که سر هیروشیما آوردین سر تهران هم بیارین نگران نباشین فاصله تهران تا امارات بیش از هزار کیلومتره به ما نمی رسه
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      عزیزم از خواب پاشو اون گردن کلفته رو هم که دیشب پهلوت بوده رد کن بره زودتر برو سر کارت که الان مریم میاد دمار از روزگارت در میاره ببینه سرویس بهداشتی های کمپ کثیفه!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      منم خیلی دلم میخواد ایران دوتا ازون بمب‌های اتمشو که چندین ساله داره ولی رو نکرده رو بزنه وسط دوبی و تل آویو حال کنیم!!!
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    خیلی دلم می خواد ۲ تا از اون بمب اتم جدید رو روی تهران آزمایش کنند فاصله تهران با دبی ۲ هزار کیلومتره آسیبی به ما نمی رسه
    • عمیر IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      یه نون خشک معذرت
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      منم خیلی دلم میخواد ایران یه چندتا موشک هایپرسونیک بزنه وسط امارات و پالایشگاه ها و نیروگاه‌های برق و برج هاشونو صاف کنه حال کنیم، ما که تو تهرانیم مشکلی نداریم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس