کد خبر 1592676
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
آمریکا : اسرائیل برای کمک رسانی به غزه تلاش نمی کند

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اسرائیل به اندازه کافی برای کمک رسانی به غزه تلاش نمی کند.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: اگرچه اسرائیل به تعهدات خود عمل کرده و گذرگاه های بیشتری را برای ارسال کمک های ضروری به غزه باز کرده است اما این اقدامات کافی نیست.

وی خبرنگاران گفت که واشنگتن به فشار بر اسرائیل برای موافقت با ارسال کمک های بیشتر به این منطقه ادامه می دهد.

کربی در مورد مذاکرات آتش بس افزودکه ایالات متحده آمریکا همچنان منتظر پاسخ حماس در مورد آخرین دور مذاکرات است و نمی تواند ادعای این گروه مبنی بر نداشتن ۴۰ اسیر زنده را تأیید کند.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد که در پایان مذاکرات در قاهره با حضور ویلیام برنز رئیس سازمان سیا، طرحی به حماس ارائه شده که پاسخ به آن نیازمند چند روز زمان خواهد بود.

با اینحال محمد نزال از رهبران جنبش حماس گفت که این جنبش، هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا برای آتش‌ بس در غزه دریافت نکرده است.

وی اضافه کرد: اما ما پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌ایم و آن را بررسی می‌کنیم. هر چند که این پیشنهاد پاسخگوی خواسته‌های ما نیست.

پس از گذشت ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس