.

سناریوی آمریکایی ها برای فشار به صنعاء و فرار از شکست در دریای سرخ فقط شعله ور کردن درگیری ها نیست و همزمان ایجاد نارضایتی اقتصادی و ناآرامی را هم دنبال می کند.

سرویس جهان مشرق - همان گونه که در گزارش پیشین گفته شد تلاش آمریکایی ها برای کاهش عملیات نیروهای یمنی در دریا علیه کشتی هایی که به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت هستند نتیجه نداده و خسارت های وارد شده به حدی بوده که آنان را مجبور کرده برای فرار از شکست و نجات صهیونیست ها دوباره سناریوی شعله ور کردن درگیری ها را در یمن دنبال کنند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد عملیات های مستمر ارتش یمن علیه منافع آمریکایی ها و صهیونیست ها در دریا تا لحظه ای که جنگ در غزه ادامه دارد متوقف نخواهد شد و به همین دلیل واشنگتن با کمک برخی کشورهای عربی در تلاش است با فعال کردن دوباره جبهه های خاموش شده، صنعاء را زیر فشار قرار دهد.

یک منبع آگاه میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات سناریوی دوم آمریکایی ها برای برهم زدن تمرکز نیروهای یمنی و تحت تاثیر قراردادن عملیات آنان در دریا اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با کمک عناصر نفوذی خود درصدد هستند نارضایتی ها را در مناطق تحت کنترل انصارالله افزایش دهند.

این منبع میدانی با بیان این که محاصره هفت ساله یمن و ورود محدود کالا مردم را از لحاظ معیشتی با مشکلاتی روبه رو کرده، افزود: آمریکایی ها با همین حربه اقتصادی قصد دارند مناطق در کنترل انصارالله را ناآرام کنند و همزمان درگیری ها را از سمت مناطق در تصرف عناصر شورشی آغاز کنند.

این منبع میدانی با زیرسوال بردن طرح آمریکایی ها برای ناآرام کردن مناطق در کنترل ارتش و انصارالله، تصریح کرد: مردم یمن با وجود جنگ و محاصره چندین ساله ثابت کرده اند اهل خالی کردن میدان نیستند و شرف، عزت و منافع ملی را با هیچ چیزی معامله نمی کنند و مقاومت و پایداری در خون آنان جریان دارد.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها نزدیک به یک دهه است جنگ، محاصره و فشار اقتصادی را به یمن تحمیل کرده اند اما به نتیجه ای نرسیده اند چرا که هنوز این مردم را نشناخته اند و بر مبنای محاسبات اشتباه تصمیم گیری می کنند و به این نکته بی توجه هستند همین مردم در اوج سختی ها برای حمایت از مردم فلسطین همه جانبه وارد میدان شده اند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: محبوبیت انصارالله با پشتیبانی از مردم غزه و زیر فشار قراردادن صهیونیست ها و آمریکایی ها نه تنها در یمن بلکه در سایر کشورهای عربی بیش از پیش افزایش یافته است و همین مسئله نشان می دهد گزینه ایجاد نارضایتی و ناآرامی جواب نمی دهد و تاثیرگذار نخواهد بود.

در حال حاضر نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله استان های عمران، المحویت، صنعاء (پایتخت)، ریمه، ذمار و اب را به همراه حدود ۹۵ درصد از مساحت استان های صعده و حجه و حدود ۸۳ درصد از خاک استان البیضاء در کنترل دارند.

به گزارش مشرق، حدود ۹۷ درصد از استان الحدیده، حدود ۳۵ درصد از استان تعز، حدود ۶۰ درصد از استان ضالع و حدود ۱۵ درصد از استان لحج، ۵۵ درصد از استان مارب و حدود ۴۵ درصد از استان الجوف در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان یمنی است و عناصر شورشی و گروه تروریستی القاعده فقط استان های عدن، ابین، شبوه، حضرموت و المهره را در اشغال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 0
    آمریکا نابود میشود
  • رقابت در اوکراین به رقابت در یمن رسید IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    وقتی غربی ها علنا مشغول تسلیح و ارسال کمک نظامی به اوکراین برای مقابل و جنگ با روسیه هستند بنظر می رسد روسیه نیز این حق را داشته باشد تا تمام قد از یمن در مقابل حملات غیرقانونی و بدون مجوز سازمان ملل آمریکا و انگلیس دفاع نموده و انواع اطلاعات نظامی و تجهیزات مورد نیاز یمنی ها را برای مقابله بهتر با غرب در اختیار آنها قرار دهد و در سازمان ملل هم با وتوی تمام قطعنامه های ضد یمنی به غرب ثابت کند که اگر دست از حمایت اوکراین بر ندارند روسیه هم دست از حمایت یمن و بستن تنگه باب المندب بر نخواهد داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس