بایدن

به گفته مقامات آمریکایی، جو بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که از جنگ یک ساله در غزه حمایت نمی کند.

سرویس جهان مشرق - وب سایت عبری واللا در رابطه با تماس تلفنی اخیر بایدن و نتانیاهو نوشت: به گفته دو مقام ارشد آمریکایی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، جمعه گذشته طی تماس تلفنی خود، نخست وزیر نتانیاهو را برای کاهش عملیات ارتش اسرائیل در غزه تحت فشار قرار داد و تاکید کرد که او از جنگ یک ساله در نوار غزه حمایت نمی کند.

درخواست بایدن از نتانیاهو نشان دهنده نگرانی فزاینده در ایالات متحده در مورد ادامه جنگ در غزه و تمایل رئیس جمهور آمریکا برای پایان یافتن جنگ غزه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024 است. یکی از مشاوران بایدن گفت کاخ سفید از از دست دادن آرای رای دهندگان جوان که به طور فزاینده ای با سیاست های رئیس جمهور در رابطه با جنگ غزه مخالف هستند، می ترسد.

بایدن خطاب به نتانیاهو: از جنگ یک ساله در غزه حمایت نمی کنم
بایدن به نتانیاهو: از جنگ یک ساله در غزه حمایت نخواهم کرد

یک منبع آمریکایی نزدیک به کاخ سفید گفت که بایدن نمی تواند اجازه دهد که جنگ در غزه و آمار بالای غیرنظامیان فلسطینی که هر روز کشته می شوند همچنان در صدر اخبار در ایالات متحده همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2024 باشد.

یک مقام آمریکایی گفت که حداقل یک سوم از مکالمه 40 دقیقه ای بایدن و نتانیاهو در 19 ژانویه به برنامه انتقال ارتش اسرائیل به نبردهای کم شدت در نوار غزه و استراتژی اسرائیل در جنگ غزه مربوط می شود. رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر درباره کنفرانس مطبوعاتی او در روز قبل صحبت کرد که در آن اعلام کرده بود جنگ در غزه ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

همچنین یک مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که بایدن به نتانیاهو گفته است که نمی‌داند استراتژی پایان دادن به جنگ غزه از دیدگاه اسرائیل چیست و چندین بار پرسید که برنامه نتانیاهو برای فردای جنگ چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد جوادی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 0
    یعنی شش ماه فرصت داری و امریگا همه جوره حمایت میکند
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 0
    بایدن دغل باز؛ او دلش به حال مردم مظلوم فلسطین نسوخته است؛ او نگران وضعیت خودش در انتخابات آینده است؛ مردم آمریکا رو هم خر فرض می کند.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 0
    چقدر راحت جان انسان ها رو با اسلحه ها و بمب هایی که میسازن میگیرن، جالب که اینها اهدا کنندگان جایزه صلح هم هستن!!!
  • US ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 0
    حمایت نمی کند؟! تسلیحات جدید رو کی داده؟! پفیوز تر از بایدن آمریکا به خود ندیده
  • رضا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 0
    با یکسال مخالفه با ۱۰ ماه موافق
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 0
    احتمالا در عوضش ،بایدن با جنگ با لبنان موافقت خواهد کرد
  • DE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    خیلی حیله گری! پس اونهمه تجهیزات نظامی مدرن قتل و کشتار مردم غیر نظامی غزه که دیروز به اسرائیل دادی چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس