کد خبر 1563876
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵

مقاصدی برای سفر یک روزه در نزدیکی تهران

دریاچه شورمست، یکی از جاذبه‌های طبیعی سوادکوه است، که در فاصله ۶ کیلومتری شهر پل سفید قرار دارد و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری اطراف تهران نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید از تهران به سمت این جاذبه حرکت کنید و بعد از تفریح و طبیعت‌گردی چندساعته در کنار این دریاچه، با اجاره ویلا شمال، برای بازدید از دیگر جاذبه‌های این منطقه برنامه‌ریزی کنید و اقامتگاه و سرپناهی پر از آرامش در طی سفر برای خود داشته باشید.

این دریاچه با امتداد حدود ۳۰۰ متر و عرض ۷۰ متر در بلندای ۹۴۰ متری از سطح دریا زیبایی خود را نمایان می‌کند. با عمقی که بین پنج تا پانزده متر متغیر است، شورمست به عنوان یکی از دریاچه‌های کم‌عمق و پر از جلبک و خزه شناخته می‌شود.

مکانی که دریاچه شورمست در آن واقع شده، با آب و هوای دلپذیر و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای برای اقامت یک روزه و تفریح در دل طبیعت است. دریاچه شورمست در نزدیکی روستایی به همین نام در جنوب شهرستان سوادکوه قرار دارد. مسافرانی که از تهران به این مقصد سفر می‌کنند، از جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر حرکت کرده و بعد از گذشتن از شهر پل‌سفید، به روستای شورمست می‌رسند. از اینجا، با عبور از پل کوچک ابتدای مسیر و ادامه آن، به مسیری می‌رسند که سمت راست آن به روستای شورمست و سمت چپ به دریاچه شورمست منتهی می‌شود.

سفر از تهران به دریاچه شورمست تا حدود ۲۰۰ کیلومتر و حدود سه ساعت زمان را به خود اختصاص می‌دهد. از فیروزکوه تا این دریاچه نیز حدود ۷۵ کیلومتر مسیر پیش روی گردشگران قرار دارد. این فاصله کوتاه، حتی سفر بدون برنامه قبلی را به این مقصد یک روزه امکان‌پذیر کرده است و افراد با هر میزان وقت و بودجه‌ای می‌توانند بهترین لحظات را با سفر به این منطقه تجربه کنند.

آبشار هریجان مکانی دنج و دیدنی در دل طبیعت اطراف تهران

مقاصدی برای سفر یک روزه در نزدیکی تهران

در سفر به پایتخت، جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر، بهترین گزینه برای تجربه سفرهای یک روزه هستند و شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، اقامتگاهی با بهترین امکانات در شهر داشته باشید تا بعد از گشت و گذارهای روزانه، به سرپناه امن و آرام‌تان در شهر برگردید.

آبشار هریجان، جواهری دلنشین در آغوش طبیعت زیبای اطراف تهران است، که انتخابی بسیار عالی برای سفرهای یک روزه به حساب می‌آید. این آبشار در غرب روستایی به همین نام واقع شده است و ارتفاع آن به حدود ۹ متر می‌رسد. برای رسیدن به این جاذبه طبیعی زیبا، لازم است از جاده تهران-چالوس به سمت گردنه هزار چم حرکت کنید.

مسیری که به آبشار هریجان منتهی می‌شود، پر از پیچ و خم‌هایی است که شما را به دل زیبایی‌های طبیعت می‌کشاند. حتما قبل از سفر، اجازه ورود از سازمان محیط‌زیست منطقه چالوس را دریافت کنید. علاوه بر آبشار هریجان، در داخل روستا، امامزاده‌ای به نام امامزاده شاهزاده محمود نیز واقع شده که ارزش زیارت دارد.

روستای هریجان، با موقعیت جغرافیایی خاص خود، در فاصله ۱۰ کیلومتری مسیر اصلی جاده چالوس قرار گرفته است. این روستا از لحاظ آب و هوایی به عنوان یک ییلاق خوش‌آب‌وهوا با دشت‌های گل و علفزارهای دلنشین شناخته می‌شود. در این منطقه چرای دام ممنوع بوده و به عنوان یک منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود.

آبشار هریجان، جز جاذبه‌های گردشگری منطقه است که با طبیعت زیبای اطراف، هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند. مسیر دسترسی به این آبشار از داخل روستا شروع می‌شود و پیاده‌روی در مسافتی حدود ۴۰۰ متر، شما را به ابتدای آبشار می‌رساند. برای دیدن کامل تاج آبشار با ارتفاع ۹ متر، ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.

منطقه ممنوع هریجان به عنوان یک منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود که پوشش گیاهی و حیوانی بسیار غنی دارد. این منطقه محل زندگی حیواناتی همچون خرس قهوه‌ای، کل، بز، کبک و تیهو است. آب و هوای معتدل این منطقه نیز باعث شده تا بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این منطقه باشد و هوای مطبوع و خنک، تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

روستایی خوش آب و هوا و سرشار از آرامش در چند کیلومتری تهران

مقاصدی برای سفر یک روزه در نزدیکی تهران

در آخر هفته‌ها و برای تجربه سفرهای یک روزه تا چند روزه، که خانواده‌ها به دنبال تفریح و استراحت در فضایی آرام و دلنشین هستند، روستای کردان در چند کیلومتری تهران به عنوان یک مقصد فوق‌العاده محبوب مطرح است. این روستا در استان البرز واقع شده و با آب و هوای خاص خود و طبیعتی بکر، توانسته است برای خانواده‌ها به عنوان یک مقصد آرامش‌بخش در طی آخر هفته‌ها شناخته شود.

برنامه سفر به کردان با ماشین شخصی بهترین گزینه است. مسیر اصلی به سمت کردان از تهران به کرج و سپس آزادراه تهران - قزوین است. در حدود دو کیلومتر بعد از این مسیر، در سمت راست نشانه‌ای به سمت روستای کردان را خواهید دید.

زمان مناسب برای سفر به کردان، بهار و اوایل نوروز است. در این زمان، طبیعت باعث می‌شود که روستای کردان با باغ‌های میوه‌ خود تازه‌تر و زیباتر از همیشه باشد. البته ناگفته نماند که این روستا در تمام فصول سال میزبان بی‌نظیری است، اما نوروز با آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های زیبایش بهترین زمان برای سفر به آن است.

به علاوه، رودخانه کردان دلیلی برای انتخاب روستا با هدف طبیعت‌گردی است؛ این رودخانه از کوه کهار سرچشمه می‌گیرد و از میان روستا عبور می‌کند، که می‌تواند مکانی عالی برای گذراندن لحظاتی آرامش‌بخش در دل طبیعت باشد. همچنین، دهکده تفریحی کردان با امکانات گوناگونی از جمله تیراندازی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و باربیکیو، گزینه‌های بی‌پایانی را برای سرگرمی خانواده‌ها فراهم می‌کند. هزینه ورود به دهکده تفریحی کردان بسته به انتخاب امکانات مختلف و متغیر است.

در مجموع برنامه سفر خانوادگی با اجاره ویلا کردان می‌تواند یک فرصت عالی برای فراموش کردن همه خستگی‌های هفته و تجربه لحظاتی شاد و آرامش‌بخش باشد.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس