کد خبر 1602234
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

اگر قصد خرید یا فروش یک ملک خاصی را دارید باید ابتدا مشخصات این ملک را از طریق نقشه یو تی ام مورد بررسی قرار دهید. این نقشه که با نام کروکی یک منطقه نیز شهرت دارد برای نقشه برداری اراضی و برای امور ثبتی کاربردی است.

اگر نیاز به چنین نقشه‌هایی دارید لازم نیست تا حتماً به سازمان‌های نقشه برداری یا شهرداری مراجعه کنید بلکه با همکاری یک کارشناس رسمی عبور امور ثبتی و نقشه برداری این کار امکان‌پذیر خواهد بود. اینکه نقشه UTM را از کجا، با چه کیفیت و هزینه‌ای تهیه کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

هم اکنون شرکت‌های بسیار زیادی در این زمینه فعال هستند که در ادامه به معرفی بهترین شرکت‌ها و کارشناسان رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه‌ها می‌پردازیم.

از کجا نقشه یو تی ام با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

از کجا نقشه یو تی ام تهیه کنیم؟

نقشه یو تی ام به عنوان یک کروکی حاصل نقشه برداری دقیق مهندسین است که در سیستم مختصات جهانی مرکاتور آن را جانمایی کرده‌اند. تهیه نقشه UTM از یک شرکت قابل اعتماد اهمیت بسیار زیادی دارد و چه بسا اینکه بسیاری از کاربران دغدغه چگونگی تهیه نقشه یو تی ‌ام را دارند.

برای دریافت این نقشه شما نیاز به مهر کارشناس رسمی دارید که این مهر نیز توسط کارشناسان رسمی عبور ثبتی یا نقشه‌برداری ارائه می‌شود. همچنین کارشناسان رسمی امور ثبتی و نقشه برداری برای تهیه و دریافت نقشه یو تی ام کاربردی مشاوره‌های لازمه را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهند.

نقشه UTM باید با در نظر قرار دادن اصول مهندسی و فنی و همچنین اصول هندسی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی کامل و دقیق ترسیم شود. ارائه این نقشه‌ها تنها توسط کارشناسان مربوط به این حوزه امکان‌پذیر است که در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی فعالیت دارند.

معمولا این نقشه‌ها برای کاربردهای مختلف نظیر دریافت سند، اخذ مجوز ساخت شهرداری و... تهیه می‌شوند. اگر شما کاربران عزیز به دنبال بهترین شرکت‌هایی هستید که بتوانید نقشه یو تی ام را با دقت بالا و بدون هیچ خطای فنی تهیه کنید، می‌توانید با کارشناسان رادین مپ تماس بگیرید.

قیمت تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه UTM یکی از نکات بسیار مهمی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، قیمت است. UTM به عنوان یک نقشه مربوط به املاک تهیه می‌شود و کاربردهای فراوانی دارد. برای تهیه نقشه به تفسیر و بررسی عکس هوایی ملک مورد نظر می‌پردازند و با در نظر قرار دادن تمامی شرایط این نقشه را تهیه می‌کنند.

اگر قبل از تهیه نقشه یو تی ام می‌خواهید به بررسی قیمت این نوع نقشه بپردازید، باید گفت عوامل بسیار زیادی روی قیمت آن تاثیر دارند که برخی از آنها شامل:

متراژ ملک مورد نظر

هر چقدر متراژ ملک مورد نظر بیشتر باشد بدون شک هزینه‌های نقشه برداری نیز افزایش می‌یابد.

نوع کاربری زمین یا ملک

معمولا نقشه یو تی ‌ام برای کاربری‌های متفاوتی تهیه می‌شود و به همین سبب نقشه‌های زمین‌های کشاورزی با مراکز مسکونی، تجاری و حتی اداری هزینه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد.

شرایط آب و هوایی بر اساس جغرافیایی منطقه

در صورتی که شرایط آب و هوایی منطقه مناسب نباشد، پس هزینه نقشه برداری در این زمان بیشتر از فواصل یا روزهایی است که شرایط آب و هوایی مساعدی دارد.

نحوه استقرار دوربین و نوع دید

گاهی به دلیل وجود موانع نظیر درختان ممکن است نحوه استقرار دوربین و دید با مشکلاتی مواجه شود که در این صورت هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

تعداد نقاط برداشتی

هر چقدر تعداد نقاط برداشتی از ملک بیشتر شود، قطعاً هزینه‌های پرداختی برای تهیه نقشه نیز افزایش می‌یابد.

از کجا نقشه یو تی ام با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

خدمات شرکت نقشه برداری اکسپرت

شرکت‌های نقشه‌برداری متعددی در حوزه تهیه نقشه‌های مختلف نظیر نقشه یو تی ام فعالیت دارند که هر یک از آنها خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. شرکت تهیه نقشه UTM را بر اساس سابقه، نظر کاربران و در نتیجه خدماتی که دارد، انتخاب کنید.‌

نقشه برداری اکسپرت یکی از معتبرترین مراکزی است که برای تهیه نقشه یو تی ‌ام می‌توانید از کارشناسان خبره و توانمند آن کمک بگیرید. این شرکت معتبر جهت تهیه نقشه‌های ثبتی و تفکیکی با استفاده از مهر کارشناس رسمی نقشه برداری فعالیت دارد. از مهمترین خدمات شرکت نقشه برداری اکسپرت می‌توان به استفاده از تجهیزات نقشه برداری بسیار پیشرفته و با کیفیت اشاره کرد.

دوربین‌های این مجموعه دقت بسیار بالایی دارند و قدرت نقشه برداری آنها نیز بسیار زیاد است. هر چقدر قابلیت دوربین بیشتر باشد، مختصات ملک مورد نظر را با دقت بالاتری اندازه‌گیری می‌کند.

به کارگیری جی پی اس‌های دقیق دو فرکانس و سه فرکانس از دیگر خدمات مهم این شرکت معتبر است که به صورت ماهواره‌ای عملکرد دارند. این جی پی اس‌ها به سه یا چهار ماهواره اتصال می‌شوند و به راحتی باعث شناسایی و برداشت مختصات هر نقطه خواهند شد.

نرم‌افزارهای تخصصی مربوط به نقشه برداری اطلاعات این مجموعه را با دقت بسیار بالایی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

از خدمات مهم این شرکت تهیه UTM با کمترین هزینه نسبت به دیگر شرکت‌های نقشه برداری است.

تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناسان رسمی دادگستری

تهیه نقشه یو تی ‌ام معمولاً توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود؛ در واقع کارشناسان رسمی دادگستری این نقشه‌ها را از نظر فنی و ثبتی مورد بازرسی قرار می‌دهند. نقشه یو تی ام تنها توسط کارشناسان دادگستری در انواع مختلفی تهیه می‌شوند که مورد تایید تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی خواهد بود.

البته این نقشه‌ها تنها در صورتی مورد تایید هستند که دارای مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری باشند. در این صورت چنانچه اگر هرگونه مشکلی در نوع نقشه‌ها به وجود بیاید، بار حقوقی این مسئله بر عهده کاربران نیست و کارشناسان باید مشکل به وجود آمده را برطرف سازند.

جمع بندی

نقشه یو تی ام شامل یک مستند یا شناسنامه هندسی است که برای ملک مورد نظر در نظر گرفته می‌شود. تمامی افراد برای ملک و اراضی خود ضروری است تا نقشه UTM داشته باشند. چنین نقشه‌هایی دقت بیشتر و حساسیت بالاتری در مقایسه با دیگر نقشه‌های مربوط به ملک دارند.

در صورتی که خطایی در این نقشه‌ها هرچند بسیار کوچک، وجود داشته باشد ممکن است در زمین یا اراضی مجاور آن تداخل پلاک ثبتی یا تداخل حد و مرز به وجود بیاید. اکنون شما کاربران عزیز برای تهیه نقشه UTM تنها کافیست تا با کارشناسان معتبر و شناخته شده رادین مپ تماس بگیرید. کارشناسان این شرکت به صورت دقیق به تفسیر و بررسی عکس هوایی منطقه پرداخته و یک نقشه کاملاً بی‌عیب و نقص در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس