نامه درخواست اپراتورها به رییس جمهور درباره افزایش تعرفه اینترنت

اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در نامه ای به رییس جمهور خواستار افزایش صددرصدی تعرفه برای بسته های دیتای همراه بالاتر از دو گیگابایت شدند.

به گزارش مشرق، متن نامه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی به رییس جمهور به شرح زیر است:

«جناب آقای رییسی

ریاست محترم جمهور

موضوع: درخواست افزایش تعرفه خدمات موبایل و ثابت

با سلام

احتراما به استحضار می رساند به رغم افزایش شدید هزینه های ناظر به ارائه خدمات ارتباطی، ناشی از افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با عنایت به اینکه عمده هزینه های اپراتورها ارزی می باشد، تثبیت تعرفه خدمات اپراتورها طی ۵ سال در گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها و مانع توسعه تکنولوژی های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده است

شایان ذکر می داند قیمت تجهیزات مخابراتی به دلیل افزایش نرخ دلار چندین برابر شده است درحالیکه نرخ خدمات در این صنعت ثابت مانده است. این موضوع منجر به کاهش شدید امکان سرمایه گذاری نه تنها برای توسعه زیرساختهای جدید جهت استفاده از فناوری های نو اعم از خدمات نسل پنجم بلکه برای حفظ سطح کیفی خدمات که با توجه به افزایش ترافیک نیاز به افزایش ظرفیت دارد، شده است. در نتیجه افت کیفیت شبکه در سالهای اخیر را به همراه داشته است. این در حالی است که با توجه به توسعه فناوریها، مردم عزیز کشورمان انتظار افزایش سرعت اینترنت و کیفیت خدمات را دارند.

از نتایج عدم توانایی اپراتورها برای توسعه شبکه به صورت متناسب و همگام با رشد تقاضای مصرف اینترنت، خصوصا اقبال عمومی به استفاده از خدمات دیجیتال نظیر آموزش مجازی و یا اقتصاد دیجیتال در دوره کرونا و پس از آن، به عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی که برای پشتیبانی از توسعه اقتصاد دیجیتال ضروری است، می توان اشاره کرد.

این عدم تناسب در تقاضای ظرفیت شبکه و عدم توسعه شبکه، باعث می شود که کسب و کارهای مرتبط قادر به توسعه بازار خود نباشند و در نتیجه تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی از جمله فرار نخبگان و افزایش بیکاری را به همراه دارد.

در تکمیل موارد فوق، اضافه می شود مطابق با سیاستهای کلان نظام، از جمله مقررات ناظر به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ، توسعه بخش خصوصی و واگذاری حداکثر امور تصدی به بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته است، لذا عدم همسویی دولت با افزایش تعرفه ها به تناسب افزایش هزینه ها، باعث تضعیف و توقف سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت شده است و ناگزیر برای جبران آن، دولت مجبور به تخصیص مبالغ حمایتی یا یارانه ای از محل بودجه عمومی خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که نیمی از مردم، شامل اقشار کم برخوردار، مصرف ماهانه ای کمتر از دو گیگابایت در ماه برای خدمات دیتای همراه دارند که در حال حاضر پیشنهادی برای افزایش تعرفه برای این قشر متصور نیست. از طرفی عمده درآمد اپراتور از مشترکین پرمصرف می باشد که هیچگونه حساسیتی در خصوص افزایش تعرفه آنهم به میزان حتی دوبرابری ندارند و پرداخت یارانه به این بخش از محل درآمدهای اپراتور یا دولت هیچ ضرورتی ندارد. شایان ذکر است نسبت تعرفه این خدمت به قدرت خرید در کشورهای پیرامونی چندین برابر آن در ایران است. لذا پیشنهاد و درخواست اپراتورها افزایش صددرصدی تعرفه برای بسته های دیتای همراه بالاتر از دو گیگابایت می باشد.

آقای رییس جمهور، همانگونه که مستحضر هستید صنعت ارتباطات و اپراتورها از نظر مالی به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارند. یادآور می شود اسامی تعدادی از اپراتورها در فهرست بدهکاران بانکی قرار گرفته است که نشان دهنده ضررده بودن این صنعت می باشد و لذا در صورت تداوم رویه تثبیت قیمت خدمات در این بخش، ورشکستگی این صنعت در آینده کوتاه حتمی است در این راستا عاجزانه از حضرتعالی که سابقه طولانی در فعال سازی صنایع ورشکسته و راه اندازی چرخ اقتصاد دارید، استدعا داریم با توجه به موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش تعرفه، دستور عاجل مبنی بر افزایش تعرفه صددرصدی تعرفه خدمت داده تلفن همراه که طی مراحل متعدد به تایید مراجع مختلف نیز رسیده است و ایضا اصلاح فوری نظام تعرفه گذاری در این حوزه، جهت جلوگیری از ورشکستگی اپراتورهای ارتباطی را صادر فرمایند.

با عنایت به شعار حضرتعالی در حمایت از اقشار کم برخوردار، در صورت موافقت با پیشنهاد فوق امکان ارائه بسته های رایگان و ارزان قیمت برای این قشر از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم فراهم می باشد.

از خداوند متعال توفیق روزافزون حضرتعالی جهت اجرایی ساختن تدابیر مقام معظم رهبری و منویات آن مقام محترم در حوزه شکوفایی اقتصاد و حضور حداکثری بخش خصوصی در این عرصه را خواستاریم.»

نامه اپراتورها به رئیسی درباره افزایش تعرفه اینترنت

نامه اپراتورها به رئیسی درباره افزایش تعرفه اینترنت

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    18 0
    دو برابر تا نزدیک به 3 برابر نسبت به نرخ کره زمین وحقوق سایر کشورها از مردم پول اینترنت میگیرید پول مالیاتم که از مردم میگیرید واسه یک اینترنت 2گیگ باید 3000 تومن مالیات بپردازیم شیطان بزرگ هم این همه مردمشو تلکه نمیکنه تنها چیزی که نسب به دنیای بی انرژی تو کشور متعادله سوخته فقط سوخت
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      7 0
      اینترنت تو تموم کشورهای پیشرفته رایگانه اونم با سرعتهای فوق العاده بالا. اینجا پیشرفت حوزه اینترنت فقط تو نجومی شدن قیمت و لاک پشتی بودن سرعته
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    9 0
    ملاحظه فرمودید آقای رییسی؟ برای کاهش تورم اول باید نرخ ارز تثبیت بشه. موتور محرک تورم در ایران نرخ ارز هست نمیشه نرخ ارز رو رها کرد قیمت مواد اولیه رو دلاری کرد ولی قیمت خدمات و تولید میان دستی رو سرکوب کرد. آب از سرچشمه گل آلود هست
  • NL ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 2
    جالبه تکنولوزی 100 سال پیش adsl میدن
    • مرتضی ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 4
      بنده سه سال است که VDSL دارم. سرعتش محشره
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 0
      خود اینترنت که از اون هم قدیمیتره پس لستفاده نکن
  • NL ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 0
    تعرفه میخوان افزایش بدن
  • NL ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 1
    جالبه تکنولوزی 100 سال پیش adsl میدن بعد تعرفه میخوان افزایش بدن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    7 0
    اپراتورها کم نارضایتی ایجاد کرده اند که اکنون میخواهند آنرا تشدید کنند؟!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    4 1
    همش که نمیشه گرون کرد ان شاءالله که واقع نشه
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 1
    اینا که هر سال بیشتر از تورم افزایش میدن باز چی میخوان
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    6 0
    سرویس 16 مگ می فروشند چیزی که ارایه می دهند 1 مگ است . مقدار گیگ هم در بسته های ارایه شده به دلخواه خودشان است .( مثلا خریدار قادر نیست دلبخواه بگوید من سرعت فلان میخواهم با این مقدار گیگ )
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 1
    این اوپراتور ها ملت رو چی فرض کردن ، آقای رئیسی این اوپراتور ها در حال حاظر گران ترین تعرفه ها رو دارند و اشتهای سیری ناپذیری هم دارند ، اینها هیچ وقت به فکر ملت نبودن و نخواهند بود ، چرا همین اوپراتور ها یک نظر سنجی کوچیک نمیگیرند تا بفهمند بیشتر ملت از قیمت ها و سرعت اینترنت صد در صد ناراضی هستند بخصوص قیمت اینترنت
  • امیر IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    5 0
    اینترنتی که همش قطع میشه گران شدن نداره
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    3 0
    رو که نیست ،سنگ پا قزوینه. اپراتورها با فروش میلیاردی بسته های اینترنت پرسرعت به مردم، اما در اصل اینترنتی کاملا" بی کیفیت و سرعتی حلزونی ارائه می دهند که در بعضی ساعات قطع می شود. همین اپراتور رایتل با تبلیغات فراوان ادعای اینترنتی پرسرعت و ارزان را دارد ،اما در اصل بی کیفیت ترین و گرانترین خدمات اینترنت حال حاضر در کشور را رایتل ارائه می دهد. همراه اول و ایرانسل که از کیفیت اینترنت بسیار ضعیف آنها نمیتوان تعریف کرد.
  • مولا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    چقدر هم خوش اشتها نه 10 درصد نه 20 درصد بلکه 100 درصد . چطور به خودشون چنین اجازه گستاخانه ای میدن ؟ پهنای باند رو که از 2 سال پیش نه تنها زیاد نکردن بلکه در فروش طرحها هم کلی تقلب میکنن . طرح 16 مگا بیتی میدن و در عمل در بهترین حالت 6 تا 8 مگا بیت بیشت تحویل نمیده.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    خودروسازی کم بود اینا هم اضافه شدن ، این وامصیبتا داریم ورشکست میشیم هم انگار شگرد جدید و مد روز شده
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    2 0
    همیشه همینطور عمل کردین ،از قبل اطلاع میدین به مردم که آمادگیشو داشته باشیم،خیلی نامردین،چی میخواین از جون مردم،هر موقع که خبری میخونم که مثلا تو کشورهای اروپایی گاز فلان قیمته تو ایران تقریبا مفته،حس میکنم که میخواین گرونش کنین،نکنین
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اتفاقا انترنت خیلی گران است مردم انتظار دارند ا زونار بشود
  • مریم IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    پس فردا از مردم بدبخت رای و شرکت در انتخابات هم میخوان ـ همش گرانی گرانی گرانی ... پدرمونو دراورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس