کلاس‌های درس قدیمی صرفا متشکل از میز و تخته سیاه بودند اما امروزه کلاس‌های درس کم و بیش با فناوریهای مختلف برای بهبود آموزش و یادگیری تجهیز شده‌اند. هوشمند سازی کلاس درس محیطی عالی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند تا با فناوری درگیر شوند و از آن بیاموزند. در ادامه این مطلب در خصوص هوشمندسازی کلاس درس صحبت می‌کنیم. ضمن اینکه برای خرید تجهیزات مختلف هوشمندسازی کلاسها می‌توانید سری به تهران پروژکتور بزنید.

کلاس های درس هوشمند در اروپا به این تجهیزات مجهز هستند!

منظور از هوشمند سازی کلاس درس چیست؟

تعاریف زیادی از کلاس درس هوشمند وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت کلاس هوشمند فضایی برای یادگیری است که با فناوری آموزشی تقویت می‌شود و از طراحی کلاس درس هوشمند برای بهبود تجربه تدریس و یادگیری استفاده می‌شود.

امروزه هنوز هم از کتاب‌های درسی، تخته وایت‌برد و غیره در کلاس استفاده می‌شود اما طیف وسیعی از فناوریهای آموزشی نیز وجود دارد که به معلمان کمک می‌کند تا تجربه‌ی یادگیری را برای دانش‌آموزان افزایش دهند که یکی از آنها خرید برد هوشمند است. برای خرید و قیمت تخته هوشمند مدارس به تهران پروژکتور رجوع کنید.

کلاس های درس هوشمند در اروپا به این تجهیزات مجهز هستند!

اهمیت هوشمند سازی کلاس‌های درس

کلاسهای هوشمند به معلمان اجازه می‌دهد سبک آموزشی خود را تغییر یا تطبیق دهند تا بتوانند نیازهای دانش‌آموزان خود را تامین کنند. فناوری می‌تواند به دانش‌آموزان با انواع نیازهای یادگیری کمک کند و برای رفع چالشهای یادگیری در برخی کودکان می‌تواند بسیار موثر باشد.

با طراحی هوشمند کلاس درس، معلمان از فناوری‌های مختلف و مدیریت هوشمند کلاس درس برای بهبود یادگیری همه دانشآموزان استفاده می‌کنند. نمایشگرهای لمسی نیز می‌توانند بسیار کاربردی باشند. برای خرید و قیمت نمایشگر لمسی هوشمند به وبسایت تهران پروژکتور سری بزنید.

کلاس های درس هوشمند در اروپا به این تجهیزات مجهز هستند!

اجزای هوشمند سازی کلاس‌های درس

فناوریهای مختلفی برای معلمان، دانشآموزان و مدارس در دسترس است. برای طراحی کلاس درس هوشمند و انتخاب تجهیزات برای هوشمند سازی کلاس درس، لازم است نیازهای کلاس و نقش آنها در بهبود یادگیری دانشآموزان در نظر گرفته شود. در ادامه به برخی از اجزای مهم برای یک کلاس درس هوشمند اشاره می‌کنیم.

دوربین مدارک یا ویژوالایزر

دوربینهای مدارک نیز مانند پروژکتورهای سقفی به معلمان امکان می‌دهد تا برگه‌ها و سایر اسناد را نمایش دهند. این دستگاه هر نوع سندی را بر روی صفحه نمایش بزرگ‌تر یا دستگاه‌های جداگانه از طریق تصویربرداری نمایش می‌دهد. ویژوالایزر برای اشتراکگذاری اطلاعات با یک گروه بزرگ بسیار ایده‌آل است و همچنین به کلاس‌های درس کمک می‌کند تا با صرفهجویی در کاغذ، سازگارتر با محیط زیست باشند.

تخته‌های هوشمند

تخته هوشمند نیز مزایایی مشابه با دوربین‌های مدارک ارائه می‌دهد. یک تخته سفید تعاملی برای هوشمند سازی کلاس درس برای نمایش تصاویر یا اسناد یک گزینه‌ی کاربردی است. پس از نمایش یک محتوا، معلم می‌تواند با قلم هوشمند روی آن بنویسد، ویدئو یا اطلاعات مرتبط را پیوست کرده و در نهایت درس برای استفاده در جلسات بعدی بایگانی کند.

سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر ابر

نرمافزار به عنوان یک سرویس (SaaS) یا سیستمهای ارتباطی مبتنی بر ابر برای هوشمند سازی کلاس درس بسیار مهم هستند. این سیستم‌ها به کاربران امکان می‌دهند که اطلاعات مربوطه را به جای نوشتن روی کاغذ یا ذخیره روی دستگاه در فضای ابری ذخیره کنند.

در کلاسهای هوشمند، ارتباطات ابری و فضای ذخیرهسازی به معلمان امکان می‌دهد تا وظایف خود را به راحتی انجام دهند و برای ارتباط مداوم با دانشآموزان، بررسی پروژههای کلاسی، برگزاری کنفرانسهای آنلاین و غیره کاربردی است.

تبلت

تبلتها و کتابخوانهای الکترونیکی امروزه از محبوبیت زیادی بین دانش‌آموزان و سایر افراد برخوردار هستند. معلمان می‌توانند از تبلت یا کتابخوان در کلاسهای درس خود برای آموزش بهتر به دانشآموزان استفاده کنند. ارائهی مطالب در قالبی آشنا و ارائهی نسخههای کتاب درسی آنلاین می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با آموزش بیشتر درگیر شده و یادگیری بهتری داشته باشند.

میزهای هوشمند

میزهای هوشمند نیز مانند تخته‌های هوشمند کار با اطلاعات و ارائه‌ی آن را برای گروه‌های بزرگ در کلاس آسان می‌سازند. میزهای هوشمند برای ارائهی داده و اطلاعات و اسناد روی میزها کاربرد دارند؛ بعلاوه اینکه از تخته‌های هوشمند دیواری محکم‌تر هستند و همکاری بین دانش‌آموزان و معلم را تقویت می‌کنند.

کتاب‌های درسی آنلاین

کتابهای درسی آنلاین ابزار ارزشمندی برای دانشآموزان و معلمان هستند. برای مثال، کتاب‌های درسی دیجیتال اغلب ارزان‌تر هستند، انواع محتوای درسی اضافی را ارائه می‌دهند و می‌توانند با ترکیب کاربرگ و متن تعاملی باشند. کتابهای درسی آنلاین در هوشمند سازی کلاس درس می‌توانند دوستانه‌تر باشند و برای حمل و نقل نیز سبک‌تر هستند.

بهبودهای صوتی

پیشرفتهای صوتی می‌توانند ابزارهای مختلفی را در یک کلاس درس هوشمند پوشش دهند. بلندگوهای باکیفیت در کلاس، میکروفونهای بیسیم، بلندگوهای جهتی و صدای واضح برای دانشآموزان چند نمونه از این فناوری‌ها هستند. بعلاوه معلمان می‌توانند سخنرانی‌ها و بحث‌ها را با ابزارهای صوتی مناسب ضبط کنند و سپس آنها را پخش یا بررسی کنند.

امنیت پیشرفته

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در هوشمند سازی کلاس درس، امنیت و پشتیبانی فنی باکیفیت است. اگرچه همه‌ی ابزارهایی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم به بهبود تجربهی یادگیری در کلاس درس کمکمی‌کنند اما برخی نیز احتمال آسیبهای امنیتی و نقض دادهها را افزایش می‌دهند. مدیریت هوشمند امنیت کلاس درس به معنای انجام سه کار مشخص است:

  • ایجاد طرحی برای جلوگیری از هک شدن کلاس
  • آموزش دانش‌آموزان و کارکنان در مورد بهترین شیوه‌های امنیتی
  • همکاری با شرکت‌های حرفه‌ای و باتجربه‌ی مدیریت IT برای ارتقای امنیت

طراحی کلاس هوشمند استاندارد

کلاس هوشمند استاندارد توسط معلمان اداره می‌شود و معمولا شامل رایانه، تخته سفید تعاملی و یک پروژکتور است. معلمان اغلب در جلوی کلاس درس هستند و با استفاده از ابزارهای موجود اموزش‌ها را ارائه می‌دهند و از فناوریهای درون کلاسی برای تعامل با محتوا، دانشآموزان و یکدیگر استفاده می‌کنند.

طراحی کلاس درس متوسط

هوشمند سازی کلاس درس در حد متوسط بالاتر از یک کلاس درس استاندارد است و از تمام فناوری‌های کلاس درس استاندارد و تجهیزات دیگری مانند تریبون دیجیتال، لپ تاپ و هدستهای واقعیت مجازی نیز در آن وجود دارد. در این کلاس‌های هوشمند، دانش‌آموزان هر کدام یک تبلت یا لپ تاپ دارند و فناوری‌ها بین دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته می‌شود. این کلاس‌ها امکان ترکیبی از یادگیری مستقل و تحت رهبری معلم را فراهم می‌کنند.

طراحی کلاس درس پیشرفته

در هوشمند سازی کلاس درس به صورت پیشرفته هر دانش‌آموز می‌تواند به فناوری‌های آموزشی دسترسی داشته باشد. در این کلاس‌ها دانش‌آموزان یادگیری را کنترل و رهبری می‌کنند و موضوعات را به طور مستقل کشف و بررسی می‌کنند. این فضاها شامل تمام فناوریهای مورد نیاز مانند هدستهای واقعیت مجازی، تبلتها و لپتاپ می‌شود. همچنین نرم‌افزارهایی مورد نیاز است تا دانش‌آموزان بتوانند محتوای خود را ایجاد کنند.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس