وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت و نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین مسابقه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر به مصاف تیم الدحیل قطر رفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

فیلم/ خلاصه بازی پرسپولیس ۱ - الدحیل ۲

تیم فوتبال پرسپولیس برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید الدحیل قطر را شکست می‌داد اما در شبی که بیش از ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و از پرسپولیس حمایت می‌کردند سرخپوشان مقابل حریف قطری شکست خوردند و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماندند.

وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

آن هم در حالیکه یک ضربه پنالتی را هم گولیسانی از دست داد وضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد.

این باخت را می توان یکی از تلخ ترین شکست های تاریخ پرسپولیس نامید. چون پرسپولیس بدترین تیم دوم گروه‌ها شد و از صعود بازماند.

داور: هیرویوکی

کمک داوران: واتانابه کوتا، تاکاجی تاکومی و تانیموتو ریو

کارت زرد: میلاد سرلک و گولسیانی (پرسپولیس) اسماعیل محمد، محمد موسی، زکریا، یوسف ایمن (الدحیل)

کارت قرمز:

گل: شهاب زاهدی( دقیقه ۷) برای پرسپولیس، محمد مونتاری( ۹)، اولونگا (۸۳)برای الدحیل

ترکیب تیم پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، علی نعمتی (احمدی - ۸۵)، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (سورگی-۸۵)، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی (عمری - ۶۶) و شهاب زاهدی

وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب الدحیل قطر: صلاح زکریا، ابراهیما بامبا (بوضیاف - ۶۴، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، ایزاک لیاجی (کیم مون هوان - ۷۵)، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر (لوئیز سررا- ۷۵) و محمد مونتاری (اولونگا - ۶۴)

سرمربی: گالتیه

دقیقه ۲: مهدی ترابی پس از تلاش برای عبور از محمد موسی، در آستانه ورود به محوطه جریمه الدحیل روی زمین افتاد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۴: شوت سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، پس از برخورد به محمد موسی راهی کرنر شد تا آه از نهاد هواداران بلند شود.

دقیقه ۷: ارسال دقیق سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، روی سر شهاب زاهدی فرود آمد تا او با ضربه سری زیبا، توپ را به تور دروازه شاگردان کریستوف گالتیه بچسباند.

وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

دقیقه ۹: برتری پرسپولیس تنها دو دقیقه دوام داشت. پاس فوق‌العاده المعز علی در میان غفلت مدافعان پرسپولیس، ماجر را با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک کرد که بیرانوند موفق به مهار توپ شد. این توپ در ادامه به مونتاری رسید تا او دروازه پرسپولیس را باز کند.

دقیقه ۱۴: پاس در عمق مهدی ترابی به زاهدی رسید و او با صلاح ذکریا تک به تک شد. مهاجم پرسپولیس گل دوم خودش در این مسابقه را به ثمر رساند، اما پرچم کمک داور دوم مسابقه به نشانه آفساید بالا آمد تا این گل مورد قبول قرار نگیرد.

دقیقه ۱۹: الدحیل در میان غفلت مدافعان پرسپولیس فرصت دیگری داشت، اما ایساک نتوانست از کنعانی‌زادگان عبور کند و ضربه آرامی به توپ زد که به دیواره بیرونی دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

دقیقه ۲۱: نفوذ ترابی از سمت راست دروازه الدحیل با ارسال کوتاه او همراه شد که با حضور به‌موقع محمد موسی، این حمله به سرانجام نرسید.

دقیقه ۲۵: شوت سروش رفیعی پس از برخورد با مونتاری تغییر جهت داشت که ذکریا غافلگیر نشد و توپ را در آغوش کشید.

دقیقه ۲۶: میلاد سرلک به دلیل خطای شدید روی بامبا، با کارت زرد داور ژاپنی مسابقه جریمه شد.

دقیقه ۲۸: ترابی توپ را روی دروازه الدحیل فرستاد که ضربه سر اسماعیلی‌فر پس از برخورد با مدافعان الدحیل دفع شد.

دقیقه ۲۸: چند لحظه بعد و در ادامه پاس اسماعیلی‌فر، سعید صادقی توپ را به‌صورت زمینی برای شهاب زاهدی ارسال کرد که ضربه نه‌چندان خوب او با فاصله از کنار دروازه الدحیل به بیرون رفت.

وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

دقیقه ۴۰: پاس رو به جلوی اسماعیل محمد، در محوطه جریمه پرسپولیس نصیب لیحاجی شد که با اقدام هوشمندانه کنعانی‌زادگان، توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۴۳: خطای شدید اسماعیل محمد روی سعید صادقی، برای بازیکن الدحیل یک کارت زرد به همراه داشت.

دقیقه ۴۵: ارسال تند و تیز ترابی روی دروازه پرسپولیس، در آخرین لحظه با ضربه زاهدی همراه شد که این ضربه، راهی به دروازه الدحیل پیدا نکرد.

دقیقه ۴۸: محمد موسی به‌خاطر ارتکاب خطای شدید روی ترابی کارت زرد گرفت و دومین اخطاری تیم الدحیل بود.

دقیقه ۵۶: سعید صادقی پس از نفوذ به محوطه جریمه الدحیل و عبور از یوسف ایمن با سنگربان قطری تک به تک شد که ضربه بدی به توپ زد و محمد موسی به راحتی توپ را دور کرد.

دقیقه ۵۷: سانتر دقیق ترابی روی دروازه پرسپولیس، با ضربه سر گولسیانی همراه شد که صلاح ذکریا کار سختی برای در آغوش کشیدن توپ نداشت.

دقیقه ۶۰: پاس رو به عقب مونتاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس نصیب المعز علی شد که شوت او با واکنش خوب بیرانوند همراه بود.

دقیقه ۶۴: در شرایطی که از تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود که مایکل اولونگا در موقعیت آفساید قرار دارد، او صاحب توپ شد و آن را به ماجر رساند که سنگربان پرسپولیس مجدداً با واکنش زیبای خود، دروازه تیم یحیی گل‌محمدی را نجات داد. داور مسابقه در ادامه اعلام آفساید کرد!

دقیقه ۶۷: پس از اعلام خطا به سود پرسپولیس، سرخپوشان اقدام به شروع زودهنگام بازی کردند که این فرصت با شوت بی‌دقت اسماعیلی‌فر از دست رفت.

دقیقه ۶۹: محمد عمری دقایقی پس از ورود به زمین فرصت داشت دروازه الدحیل را پس از حرکتی انفرادی باز کند که ضربه زیبای او از پشت دروازه میهمان با اختلافی کم راهی اوت شد.

دقیقه ۷۰: پاس در عمق عمری به زاهدی رسید. در حالی که به نظر می‌رسید مهاجم پرسپولیس خیلی زود به محوطه جریمه الدحیل می‌زند و با دروازه‌بان این تیم تک به تک می‌شود، مدافع تیم قطری توانست توپ را به اوت بزند.

دقیقه ۷۱: الدحیل در ضدحمله‌ای سریع فرصت دیگری برای گلزنی داشت که بیرانوند توانست ضربه المعز علی را دور کند.

دقیقه ۷۳: شوت محکم ترابی از گوشه محوطه جریمه، با واکنش زیبای ذکریا دفع شد. شهاب زاهدی ثانیه‌هایی بعد موقعیت مناسب دیگری برای پرسپولیس به دست آورد که ضربه او با واکنش نه‌چندان سخت سنگربان الدحیل، راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد.

دقیقه ۷۸: داور ژاپنی بازی، برخورد محمد موسی با محمد عمری را پنالتی تشخیص داد و کمک داور ویدیویی نیز تصمیم او را تأیید کرد.

دقیقه ۸۱: گئورگی گولسیانی که کمتر هواداری به یاد می‌آورد پنالتی خود را از دست داده باشد، پشت ضربه پنالتی ایستاد. ضربه او پس از برخورد با تیر افقی دروازه راهی اوت شد تا پرسپولیس، این موقعیت طلایی را از دست بدهد.

دقیقه ۸۲: یوسف ایمن به‌خاطر اتلاف وقت، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۳: مایکل اولونگا پس از پیروزی در رقابت برای کسب توپ با گولسیانی، به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد و دروازه نماینده ایران را گشود. اولونگا پیش‌تر پنج بار مقابل استقلال و سه بار برابر سپاهان موفق به گلزنی شده بود. البته این بازیکن دو دقیقه بعد به‌خاطر مصدومیت از زمین بیرون رفت!

دقیقه ۸۹: صلاح ذکریا دروازه‌بان الدحیل، دومین بازیکن این تیم بود که به‌خاطر اتلاف وقت با کارت زرد داور مواجه شد.

دقیقه ۶+۹۰: خطای گولسیانی روی ایمن حسین کارت زرد داور را به دنبال داشت تا شب تلخ مدافع گرجستانی پرسپولیس تکمیل شود.

دقیقه ۸+۹۰: ارسال روی دروازه الدحیل با پاس رو به عقب گولسیانی همراه بود و توپ به میلاد سرلک رسید. ضربه هافبک پرسپولیس در ادامه با واکنش فوق‌العاده صلاح ذکریا راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۰+۹۰: پاس رو به جلوی سورگی به کنعانی‌زادگان رسید که ضربه خوب مدافع پرسپولیس به سمت دروازه الدحیل، با حداقل اختلاف از کنار دروازه شاگردان گالتیه به بیرون رفت.

وداع تلخ پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا/ سرخ‌پوشان با گل‌محمدی در قهقرا

دقیقه ۱۳+۹۰: اسماعیل محمد در وضعیتی غیرمنتظره با بیرانوند تک به تک شد که ضربه بسیار بدی به توپ زد و این فرصت برای الدحیل از دست رفت.

دقیقه ۱۵+۹۰: در دقایقی که به نظر می‌رسید ارسال به روی دروازه الدحیل تنها ترفند پرسپولیس محسوب می‌شود، گولسیانی روی یکی از همین ارسال‌ها شوت محکمی به سمت دروازه الدحیل شلیک کرد که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حامد ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    12 0
    پیروزی خخخخ
    • پریسا متفکر ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 10
      مودب باش
    • علی ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      3 0
      واقعا خخخخ
    • ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      5 0
      افشاریان کجا بودی ؟ خیلی نبودت احساس می شد
  • پریسا متفکر ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 4
    هواداران مودب و باهوش پرسپولیس نباید از این شکست ناراحت باشند چرا که امشب بدشانسی گریبان گیر پرسپولیس شد. امشب بیرانوند فوق العاده بود و شب درخشانی داشت دمش گرم عمری و ترابی هم خوب بودند اما مابقی بازیکنان تیم محبوب قرمز بد بودند به هر حال برد و باخت نباید باعث شود که اخلاق و ادب را کنار بگذاریم درود بر پرسپولیس کبیر
    • ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      برو غذات ته گرفت مادر.
  • لنگ حقیر ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 0
    طرفداران لنگ با حقارت ورزشگاه رو ترک کردند خخخخ
    • پریسا متفکر ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 6
      لطفاً مودب باشید چون ادب زیباست.
    • رضا ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      5 0
      ادب زیباست ولی نه با این بازی
  • جالب ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    بازی هیجان کننده بود الدحیل فوق العاده بازی کرد و کل اون تماشاچی های آزادی رو مجبور به سکوت کرد
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      هیجان انگیز نه هیجان کننده
  • پریسا متفکر ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    شهاب زاهدی هم پاشنه آشیل پرسپولیس بود چرا باید مهاجم بی کیفیتی در ترکیب تیم باشد گولسیانی پنالتی خراب کرد و روی گل دوم هم فاجعه آفرید.
  • وحید ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 2
    لعنت بر درویش لعنت بر گل محمدی لعنت بر بازیکنان بی غیرت پرسپولیس لعنت بر AFC
    • پریسا متفکر ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
      عزیزم چرا همه را لعن و نفرین می کنی فوتبال برد و باخت دارد امشب شب پرسپولیس نبود.
    • ایدین ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      بله بازی برد وباخت داره نه با این بازی که اینا کردن همون بهتر که باختن که به مرحله بالاتر میرفتن بدتر بود با این بازی که اینا میکنن یک تیم از دسته دوم افغانستان بیارن شاید بتونن اونو ببرن اینم بعیده
  • حامد ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 0
    پیروزی هم بازی رو باخت هم اخلاق رو، هواداران لنگ باید محروم بشن آبروی ایران رو بردن
    • پریسا متفکر ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 1
      به هرحال هواداران پرسپولیس کلی پول بلیط دادند و در این سرما طبیعی است که ناراحت شوند اما باید همه مودب باشند و کامنت توهین آمیز نگذارند
    • جعفر ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      2 0
      تو معلومه دنبال چی هستی بک جا دنبال یاد دادن ادب به دیگران هستی جای دیگه میگی پول دادن رفتن فوتبال ببینن جای دیگه میگی هوا سرد بود معلومه با خودت چند چندی
  • Ti ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 3
    یاشاسین تراختور پر طرفدارترین تیم آسیا
    • علی ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      2 0
      آخه چه ربطی داره به تراکتور
  • ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    خدایا عدالتت را شکر بهتر از این نمی شد.حق استقلال را خو ردند دادند به پیروزی. آه مظلوم گرفت
  • علی ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    کیف کردم خخخ
  • ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    مشرق حرف حق را چرا پخش نمی کنی تیم محب بت اوت شد ناراحتی
  • وحید ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    لعنت حق بازیکنان بی غیرت پرسپولیس است
  • ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    بیایید منصف و واقع بین باشیم و بدون تعصب بیجا....پرسپولیس در آسیا نشان دادکه فقط با لطف داوران و سازمان لیگ ایران تا اینجا رسیده و اگر داوران ایرانی نباشند واقعا حرفی برای گفتن نداره، مگر فقط آبروریزی...
  • وحید ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 4
    اگر استقلال هم در آسیا بود حذف می شد زیرا فوتبال عربها پیشرفت کرده است. در ایران گلزن وجود ندارد. بازیکنان فوتبال بی غیرت شده اند.
  • شهرام عدالت ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 2
    پرسپولیس اول به خودش باخت بعد به تیم ثزوتمتد الدحیل قطر ....چرا سیامک نعمتی و عبدی و .....از دست دادید چرا؟ و چرا کنعانی زادگان داره بد بازی میکنه تعویض نمیکنید آقای یحیی گلمحمدی عزیز
  • adrian ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    چوب خدا، دست خدا؛ اولسان؛ سهمیه غصبی، لنگ؛ تیم حکومتی؛ بابا مسعود فرگوسن بزرگ: تیمی که مرتبا قهرمان لیگ میشود ولی در چمپیونز نمیتواند قهرمان شود به عادلانه بودن قهرمانی‌های‌ش شک کنید!!! سالگرد شصت و یکمین سال حسرت‌تان گرامی باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس