کد خبر 1553042
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
تساوی پرسپولیس و الدحیل در نیمه نخست

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل در نیمه اول در شرایطی با تساوی به پایان رسید که شاگردان گل محمدی برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا فقط باید پیروز شوند.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت «لیدا جامپی» از ژاپن به مصاف هم رفتند که نیمه اول این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. شهاب زاهدی در دقیقه ۶ تنها گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی و شهاب زاهدی بازیکنان پرسپولیس را در نیمه اول تشکیل می‌دادند.

صلاح زکریا، ابراهیما بامبا، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، ایزاک لیاجی، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر و محمد مونتاری هم ترکیب نیمه اول الدحیل برابر پرسپولیس بود.

جو فوق العاده ورزشگاه آزادی و شروع طوفانی پرسپولیس

هواداران پرسپولیس استقبال زیادی از این دیدار داشتند و تقریباً هیچ صندلی خالی در ورزشگاه آزادی دیده نمی‌شد. مطابق انتظار پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و در همان ابتدای بازی و در دقیقه ۳ بازیکنان پرسپولیس حمله‌ای را به سمت دروازه الدحیل تدارک دیدند که در محوطه جریمه نماینده قطر و پس از چند رفت و برگشت، مسعود ریگی اقدام به شوت زنی کرد که توپ او پس از برخورد به دفاع الدحیل به کرنر رفت.

تساوی پرسپولیس و الدحیل در نیمه نخست

اولین گل شهاب زاهدی در آسیا

حملات پرسپولیس ادامه دار بود و کرنر برای پرسپولیس شکل گرفت. پاس مهدی ترابی به سروش رفیعی رسید و این بازیکن توپ را به محوطه جریمه الدحیل ارسال کرد و شهاب زاهدی بالاتر از مدافع قطری‌ها با ضربه سری زیبا موفق شد گل اول پرسپولیس و گل اول خود در لیگ قهرمانان آسیا را در دقیقه ۶ به ثمر برساند.

پاسخ سریع الدحیل به گل پرسپولیس

در حالی که جو ورزشگاه و مالکیت توپ و زمین در اختیار بازیکنان پرسپولیس بود؛ الدحیل روی یک ضد حمله توانست به سرعت گل خورده را جبران کند. لطفی ماجر با پاسی در عمق صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که دروازه پرسپولیس تو پ او را مهار کرد اما در ریباند و در حالی که بازیکنان زیادی از پرسپولیس در محوطه جریمه حضور داشتند، مونتاری اقدام به شوت زنی کرد تا گل تساوی در دقیقه ۹ برای الدحیل به ثمر برسد. در صحنه گل الدحیل، دانیال اسماعیلی فر نتوانست مانع از حرکت لطفی ماجر شود و خط آفساید را هم پر کرده بود که این اشتباه از مدافع پرسپولیس زمینه ساز گل تساوی برای الدحیل شد.

آفساید مانع از گلزنی دوباره زاهدی برابر الدحیل

پس از دریافت گل تساوی، هواداران پرسپولیس دقایقی سکوت اختیار کردند تا ورزشگاه آزادی از جو متشنج خارج و آرام شود. با این حال بازیکنان پرسپولیس دست از حمله برنداشتند و در دقیقه ۱۳ مهدی ترابی با پاسی در عمق شهاب زاهدی را صاحب توپ کرد و ضربه پای چپ این بازیکن در حالی وارد دروازه الدحیل شد که داور به دلیل آفساید آن را نپذیرفت تا مانع از بریس زاهدی در نیمه اول این بازی شود.

فرصت سوزی بازیکنان پرسپولیس یکی پس از دیگری

بازیکنان پرسپولیس حملات زیادی را در نیمه اول تدارک دیدند که همه آنها بی حاصل بود. شوت چکشی سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به یک بازیکن در اختیار صلاح زکریا قرار گرفت و چند دقیقه پس از آن سعید صادقی پس از جا گذاشتن چند بازیکن قطری توپ را به دهانه دروازه الدحیل ارسال کرد اما شهاب زاهدی نتوانست توپ را وارد دروازه کند تا آه از نهاد هوادران و اعضای کادرفنی پرسپولیس بلند شود.

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاهد نیمه دومی جذاب باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس