هشدار چین به فرانسه/ اصل چین واحد، سنگ بنای صلح در تایوان است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد که اصل چین واحد، سنگ بنای صلح در جزیره تایوان است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) تاکید کرد که تایوان، فقط یک مساله داخلی چین است.

کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه که به استرالیا سفر کرده، از پکن خواسته بود تا نقش خود را در کاهش تنش‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه ایفا کند.

وی با ابراز نگرانی از سانحه اخیر ناو استرالیایی و تنش‌های مرتبط با فیلیپین، افزود: آرامش و ثبات باید در تنگه تایوان حاکم شود و جهان به هیچ وجه نیازی به یک بحران جدید ندارد.

وانگ ونبین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه،تاکید کرد: سیاست «اصل چین واحد»، سنگ بنای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

وی افزود: امیدواریم کشورهای مربوط در جهت مقابله با «جدایی‌طلبان تایوان» و «کاهش تنش‌ها در دریای چین جنوبی» با پکن همکاری کند.

دریای چین جنوبی طی این چند روزهای گذشته شاهد رزمایش های دریایی کشورهای منطقه به طور انفرادی یا مشترک بوده است.

در رزمایش دریایی استرالیا و فیلیپین، یکی از غواصان نیروی دریایی این کشور دراثر امواج ردیاب صوتی ناو چینی صدمه دیده است و کانبرا از عملکرد غیر حرفه‌ای نیروی های نظامی چین انتقاد کرده است.

فیلیپین ادعا می کند که پکن در بخش هایی از دریای جنوبی چین که محل مناقشه بین فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزایر مصنوعی ساخته است. از سوی دیگر مقامات چینی بارها اعلام کرده اند که این کشور حق حاکمیت غیر قابل بحثی بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار فیلیپین بر خلاف «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» و همچنین تعهدات مانیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس