اختلافات میان کابینت و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی

منابع خبری از گسترش اختلافات بین اعضای کابینه محدود امنیتی و سیاسی و همچنین بین اعضای این کابینه و سران دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، شبکه صهیونیستی "کان" فاش کرد که روسای ستادکل ارتش و سازمان جاسوسی "موساد" و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" جلسه کابینه محدود امنیتی و سیاسی را قبل از اینکه به پایان برسد، ترک کرده اند.

بر اساس این گزارش، این اولین بار نیست که مقامات صهیونیستی این کار را انجام می‌دهند.

روسای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در نشست دور روز پیش خود اوضاع را بررسی و به سوالات پاسخ دادند، اما در مرحله بحث و بررسی وزرا در جلسه نماندند.

وزرای کابینه در این خصوص گفتند: حتی روسای دستگاه های امنیتی اهمیت (ناچیز) این کابینه را می‌دانند؛ کابینه ای که شبه معدوم شده است و کارهایی بهتر از شنیدن فریادها دارد.

علاوه بر اختلاف بین روسای دستگاههای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی با اعضای کابینه، خود اعضای این کابینه هم با هم دچار اختلاف هستند؛ به گونه ای که "موریا اسراف" خبرنگار صهیونیست در این باره می‌گوید: در جلسه دو روز پیش کابینه، گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد ارتش صهیونیستی خواستار اطلاعاتی در خصوص وضعیت ارتش (در جنگ غزه) شد، اما ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی وسط حرف‌هایش پرید، در همان حین آیزنکوت با تشر زدن به به بن گویر گفت «ساکت شو، من با تو حرف نزدم».

آیزنکوت گفت: می خواهم بدانم که به موجب قانون بین‌المللی چه کسی مسئول شهروندان غزه است؟

بن گویر در پاسخ گفت: نمی خواهی به این حرف‌ها پایان دهی. سه بار به تو پاسخ داده شده و قوانین بین‌المللی را شرح دادند، چرا ادامه می دهی؟

آیزنکوت گفت: ساکت شو با تو حرف نزدم.

بن گویر ادامه داد: سه بار به پاسخ رسیدی، اما گویا مناسب تو نیست.

پیش از این نیز سران احزاب مخالف در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به خاطر سلب مسئولیت از خود به خاطر شکست از مقاومت فلسطین انتقاد کردند.

نتانیاهو اخیرا در اظهاراتی، اعتراض نیروهای ذخیره ارتش به لایحه تغییرات قضائی و تمرد آنها را یکی از عوامل شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین اعلام کرده بود.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» در نشست این حزب، درباره بی کفایتی و تزویر نتانیاهو گفت که وی هر بار توئیت هایی را منتشر و سپس حذف می کند. حرفش را می زند و بعد تکذیب می کند. این روش اوست.

وی با اشاره به سخنان اخیر نتانیاهو علیه نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: این بار دیگر به تو اجازه نمی دهیم این گفت‌وگوی یک طرفه را ادامه دهی!

این مقام صهیونیست گفت: نتانیاهو از سکوت ما سوء استفاده می کند و از سرزنش دیگران (به خاطر بی کفایتی خودش) ابا ندارد! همین هفته گذشته، تمام نهادهای امنیتی را متهم کرد و دیروز هم نیروهای ذخیره را مقصر دانست!

لاپید از نتانیاهو خواست این سئوال را از خود بپرسد که چه کسی مسئول شکست اسراییل است و چه کسی نقش خود را به خوبی ایفا نکرد و چه کسی اکنون باید استعفا دهد.

وی از نتانیاهو خواست تا مسئولیت پذیر باشد و به جای حمله به مخالفان سیاسی، بر تلاش برای بازگرداندن اسرای صهیونیست، شکست نخوردن از مقاومت فلسطین و افزایش کارآیی کابینه اش تمرکز کند.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» نیز از نتانیاهو خواست مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین را بپذیرد و استعفا دهد.

«میراو میکائیلی» رهبر حزب کارگر نیز خواستار استعفای نتانیاهو شد و گفت: نتانیاهو ثابت کرده که حاضر است (رژیم) اسرائیل را فدای منافع شخصی خود کند.

وی به تحرکات نظامی برخی وزرای تندرو کابینه نتانیاهو در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: نتانیاهو برای حفظ کابینه خود به کسانی امتیاز می دهد که دنبال باز کردن جبهه جدیدی از جنگ به روی نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس