به گزارش مشرق، کانال ایتای محلل نوشت:

دلیل تکاپوی آمریکا برای آتش‌بس در غزه چیست؟

پیامدهای شکست مذاکرات پایان جنگ در غزه صرفا محدود به غزه نیست زیرا مقاومت توانسته این نکته را به دشمن بفهماند که توقف آتش در عراق، یمن و لبنان فقط و فقط با آتش‌بس در غزه ممکن است.

این مسئله‌ای بود که از همان ابتدا هم توسط مقاومت مطرح می‌شد اما آمریکایی‌ها با ترکیب تطمیع و فشار تلاش می‌کردند از راه‌های جایگزین مقاومت را متوقف کنند اما اکنون این متغیر وارد نظام ادراکی آن‌ها شده که همه چیز از پایان جنگ غزه می‌گذرد.

این "همه چیز" البته صرفا محدود به لبنان و یمن نیست.

آمریکایی‌ها اخیراً بسته‌های جدید هسته‌ای و منطقه‌ای را به تهران ارسال کرده‌اند که جمهوری اسلامی نیز هر نوع گفتگوی غیرمستقیم با آمریکایی‌ها در خصوص پرونده‌های فوق(مانند همان مذاکرات محدود تابستان گذشته) را منوط به پایان جنگ غزه کرده است.

دلیل تکاپوی آمریکایی‌ها همین است. آنها اصلا دوست ندارند که تابستان امسال در اوج کمپین‌های انتخاباتی، خاورمیانه در جنگ باشد زیرا همین به تنهایی می‌تواند بایدن را زمین بزند.

این تصور کاخ سفید که "برای آرام کردن منطقه با ایران موقتا ببندیم و با پیروزی در انتخابات به آنها امتیاز دهیم!" طرحی سوخته است.

هر چند آنها بعد از وعده صادق به قطر توصیه کردند که جمهوری اسلامی را در جریان ریز جزئیات مذاکرات آتش‌بس قرار دهد و نظراتش دخیل شود اما تهران نیز به استقلال حماس احترام قائل است و ترجیح می‌دهد نظرات مشورتی خود را از کانال مقاومت ارسال کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 3
    به تکاپو افتادن آمریکا فیلمه این روبه صفت دیده که کار نتانیاهو تمومه اومده این کارو میکنه که با سیل خبر پراکنی رسانه ای به دنیا بگه که من راضی به این وحشی گری و خونخواری نیستم . آمریکا غلط میکنه دنیا همه چیز رو فهمید
  • US ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 7
    مرگ بر امریکا
  • ایرانی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام و درود بر جبهه مقاومت بر ضد ظلم و استکبار و صهیونیسم بین الملل! لعنت و ننگ و نفرین بر شیاطین بزرگ و کوچک و صهیونیستهای کودک کش و مزدوران فارسی زبانشون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس