دیدار زلنسکی با وزیر دفاع اوکراین و درخواست تغییرات سریع در عملیات ارتش کی‌یف

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دیدار با «رستم اومروف» وزیر دفاع این کشور خواستار تغییرات سریع در عملیات ارتش کی‌یف شد.

به گزارش مشرق، زلنسکی در پیام ویدئویی شبانه خود با بیان اینکه در دیدار امروز با اومروف اولویت‌ها تعیین شد، گفت: برای دستیابی به نتایج قابل قبول در میدان جنگ، فرصت کمی در اختیار داریم و باید هر چه سریع‌تر به نتایجی ملموسی دست پیدا کنیم.

زلنسکی در این پیام از تغییر تتیانا اوستاشچنکو فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح اوکراین به درخواست اومروف خبر داد و افزود: آناتولی کازمیرچوک رئیس یک کلینیک نظامی در کی‌یف جایگزین اوستاشچنکو شده است.

وی گفت: وظیفه روشن است، همانطور که بارها در جامعه به ویژه در میان پزشکان رزمی تاکید شده است ما نیاز به سطح جدیدی از حمایت پزشکی برای سربازان خود داریم.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: تغییر اوستاشچنکو به دلیل طیفی از مسائل از جمله برای دیجیتالی شدن در نحوه خدمات‌رسانی و ارتباطات بهتر با پزشکان رزمی در واحدهایی که مراقبت‌های پزشکی را برعهده دارند، صورت گرفته است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، ارتش این کشور طی روزهای اخیر از بازپس گیری مناطق اشغالی در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو در جنوب منطقه خرسون خبر داد.

زلنسکی در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده که جنگ در اوکراین به بن‌بست نرسیده و از شرکای غربی خود به ویژه آمریکا خواسته است تا صبور باشند و سطح حمایت نظامی خود از این کشور را حفظ کنند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    باژم اژ پای منگل ژر ژیادی ژدی دلقک؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس