بازی عجیب فدراسیون والیبال با وزارت ورزش و ابهامات در برگزاری مجمع فوق‌العاده

در حالی که فدراسیون والیبال از برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون برای تعیین سرپرست خبر داده بود، شب گذشته وزارت ورزش هماهنگی برای برگزاری این مجمع را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که خبری روی خروجی سایت فدراسیون والیبال مبنی بر برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون در تاریخ ۲۹ آبان قرار گرفت، موضوعی که در همان ابتدا خیلی از منتقدان و کارشناسان درباره صحت و درستی آن ابراز تردید کردند و حرف و حدیث‌های زیادی را هم به همراه داشت، به طوری که در نهایت شب گذشته وزارت ورزش مجبور به تکذیب آن شد.

از نکاتی که در متن این خبر به صراحت روی آن تاکید شده بود موافقت وزارت ورزش و جوانان در برگزاری این مجمع بود، موضوعی که شب گذشته با صحبت‌های سیدمحمد پولادگر، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مشخص شد، صحت نداشته و با این وزاراتخانه هماهنگی صورت نگرفته است، اما این تمام ماجرا نیست.

در نحوه اطلاع‌رسانی و برگزاری این مجمع ابهامات زیادی وجود دارد که نیازمند شفاف‌سازی بیشتر از سوی فدراسیون والیبال است؛ موضوعی که می‌تواند به روشن شدن نقاط تاریک این تصمیم عجولانه کمک کند.

دقیقاً روز ۲۹ آبان‌ ماه دوره ۴ ساله محمدرضا داورزنی، در فدراسیون والیبال به پایان می‌رسد و مسئولان این فدراسیون برای اینکه قافیه را به رقبا ندهند در تصمیمی عجولانه خبر برگزاری مجمع فوق‌العاده را منتشر کردند تا ظاهراً و به زعم خود با قرار دادن وزارت ورزش در عمل انجام شده اهداف بعدی خود را یعنی تداوم حضور داورزنی در فدراسیون به عنوان سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب رئیس فدراسیون در اولویت است نه سرمربی

اما در این میان چند نکته مبهم وجود دارد که نیاز به شفاف‌سازی بیشتری دارد. سایت رسمی فدراسیون والیبال روز ۲۲ آبان یعنی یک هفته پیش از مجمع در این باره اطلاع‌رسانی کرده، در حالی که طبق اساسنامه دعوتنامه باید حداکثر ۱۵ روز پیش از برگزاری مجمع برای اعضا ارسال شود. موضوعی که مسئولان فدراسیون مشخص نکرده‌اند تاریخ مجمع در همین روز به اعضا اعلام شده یا زودتر؟

در اساسنامه فدراسیون والیبال بند ۴ ماده ۱۷ آمده تاریخ و دستور جلسه مجمع حداکثر ۱۵ روز کاری قبل از تاریخ جلسه از طرف دبیرکل فدراسیون کتباً به اعضای مجمع اعلام خواهد گردید که بر اساس شواهد موجود این موضوع رعایت نشده و در دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، بند ۳ ماده ۱۲ ، ۲۰ روز عنوان شده است که باز هم منافات دارد.

از سوی دیگر کامل نبودن ترکیب مجمع فدراسیون به واسطه عدم معرفی نمایندگان کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران که سهم زیادی در مجمع با ۱۲ نماینده را دارند، از دیگر موارد مورد بحث است.

موضوع بعدی این است که فدراسیون والیبال اساسنامه مجزایی دارد و با تأکید مسئولان فدراسیون، آن‌ها انتخابات را با همین اساسنامه برگزار می‌کنند، اما اینکه قرار است مجمع این فدراسیون با کدام اساسنامه برگزار شود، داخلی یا خارجی، محل سوال است که نیازمند شفاف‌سازی بیشتر است هر چند ماده ۱۳ هر دو اساسنامه درباره اعضای مجمع صراحت دارد که با توجه به اعضا و عدم انتخاب اعضای کمیسیون‌ها که اشاره شد، مجمع کامل نیست.

و در نهایت از همه مهم‌تر این که تا این لحظه وزارت ورزش و جوانان مجوزی به فدراسیون والیبال برای برگزاری این مجمع نداده است تا بر ابهامات این تصمیم افزوده شود.

باید دید وزارت ورزش با برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال موافقت می‌کند یا وزیر ورزش خود اقدام به تعیین سرپرست برای این فدراسیون به منظور برگزاری پروسه انتخابات خواهد کرد.

ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال از ۱۱ شهریور به مدت ۱۰ روز کاری انجام شد و ۱۱ نفر شامل وحید مرادی، سید میلاد تقوی، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، کسری غفوری، منوچهر پورحسن، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، محمد منصوری، جبار قوچان‌نژاد و محمدرضا داورزنی برای تصدی پست ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس